Tippskydd,

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Dr Dampe skrev:
Men kom igen har du inget vettigt och säg så klaffen ! Du snackar om saker du inte vet har du inget att bidra med så som sagt skriv inget !!

Ganska uppenbart att det är du som inte har en susning. Nått tippskydd finns inte på nån R1 eller annan motorcykel heller förövrigt.. PUNKT
 

Gabor

Guest
Dr Dampe skrev:
Hej,

Jag undrar ifall någon vet var tippskyddet sitter på en retta -02.?

Alltså det skyddet som gör att om du går för högt med hojen på en wheelie går in och stänger av hojen...

Appråpå 12. or
Du har inte funderat på att det kan vara så att bränsleledningen från tanken kan vara placerad så att du inte får bränsle ner till dina förgasare och att det kan vara därför den lägger av .....??? :3freak
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Dr Dampe har möjligtvis inte fått sidotippskydded om bakfotet? Hojen lägger sig på sida, tändningen bryts? Sitter det inte sådana på R1'orna?

Kanske ska hålla käft, jag kör inte R1'a :rolleyes:
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
tassen skrev:
Appråpå 12. or
Du har inte funderat på att det kan vara så att bränsleledningen från tanken kan vara placerad så att du inte får bränsle ner till dina förgasare och att det kan vara därför den lägger av .....??? :3freak

02:an har väl för fan inte några förknasaramotorer som gjordes förra årtusendet :näsblod
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
tassen skrev:
Appråpå 12. or
Du har inte funderat på att det kan vara så att bränsleledningen från tanken kan vara placerad så att du inte får bränsle ner till dina förgasare och att det kan vara därför den lägger av .....??? :3freak



Vakna......
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
ZpiX skrev:
Dr Dampe har möjligtvis inte fått sidotippskydded om bakfotet? Hojen lägger sig på sida, tändningen bryts? Sitter det inte sådana på R1'orna?

Kanske ska hålla käft, jag kör inte R1'a :rolleyes:



Vi är inne på rätt spår iaf =) Är inte helt omöjligt kanske formulerat mig fel...

Edit: den borde påverkade det vertikalt också så det är nog rätt...
 

Gabor

Guest
förlåt....det var ju en sån daäringa sprutmotor, då kommer effekten omgående när bränslepumpen inte får någon soppa att pumpa fram till spridarna som får sina impulser direkt från den elektriska tänd-och bränsleinsprutsturnings system styrdatalådan......

Om man fortfarande har problem med att få motorn att gå när man enviasa köra på 1 hjul, kanske man ska prova köra MED BÅDA I MARKEN SAMTIDIGT !
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Bultarna på R1-02/03 som hållare fotpinnarna ska dessutom tydligen vara förstärkta för att kunna stå o göra standup-wheelies på :rolleyes:
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
tassen skrev:
förlåt....det var ju en sån daäringa sprutmotor, då kommer effekten omgående när bränslepumpen inte får någon soppa att pumpa fram till spridarna som får sina impulser direkt från den elektriska tänd-och bränsleinsprutsturnings system styrdatalådan......

Om man fortfarande har problem med att få motorn att gå när man enviasa köra på 1 hjul, kanske man ska prova köra MED BÅDA I MARKEN SAMTIDIGT !

Återigen klaffen om du inte kan hålla dig till ämnet... Borde skaffa ett forum för moraltöntkärringmåsteprata.com
 

Gabor

Guest
Det är ju där jag är just nu...... :fatta! , fattar du fortfarande inte att folk driver med dig borde du nog sansa dig lite, slapna av och kanske skaffa dig en :tuttar så du inte blir så :mad: så fort någon svarar på dina :kocko frågor
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
RR hojar har ibland "tippskydd" som stänger av bränslepumpen vid en krasch. Har du en sån är din cykel antagligen en gammal tävlingshoj. Annars är det bara Fordar som har en sån.

Tagga ner pågar, vi är alla vänner här inne!

pilsner
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
Mattiaz skrev:
Bultarna på R1-02/03 som hållare fotpinnarna ska dessutom tydligen vara förstärkta för att kunna stå o göra standup-wheelies på :rolleyes:


Det vet jag redan, plockade bort backspeglarna för att få ett par hästar till...
 

Marsipulami

Guest
Vad är det för ett jävla forum. Istället för att klanka ner på killen så borde ni svara med vettiga svar. Om killen nu är ute på hal is, säg det på ett bra sätt, inte att han är dum i huvudet bara för att han ställer en fråga.

Sporthoj.com använder jag för att hitta information, för att träffa nytt folk och för att byta lite erfarenhet samt för att själv kunna ställa en fråga utan att bli idiotförklarad.

Om ni inte har något vettigt att svara kille utan menar på honom att han är ett "moppefucko", då håller jag med honom, var istället tyst och skriv inget om ni inget vettigt har att skriva.

Så för helvete, skriv något vettigt eller håll snattran! :7peta
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top