Tjena Swizz
Tycker det som Visse skriver är bra. Det finns runt 1000 trådar eller så som alla handlar om tips på första hoj – no offense m8!
Köp en sådan hoj som du vill ha, precis som Visse skriver.
Bara som exempel; Min första hoj blev en FZ1-S (dvs den jag har nu) med 1000 kubik, 150 häst o 108 nm (eller så) och den går snällt upp till 7000 varv. Inga problem att hantera, du avgör själv hur mycket du vill vrida på rullen.
Det var en modell som jag var sugen på – fast egentligen ville jag ha en CB1000R precis en sådan som jag körde i körskolan. De CB1000R i bra prisläge gick snabbt, kvar var de dyra. Så dök FZ1-S:en upp och det blev affär.
För 80 papp kan du välja och vraka, that's a promise. Tror att många köper en för liten hoj som första hoj, de växer ur den ganska snart och skall sedan sälja den och köpa en ny igen.
En kille jag känner körde upp godkänt för A obegränsat, köpte en Transalp och var besviken på den redan innan han hade fått hem kortet…
En annan kompis tvekade om hoj och jag föreslog nåt roligt runt 1000 kubik. Han sa att han var osäker på att kunna hantera en sådan hoj och jag frågde varför det? Du har ju tagit alla lektioner på en sådan hoj (också en CB1000R), kört upp och fått svart på vitt att han kan hantera den! Han svara att han hade faktiskt inte tänkt på det. Eeehh, nähää…
Välj ut några favoriter, ta med dig nån som kan hjäpa till o leta efter dessa, hittar du en hoj som du vill ha – köp den! Direkt! Lägg tid på att köra din hoj istället isället för att leta efter den
Din tanke är bra "…men har hört ifrån ett par att man ska inte ge sig på häftiga maskiner, dvs 1000 kubikare, R1
r, GSXR1000, Kawa ninja ZX-10R and so on, eftersom man är en gröngöling." – dvs kör försiktigt, nyttja hojen där det går. Fan vad jag skriver mycket, hej då