Tippa SM i Linköping.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vad hände med Fransson i lördagens 250-race, gick han omkull eller fick han ett mekaniskt haveri, kommer han starta idag?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2966206 Vad hände med Fransson i lördagens 250-race, gick han omkull eller fick han ett mekaniskt haveri, kommer han starta idag?
Mekaniskt haveri, han körde inte första träningen idag.
Daniel Persson bröt också igår och saknades även han på morgonen.

Dr.Bike

Guest
Vansinnigt...Jimmy och Watz i all ära men detta är nog helgens sjukaste varvtid hittills....

Helt riktigt.

Teamet sa igår när jag snackade med dem att målet var under minuten denna helg, men att det skulle kapas SÅ friskt!
Otroligt.

Jämför gärna med 250-tiderna...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2966213 Helt riktigt.

Teamet sa igår när jag snackade med dem att målet var under minuten denna helg, men att det skulle kapas SÅ friskt!
Otroligt.

Jämför gärna med 250-tiderna...
Jämför med vilken annan tid som helst.....
Killen har cirkus 45 hk att laborera med och dunkar in en 59.4 tid. Sjukt imponerande.

Dr.Bike

Guest
Jämför med vilken annan tid som helst.....
Killen har cirkus 45 hk att laborera med och dunkar in en 59.4 tid. Sjukt imponerande.

Precis vad jag menade.
Och där jag stod vid flaggpost 7 igår så var det som jag skrev en enorm klasskillnad på hur denna nya sektion togs av olika förare, för även om varvtiderna i sig kunde se relativt lika ut för vissa så var det här som agnarna skildes från vetet i stor utsträckning.
Om det sen berodde på att platsen var just ny, eller om det är som en av funktionärerna jag talade med sa, att denna nya del är väldigt teknisk (vilket jag håller med om mht hur spårvalen var tvugna att se ut för en snabb passage) är svårt att säga, men som sagt, det var iaf mycket dramatik just här.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Robert Gull i 125 R är 5,3% långsammare än helgens bästa tid oavsett klass. Har 125 R någonsin varit snabbare?

PS. Förra året var Thomas Rebien snabbast i 125 R och 10% långsammare än Jimmy Lindström i NSB (0.51,4). DS

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Härlig fajt mellan Christoffer Nilsen och Helge Spjeldnes idag! Nilsen var bättre med i starten idag och han bromsade djävulskt sent in i framförallt ny kurvsektionen. Helge kontrade med ett effektövertag och kunde på ren effekt dra förbi Nilsen innan nya sektionen men Christoffer bromsade flera gånger tillbaks övertaget.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Robert Gull i 125 R är 5,3% långsammare än helgens bästa tid oavsett klass. Har 125 R någonsin varit snabbare?

PS. Förra året var Thomas Rebien snabbast i 125 R och 10% långsammare än Jimmy Lindström i NSB (0.51,4). DS

5.3% motsvarar 54.12 på den gamla sträckningen....:skrämd

sandstream

Guest
Trist att inte Jimmy verkar vara med idag (såg inte hans namn på kvalen).
Lite fräckt att komma ner med bussen till andra kvalet, lasta ur hojen, sätta snabbaste tiden och sedan vinna racet utan att ta i mer än första varvet :tummenupp

Som redan skrivits var inte racingen något vidare, de som är bra är alldeles för överlägsna och det var bara fajten om andra platsen i gårdagens SBC som bjöd på lite spänning.

Fartskillnaderna i 125 Jr var helt absurda. Tror en av deltagarna höll 60-70 km/h i timmen på bakrakan och det var nog bara tur att denne inte kom till start i racet. Visst, tävling ska vara den bästa träningen men det är ju bra om man kan gå innan man ska börja jogga.

Det var kul att vara funktionär :)
Organisationen och tävlingsledningen proffsiga :tummenupp

sandstream

Guest
Någon som vet varför Gull bytte hoj/kåpor mellan kval och race i lördags?

sandstream

Guest
Lindström fick bara behålla sitt varvrekord en dag.
Michael Lorentzon sänkte det med 9/100 under dagens race till 56.509.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati