Tippskydd,

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Blade 4-ever skrev:
Ja, om det inte vore för alla jävla wannabes och moppefuckon som inte har en jävla aning om vad stunts egentligen handlar om. Man ska fan hålla sig borta från idioter, men ibland lyckas de med det omöjliga :4skrika


Har inte ni förstått att en sporthoj är byggd för att så snabbt som möjligt ta sej ifrån punkt A till punkt B på två hjul. Inte hålla på och peka med framhjulet 12 O'clock rakt upp i luften i 5km/h springandes efter den eller sitta på sidokåpan och göra donuts var nog inte vad japanerna hade i åtanke när dom konstruerade Ärrättan.

Ps. Köp en bmx om ni vill hålla på med det där. Ds.
 

Gabor

Guest
Marsipulami skrev:
Vad är det för ett jävla forum. Istället för att klanka ner på killen så borde ni svara med vettiga svar. Om killen nu är ute på hal is, säg det på ett bra sätt, inte att han är dum i huvudet bara för att han ställer en fråga.

Sporthoj.com använder jag för att hitta information, för att träffa nytt folk och för att byta lite erfarenhet samt för att själv kunna ställa en fråga utan att bli idiotförklarad.

Om ni inte har något vettigt att svara kille utan menar på honom att han är ett "moppefucko", då håller jag med honom, var istället tyst och skriv inget om ni inget vettigt har att skriva.

Så för helvete, skriv något vettigt eller håll snattran! :7peta

Har du läst hela tråden så kanske du ser att flertalet svarade på den direkta frågan.........
Sedan att dr damp blev oförskämd gör att en del svarar tillbaks.
Om man inte tål lite skoj och ironi, om man nu vet vad det är så är det bara att beklaga.
Jag lämnar samtidigt en stor ursäkt till Dr Damp om jag på något sätt har misskrediterat honom på något sätt. :Bugar
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
sleven skrev:
Har inte ni förstått att en sporthoj är byggd för att så snabbt som möjligt ta sej ifrån punkt A till punkt B på två hjul. Inte hålla på och peka med framhjulet 12 O'clock rakt upp i luften i 5km/h springandes efter den eller sitta på sidokåpan och göra donuts var nog inte vad japanerna hade i åtanke när dom konstruerade Ärrättan.

Ps. Köp en bmx om ni vill hålla på med det där. Ds.


lämnat det osagt...
 
Last edited:

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
I service manualen finns det en "Lean Angle Cut off Switch" och den stoppar motorn när MCn lutar mer än 65 grader i sidled.
Detta innebär väl inget problem om man vill åka på bakhjulet men om man vill sitta på sidokåpan och snurra runt så bryter det förstås.....

Kul att så många vet hur det funkar.... :hihi
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
enhjuling skrev:
I service manualen finns det en "Lean Angle Cut off Switch" och den stoppar motorn när MCn lutar mer än 65 grader i sidled.
Detta innebär väl inget problem om man vill åka på bakhjulet men om man vill sitta på sidokåpan och snurra runt så bryter det förstås.....

Kul att så många vet hur det funkar.... :hihi


TACK !!! tror den fungerar vertikalt oxå !!!
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Stitter standard på Suzuki gsxr med insprutning.
Det sitter på vänster sida i höjd med batteriet. Tror däremot inte att det skulle påverkas av att man kommer för högt, det sitter en kula i den som känner av om hojen tippas i sidled.



Pilsner skrev:
RR hojar har ibland "tippskydd" som stänger av bränslepumpen vid en krasch. Har du en sån är din cykel antagligen en gammal tävlingshoj. Annars är det bara Fordar som har en sån.

Tagga ner pågar, vi är alla vänner här inne!

pilsner
 

HanneZ

Guest
Blade 4-ever skrev:
Ja, om det inte vore för alla jävla wannabes och moppefuckon som inte har en jävla aning om vad stunts egentligen handlar om. Man ska fan hålla sig borta från idioter, men ibland lyckas de med det omöjliga :4skrika
haha Snälla....
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
norrlansguld skrev:
Stitter standard på Suzuki gsxr med insprutning.
Det sitter på vänster sida i höjd med batteriet. Tror däremot inte att det skulle påverkas av att man kommer för högt, det sitter en kula i den som känner av om hojen tippas i sidled.

Jo den går igång när man kommer för högt oxå, en polares hoj stendog när han körde lite för högt.. :D
 

HanneZ

Guest
Blade 4-ever skrev:
HJÄLTE :yoparty

Sleven: Får vi/jag inte köra min hoj precis som jag vill eller :huvet Fan ta alla kommunister i detta land :4skrika
Vad har det med kommunism att göra? Och nej du bor i Sverige och vi har lagar och man får inte köra på bakhjulet, bara ringa polisen och fråga! Det gäller ju som sagt allmän väg!
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Prova att koppla ur den då, så ska det inte vara några problem sedan.
Har öppnat och tittat hur min fungerade det är därför som jag har svårt att se att den ska stänga om man går för högt.(på min hoj, kanske annorlunda på Yamaha)


Dr Dampe skrev:
Jo den går igång när man kommer för högt oxå, en polares hoj stendog när han körde lite för högt.. :D
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
norrlansguld skrev:
Prova att koppla ur den då, så ska det inte vara några problem sedan.
Har öppnat och tittat hur min fungerade det är därför som jag har svårt att se att den ska stänga om man går för högt.(på min hoj, kanske annorlunda på Yamaha)

Är det inte så att det sitter en kula eller ring? Kan den inte röra sig åt alla håll eller bara sidled ?
 

HanneZ

Guest
Blade 4-ever skrev:
Vi stuntar inte på allmän väg (vi har en avstängd raka där vi brukar vara:fakta Men kommunism har att göra med att folk inte får bestämma själv över sitt liv.
Nej det handlar inte om hurvida man får bestämma över sitt egna liv. Kanske är du som ska hålla käft när DU inte vet vad DU snackar om...
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
jag ber om ursäkt om jag lät kinkig men orkar inte med alla allvetare som tror de kan och vet allt och försöker idiot förklara en när man vet mer än dem....
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
HanneZ skrev:
Nej det handlar inte om hurvida man får bestämma över sitt egna liv. Kanske är du som ska hålla käft när DU inte vet vad DU snackar om...

Fan drar igång en politik tråd om du skall hålla på...... Sabba inte denna tråden !! :huvet
 

HanneZ

Guest
Dr Dampe skrev:
jag ber om ursäkt om jag lät kinkig men orkar inte med alla allvetare som tror de kan och vet allt och försöker idiot förklara en när man vet mer än dem....
Va de inte så att tippskyddet inte skyddade mot bakåt och framåt tippning? Då hade det ju inte gått att stegra med någon R1, o det går bevisligen utmärkt
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Det var något år sedan jag plockade i sär den (cykeln gick inte i gång och jag visste inte varför därav anledingen) men jag minns det som att det var en kula som antingen kunnde tippa åt vänster eller höger, och då bryter tändingen.

Men tycker att du ska prova att koppla ur den och se om det blir bättre, kan ju även vara så att den inte får soppa för att pumpen suger tort eller av annan anleding inte får bensin.


Dr Dampe skrev:
Är det inte så att det sitter en kula eller ring? Kan den inte röra sig åt alla håll eller bara sidled ?
 

Anubah

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kraschad och såld
Dr Dampe skrev:
jag ber om ursäkt om jag lät kinkig men orkar inte med alla allvetare som tror de kan och vet allt och försöker idiot förklara en när man vet mer än dem....

Tycker inte det är du som ska be om ursäkt här Dampe, det vore mer lämpligt att alla självutnämnda ironi/tippskyddsexperter kunde bryta sin plötsliga tystnad.

/J
 
Last edited:

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Dr Dampe skrev:
Är det inte så att det sitter en kula eller ring? Kan den inte röra sig åt alla håll eller bara sidled ?

Läs i servicemanualen så ser du hur den funkar och även att det inte bara är att koppla bort den.
 

HanneZ

Guest
Blade 4-ever skrev:
Sorry dampe, ska hålla mig till ämnet och hålla mig borta från idioter i fortsättningen :tummenupp
Vem är det du kallar idiot? Det va ju så att du inte visste vad du snacka om, samtidigt som du klagar på andra.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top