Tippa SM i Linköping.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är bara att buga och önska Robban Gull all lycka i framtiden. Oerhört imponerande och väldigt kul att följa för en gammal stöt som undertecknad. :bugar
Nästa race för Robban blir väl på Mugello till helgen. Undrar om skillnaden kan bli större än mellan Sviestad och Mugello? :)

2966818 Obegripligt. Det motsvarar också 1.10,5 på Gelleråsen (innan man byggde om Trösen förra året). Har Håkan Olsson någonsin kört så fort?
Håkan Olsson körde 1.09.825 på Karlskoga 2005.
Dock var ju Phillipp Eitzingers 1.08.445 på EM:et på Karlskoga ifjol väldigt impnerande, SBK kvalade på 1.07.403

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Obegripligt. Det motsvarar också 1.10,5 på Gelleråsen (innan man byggde om Trösen förra året). Har Håkan Olsson någonsin kört så fort?

Nja, man kan inte bara ta en sån procentsats och lyfta över från en bana till en annan. Tex är 125 procentuellt sett mindre efter på Knutstorp än på Anderstorp.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hemma igen efter en bra helg. Kanon väder och tävlingen sköttes kanon. Tror aldrig att depån har sett så bra ut som nu :)

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Hemma igen efter en bra helg. Kanon väder och tävlingen sköttes kanon. Tror aldrig att depån har sett så bra ut som nu :)

Visst blev det bra:)

Allt flöt på riktigt bra, tror vi fick till ett riktigt vettigt upplägg med två race, fredagsträningen fungerade ochså bra. i stort sett alla team jag pratat med har enbart varit positiva till helgen.
Och funktionärerna....Vilket jobb ni har lagt ner, och på ett mycket proffsigt sätt:Bugar :Bugar :Bugar Med er hjälp så går det att få till ett bra arrangemang!

/Christer

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Visst blev det bra:)

Allt flöt på riktigt bra, tror vi fick till ett riktigt vettigt upplägg med två race, fredagsträningen fungerade ochså bra. i stort sett alla team jag pratat med har enbart varit positiva till helgen.
Och funktionärerna....Vilket jobb ni har lagt ner, och på ett mycket proffsigt sätt:Bugar :Bugar :Bugar Med er hjälp så går det att få till ett bra arrangemang!

/Christer

Allt var tammefan kanon! Nya bansträckningen, tävlingsupplägget, bandet på kvällen, vädret, ja som sagt allt!!!

Tack ska ni ha alla funktionärer.

Härlig fajt mellan Christoffer Nilsen och Helge Spjeldnes idag! Nilsen var bättre med i starten idag och han bromsade djävulskt sent in i framförallt ny kurvsektionen. Helge kontrade med ett effektövertag och kunde på ren effekt dra förbi Nilsen innan nya sektionen men Christoffer bromsade flera gånger tillbaks övertaget.

Christoffer kör tydligen med originalsystem, alltså med kat!! Säkert 10 hk ner på Spjeldnes. Vilken Man!!:tummenupp
Tom jag körde ikapp honom på rakan. Trots LITE effekt vinner han. Stort!

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Någon som vet varför Gull bytte hoj/kåpor mellan kval och race i lördags?

Glömde fråga, men Stefan (en av meckarna) påpekade ändå att han bytt...
*beats me why* men jag noterade det oxå, tänkte att det hade nåt med sponsdekaler eller nåt att göra.

Lindström fick bara behålla sitt varvrekord en dag.
Michael Lorentzon sänkte det med 9/100 under dagens race till 56.509.

:fakta BANrekord

;)

Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Så hur kommer det att gå under nästa helgs SM-deltävling? Vem kommer bomba hem totala 50 pinnar och vem kommer åka hem med skrot, glasfiber och inga poäng?
Supportklasserna ska vi givetvis också tippa. ;)
SBK
Race 2
1. Christer Andersson
2. Michael Lorentzon
3. Simon Svensson

Thanx gurra.. ! lite wildcard... ledsen att du inte vann några pengar här, men de va ovanligt nära:tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

125R
Race 1.
1. Robert Gull
2. Sturla Borch-Fagerhaug
3. Anna Carlsson

Race 2
1. Robert Gull
2. Anna Carlsson
3. Alfred Björback

250R
Race 1.
1. Fredde Watz
2. Robert Dobrich
3. Daniel Persson

Race 2
1. Fredde Watz
2. Magnus Fransson
3. Anders Kihlander

STK600
Race 1.
1. Helge Spjeldnes
2. Daniel Kubberöd
3. Jörgen Andersson

Race 2
1. Daniel Kubberöd
2. Helge Spjeldnes
3. Anders Lindfors

Supportklasserna ska vi givetvis också tippa. ;)
SBK
Race 1.
1. Norvald Haaland
2. Michael Lorentzon
3. Christer Andersson

Race 2
1. Christer Andersson
2. Michael Lorentzon
3. Simon Svensson

125JR
Race 1.
1. Thommy Sköld
2. Andreas Pfeiffer
3. Anton Sterner

Race 2
1. Andreas Pfeiffer
2. Thommy Sköld
3. Kim Lifvenborg
Gick väl så där.
125R = 3 rätt.
250R = 3 rätt
600STK = 3 rätt
SBK = 1 rätt
125JR = 0 rätt

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Allt var tammefan kanon! Nya bansträckningen, tävlingsupplägget, bandet på kvällen

Eeeeeh.... :va

Näää....

Allt var perfekt, men skippa gärna kvällsunderhållningen nästa gång. Ett oväsen i paritet med 2-taktarnas varnkörning och nötning på varvstopp...

Finns ju faktiskt folk som vill sova vid elvatiden på kvällen när man ska upp och rejsa...

LMS har gjort ett stort jobb den här helgen. Riktigt, rikitigt, bra!!!! :tummenupp

Ett stort tack!!!

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Nu när jag hunnit smälta intrycken lite, priset för helgens bästa race går till söndagens STK600 race. Synd bara att det var icke-svenskarna som stod för den riktiga underhållningen. Fast en svensk höll fanan högt, nr 74. Kommer nog aldrig att få se någon ta "däcks-chikanen" vid nya sektionen så snabbt igen. :tummenupp Att på breställ i speedwaystil ta sig igenom var kul att se. :) Det var inte många placeringar han tappade på att bromsa på sig inför den nya sektionen.

Bästa enskilda prestation blir såklart Gull, inte för att han vann (överlägset) utan för sättet han kör på, det är modell varm kniv i en smörbytta. Det ser så enkelt ut, inga hopp och studds hit å dit utan bara väldig fort. :yoparty

Tycker synd om Watz, när ska han få något motstånd som sporrar till nya banrekord?:confused:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Allt var perfekt, men skippa gärna kvällsunderhållningen nästa gång. Ett oväsen i paritet med 2-taktarnas varnkörning och nötning på varvstopp...

Finns ju faktiskt folk som vill sova vid elvatiden på kvällen när man ska upp och rejsa...

Dags att börja pensionsspara?:D
Skämt åsido så tycker jag att det är lite kul att det händer något på kvällen. Och den Rockabillyn med punkdrag i sången har jag inte hört förr!! KUL! Men så bodde jag längst borta i Bergskurvan också...
Det gjorde ju inte du:D

Synd bara att det var icke-svenskarna som stod för den riktiga underhållningen.

Jävla norrmän!!!! Kan dom inte hålla sig hemma i fjordarna och fiska torsk istället!!!:mad:
Nej, det var ett nöje att köra in i torparn, stirrandes döden i vitögat, och bli omkörd av C. Nielsen... på yttern!!!!!!!!!!! minst 20 km/h fortare än mig!!!!:yoparty

Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Ja, en mycket trevlig helg, med mycket körning.
Dock lite få toaletter och duschar....
Får nog hålla med Macke om att det var kanske inte det bästa bandet, och kanske inte lägga det precis bredvid vissa som har sina husvagnar o dylikt
där.. men kul annars att dom satsar lite på underhållning på kvällen, det
är bra.

Såg massor av fotografer hela helgen tyckte jag.. några av fotograferna
som har egna hemsidor som dom lägger upp bilder på?

Kommer roadracing.se att ha totalställningen på deras hemsida i år, eller
får man själv räkna ihop?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös

Såg massor av fotografer hela helgen tyckte jag.. några av fotograferna
som har egna hemsidor som dom lägger upp bilder på?

Kommer roadracing.se att ha totalställningen på deras hemsida i år, eller
får man själv räkna ihop?

Bilder skulle ja också vilja få lite länkar om.. denna finns redan http://www.motorz.se/foto/07/070527_rrsm

Ang totaltställning så mailade jag Claes om de igår och fick svaret att han kommer lägga upp totalen förhoppningsvis senast imorgon kväll. :)

Bra tempo sista racet benny :tummenupp

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Bilder skulle ja också vilja få lite länkar om.. denna finns redan http://www.motorz.se/foto/07/070527_rrsm

Ang totaltställning så mailade jag Claes om de igår och fick svaret att han kommer lägga upp totalen förhoppningsvis senast imorgon kväll. :)

Bra tempo sista racet benny :tummenupp

Den bilden är på Krille, men man ser ioeförsig knappt nån skillnad på oss :tungan

Ok. Kanon, då får man hålla koll på rr.se då..

Tack! Ja, nu hittade jag gasen :) Gick hyffsat på kvalet på Lördagen också,
men bommade helt på racet, allt gick fel där. Men på söndagen så lossnade
det som sagt.. skönt. Märktes att jag inte kört på banan sen -04.. och då
med 600, så jag kände mig inte direkt hemma..
Du hade minsann bra fart du också. När jag såg Tjuvstart skylten,
trodde jag nästan ett tag att det var du, för jag tyckte
du ryckte till litta i starten.. Men du klarade dig tydligen :)

/Benny

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...