Tips om Balkan...

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Finns ju varningsskyltar för minfält.... så oroa er inte!

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Specificera gärna ungefär vad du vill göra...
Åka hoj? Klättra? Segla? Bada? Partaja som f-n? :yoparty
Kolla gärna in staden där jag brukar befinna mig ett par veckor per år:
http://www.zadar.hr
Inte så känt i Sverige men älskat av bl a italienarna.
Annars är orten Makarska grymt bra.

Om du är rik så åker du till Hvar eller Dubrovnik. :tummenupp

MIrre

Var där förra sommaren det var riktigt schysst. Var på nån liten party ö. Men jag gillade inte kusten just där. Vattnet var itne direkt ut mot havet.

Trådskaparen

Jag har funderat på att åka ner i sommar också. Men ångrat mig efter att alla säger hur jävla varmt det är o hur jobbigt det är med skinnställ i den värmen.

Hur hade ni tänkt när det gäller värmen?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Trådskaparen

Jag har funderat på att åka ner i sommar också. Men ångrat mig efter att alla säger hur jävla varmt det är o hur jobbigt det är med skinnställ i den värmen.

Hur hade ni tänkt när det gäller värmen?

ingen av oss kör med skinnställ, båda har goretex (jag har sån här: http://213.132.112.100/images/02/0212311588.jpg) och polarn ska köpa mindre varm underdel med. Jag har en Arlen Ness ställ som andas jävligt bra bara man rör på sig! annars har jag ju en skyddsjacka för när det e skitvarmt men jag lär tveksamt få med mig det.

Last edited:

CpKu

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
2006, YAMAHA, R1
Kommer att befinna mig på min R1 främst i Serbien under hela sommaren... Finns en massa sköna vägar.. mat.. utsikt.. osv.. Varje helg finns det en bike festival i någon stad runt om i Serbien...

Den 28 juni åker vi ner (ca 1500 bikers) till Kosovo för att medverka i en rock koncert...

Hör gärna av dig om du finns i trakterna o tveka absolut inte om du får några problem med att fråga ngn annan på hoj.. Här ser man varje hojåkare som ens broder...

MVH

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Kommer att befinna mig på min R1 främst i Serbien under hela sommaren... Finns en massa sköna vägar.. mat.. utsikt.. osv.. Varje helg finns det en bike festival i någon stad runt om i Serbien...

Den 28 juni åker vi ner (ca 1500 bikers) till Kosovo för att medverka i en rock koncert...

Hör gärna av dig om du finns i trakterna o tveka absolut inte om du får några problem med att fråga ngn annan på hoj.. Här ser man varje hojåkare som ens broder...

MVH

fy fan, gutt! vi kommer väl hamna där nere i kosovo, serbien och de trakterna runt 22-25 juli kanske! startar från karlsruhe i tyskland 12e juli! händer det något schysst runt den tiden? alltid coolt å möta upp folk långt på okända marker liksom! :tummenupp

CpKu

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
2006, YAMAHA, R1
fy fan, gutt! vi kommer väl hamna där nere i kosovo, serbien och de trakterna runt 22-25 juli kanske! startar från karlsruhe i tyskland 12e juli! händer det något schysst runt den tiden? alltid coolt å möta upp folk långt på okända marker liksom! :tummenupp

Finns alltid något. Hör av er! Kan alltid besöka något mc hak :)
Ett råd.. va försiktig över hål i vägarna.. speciellt på småvägar... Å skippa skinnstället.. det har vart över 30+ de senaste två veckorna :)

Ett råd.. va försiktig över hål i vägarna.. speciellt på småvägar... Å skippa skinnstället.. det har vart över 30+ de senaste två veckorna :)

Ett råd till.. Blev klockad med 128km/h på en 80-väg.. Det blev hela 3000 dinarer (330kr) i böter på plats... Alltså helt ok så länge man kör (blir tagen) under 50km/h än det tillåtna :banana

Last edited:

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR

Ett råd till.. Blev klockad med 128km/h på en 80-väg.. Det blev hela 3000 dinarer (330kr) i böter på plats... Alltså helt ok så länge man kör (blir tagen) under 50km/h än det tillåtna :banana

fan har ni kvar dinar, vi har feta kuna nu=)
hrvatska 4 ever:D
puss

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj

jo jag har förstått att det kan vara så. kollade lite rutter på viamichelin.com och där varnade de för sämre vägar på vissa sträckor. jag kör med Arlen Ness goretex/textilställ som andas rätt bra så det ska nog duga!

åh fan, ere så billigt där nere? jag blev tagen i 123 km/h på en 50-väg i polen, fick betala hela 400 zloty, alltså ca 1200kr! tyckte jag va rätt mycket i ett land som polen.

CpKu

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
2006, YAMAHA, R1
jo jag har förstått att det kan vara så. kollade lite rutter på viamichelin.com och där varnade de för sämre vägar på vissa sträckor. jag kör med Arlen Ness goretex/textilställ som andas rätt bra så det ska nog duga!

åh fan, ere så billigt där nere? jag blev tagen i 123 km/h på en 50-väg i polen, fick betala hela 400 zloty, alltså ca 1200kr! tyckte jag va rätt mycket i ett land som polen.

Det finns mycket grymma mindre små vägar med lite trafik med fina kurver.. Nice för mc körning. Kan skriva ner ett par till er om ni är intresserade :)
Men hör gärna av er så kan vi åka tillsammans :)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Det finns mycket grymma mindre små vägar med lite trafik med fina kurver.. Nice för mc körning. Kan skriva ner ett par till er om ni är intresserade :)
Men hör gärna av er så kan vi åka tillsammans :)

grymt! får hoppas det, polarn har precis köpt en sprillans buell 1125R, tror han gärna slipper hål i marken!

ja vart håller du hus då?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Är man i Kroatien så ska man passa på att testa detta, vi körde racehojar där i höstas, kanonkul bana, man får även köra gathoj där.

http://www.grobnik.hr/ :yoparty

CpKu

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
2006, YAMAHA, R1
grymt! får hoppas det, polarn har precis köpt en sprillans buell 1125R, tror han gärna slipper hål i marken!

ja vart håller du hus då?

Finns för det mesta i Belgrad men åker oftast runt i Serbien på mc träffar, speciellt på helger. Buell e ju HD, så ni är välkomna att vara mina vänners gäster som driver HD klubben i Serbien :) De har förresten en mycket trevlig rock klubb i centrala Belgrad. :yoparty

Den vägen är riktigt fin faktiskt! Har för mig att det var ett par mysiga caféer längs vägen med... Fast det var ju 2002 som jag var där så det kanske har hänt lite sedan dess...

Finns mycket sköna bergsvägar både i Montenegro samt i Serbien. Dock kan det finnas någon större sten på vägen/eller större hål.. Man bör hålla koll..

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...