Min hoj blev stulen, fyra meter utanför receptionen på ett företag där det jobbat 250 pers för 1½ år sedan (tillika min arb.plats). Kunder kommer och går, många går ut och röker titt som tätt. Jag har själv hört mej för på jobbet. Ingen har sett någonting till min stora förvåning. Det verkar som hojen blivit stulen runt eller innan lunchtid. Själv märkte jag det 16.15 när jag skulle åka hem. Men en tekniker hade sett att den var bort vid 13 (fick jag höra dagen efter). Den var 9 dagar gammal och kördes 5-6ggr av mej. Stulen 22 juni. Jag har själv hört en massa historier nu, från olika håll. Parkera aldrig (undvik) där det är öppet att köra in med liten skåpbil eller bil+släp. Som det ser ut brukar det vara ca 3 snubbar som lyfter upp hojen, sen drar de bara. Det verkar går väldigt snabbt!
Vi hade tydligen ett liknande scenario vid en bensin mack i stan. En kille parkerade hojen utanför macken. Den var borta när han kom ut efter ett par minuter. Försäkringsbolagen verkar ta en himla tid på sej. I mitt fall verkar de 30 dagarna bli 45-60. Det är semestertider, sedan är det en massa de vill dubbelchecka. Det bästa vore om alla blev mer belysta om hur illa det kan gå, själv har jag i princip baserat hela semestern på hojen. Har massa prylar som jag köpt, som kommit att levereras till mej efter hojen försvunnit. Det känns extremt jobbigt kan jag säga. Nu får jag sitta och försöka fixa återköp på beställningsvaror. Det är jobbigt och svårt, vissa saker är import med tull/moms osv betalt. Det blir jag rökt på. Sedan är det andra omkostnader. Inte direkt kul att sitta o ringa som en tok när man planerat annat. Ärligen så vet jag inte om jag orkar köpa en likadan hoj igen. Bara jag ser en sådan sort, får jag ångest. Tänk er för vart ni ställer hojarna. Försäkringsbolagen verkar oerhört misstänksamma. Det är inte heller trevligt. Men självklart så tar man ju reda på mer om stölder efter man råkat ut för det.
Det går knappt en timme utan att jag tänker på detta. Sedan är det inte bättre av att ha obetald semester utan något fordon. Har nämligen (hade) bara min mc. Puh...