Tippskydd,

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ja ja tagga ner och ut och fixa ditt tipp/stegringskydd nu Dampe.

Du har ju fått svar på din fråga, om ändå på ett enl dig dåligt sätt.
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Långa farbron skrev:
Ja ja tagga ner och ut och fixa ditt tipp/stegringskydd nu Dampe.

Du har ju fått svar på din fråga, om ändå på ett enl dig dåligt sätt.



Men du har bara kommit med idiotinlägg. Varför lägger du dig i sånt som du inte begriper nånting om?


Vill erinra mig om att faktatermen på denna lilla mysko pryl är Tip-Off sensor.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Chirre skrev:
Men du har bara kommit med idiotinlägg. Varför lägger du dig i sånt som du inte begriper nånting om?


Vill erinra mig om att faktatermen på denna lilla mysko pryl är Tip-Off sensor.


Du svara på din egen fråga jag är ju en idiot. :D
 
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Täby
Hoj
R1 148 B-HKR
Dr Dampe skrev:
Hej,

Jag undrar ifall någon vet var tippskyddet sitter på en retta -02.?

Alltså det skyddet som gör att om du går för högt med hojen på en wheelie går in och stänger av hojen...
vet inte om de sitter på din hoj! men på min 99a sitter en sensor som stänger av motorn om du tappar oljetrycket vid höga weelisar
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Paj kastning

Tjo! jädrans vilken paj kastning o skit det blev av denna tråden.
Stackar kille som han blir påhoppad bara för han ställer en lite fråga,trodde det var seriösare än massa skit snack här.
Om det finns nåt vip skydd kan jag inte svara helt 100 på men jag hade iallafall nån länk tidigare till nån sida till landet over there.Där hade man gjort eller gjorde nån typ av grej som man själv kunde ställa in hur högt du ville göra dina wheelies,kom man då till det inställda brytningen så slog gasen eller tändningen av antingen kortvarigt eller helt.Tror det var nåt monterat på svingen med nån typ vip kontakt o nåt du kunde ställa in olika höjd på somsagt.
Tyvärr vet jag inte riktigt vad du ska slå på eller leta efter,tror inte jag har länken kvar men kanske nån annan vänlig själ vet vad jag talar om.
 

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Retta -02
R1 racer skrev:
Tjo! jädrans vilken paj kastning o skit det blev av denna tråden.
Stackar kille som han blir påhoppad bara för han ställer en lite fråga,trodde det var seriösare än massa skit snack här.
Om det finns nåt vip skydd kan jag inte svara helt 100 på men jag hade iallafall nån länk tidigare till nån sida till landet over there.Där hade man gjort eller gjorde nån typ av grej som man själv kunde ställa in hur högt du ville göra dina wheelies,kom man då till det inställda brytningen så slog gasen eller tändningen av antingen kortvarigt eller helt.Tror det var nåt monterat på svingen med nån typ vip kontakt o nåt du kunde ställa in olika höjd på somsagt.
Tyvärr vet jag inte riktigt vad du ska slå på eller leta efter,tror inte jag har länken kvar men kanske nån annan vänlig själ vet vad jag talar om.

Jag tror det är den Lean Angle Sensorn som en annan kille hittade...Ni RR får komma upp en helg och köra med oss !
 

Bearfoth

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
R1 -99
Dr Dampe skrev:
Nej det enklaste är att fylla lådan med silikon eller liknande så att kulan ringen inte kan röra sig...

Men är den inte bra att den funkar som den ska när du ska försöka att göra stunts som 12 o clock. Ja jag menar du lär misslyckas någon gång och när du gör det som kommer hojen att åka ifrån dig. Bara ett tips/ fundering.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Dr Dampe skrev:
Hej,

Jag undrar ifall någon vet var tippskyddet sitter på en retta -02.?

Alltså det skyddet som gör att om du går för högt med hojen på en wheelie går in och stänger av hojen...


du menar snarare vippskydd dvs om du vurpar så stängs bensinpumpen av .
annars så får du göra ett eget vippskydd men se bara till att de har en jämn avslag..
annars :brinnerup
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top