Det gjorde jag med! Men framförallt var det slangarna!
/J
På 91an får man slangarna minus pizzaboxen
Det finns även ZXR 750 och Yamahas FZ750 och FZR 1000. Suzuki har väl även en GSX1100R äv äldre modeller. Äldre Honda VFR? Classikerförsäkringen gäller för alla som är 20år eller äldre om jag inte minns fel. Då du innan skrivit mycket om försäkringar så antar jag att det är viktigt med en rimlig premie och då skulle jag inte tveka på att köpa en Classiker (enligt Bilsport&Mc).
En FZ 750 är en juste hoj. Ägt några stycken (typ 12st) och aldrig varit missnöjd då den klarar allt från touring till bana. Tog min licens på en fz750-88för en del år sedan. Billig i inköp och försäkring.
Provkörde en YZF750R för många år sedan då jag ville byta upp mig från en FZ750 men tyckte verkligen inte att det var lönt. Gick den bättre - ja kanske men inte så jag ville betala för den knappt märkbara skillnaden som färsk förare. Skulle blivit mycket dyrare att köpa och äga.
Kör en CBR600rr -08 och en fz750-89 idag. Visst är det skillnad men det gäller även kostnaderna. Är Lillhondan verkligen så mycket bättre att det är värt 16.000kr mer i försäkring per år? Inköpet skiljer ca 80.000kr .... Inte helt säker på att det är värt det - Lillhondan är rolig men det gäller även min FZ50.
/blysläden
Jag har kollat på FZR1000 men tycker den verkar lite för tung och klumpig för min smak. GSXR1100 går nog bara bra rakt fram och FZ750 faller mig inte riktigt i smaken måste jag säga. Jag vill gärna ha något som ger mig utvecklingspotential, därför kollar jag så sportigt som möjligt och jag lyckades ju passera 500ans begränsningar relativt fort får jag väl säga.
Varför måste du ha minst halv då?
Trafik på en ZXR 750 -91 i mitt namn drygt 4 lök om året... och då är jag 20 år också. Har du garage osv så är det inga problem med enbart trafik. Halv var runt 6 tusen om jag inte minns helt fel.
Men om du ska lämna hojen lite överallt då förstår jag dig.
Jag röstar på en ZXR 750 91-92. Går att klassikerförsäkra om 1,5 år typ
Tycker att den ser mest modernast ut från den tiden. GSXR 750 har nog lite mer motor men jag tycker att utseendet hos Kawan klår det där lilla övertaget som Gixxern har prestandamässigt. Jag letar själv efter en ZXR 750 91-92. Sen när man kört slut på den 750:in eller bara vill ha mer effekt så droppar man in en ZX9R motor i den (139 hk). Helsystem och bestyckning ger drygt 130 på slangen... då får du en riktigt vass hoj också för en grym premie.
Iofs finns ju också ett annat alternativ och det är att köra Gixxer 7/11... men Kawan ligger närmast hjärtat pga utseendet.
http://p1.bikepics.com/pics/2003/06/27/bikepics-52249-full.jpg
http://p1.bikepics.com/pics/2009/04/19/bikepics-1639517-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pics/2009/04/19/bikepics-1639568-800.jpg
Snygger!
Nja halv är väl inget måste egentligen, men det skiljer väldigt lite så jag tyckte att det kunde va värt ca 700spänn per år med stöldförs. Med tanke på att den kommer stå ute då jag är i sthlm. Om jag inte genom nått under lyckas hitta ett centralt garage för under 400kr/mån.
Funderar på om jag kanske ska börja med en Gixxer för att sedan byta upp till ZXR när den blir klassiker året därpå
... och året därefter blir CBR900RR klassiker, om de nu inte ändrar sina regler
Vart hittar du försäkring på ZXR för 4k?
Riktigt snygg hoj iallafall!!
Att ingen har nämnt
CBR 600F än?
Hyffsat snigga, pigga, lätta och väl omtalad hållbarhet.. Kolla försäkring på dom Calle.s!
Jag hade en
sån härninge en gång i tiden men den är nästan garanterat för dyr i förs. Tyvär då det är en skithärlig hoj. :/
Tycker de ser lite för touring ut, men ska självklart kolla vad jag kan få för försäkring på en sån iaf.
TRX 850 är ju erkänt bra på bana.
Visst, man kanske inte behöver jämföra med en sporthoj från 09 men ändå.
De flesta byter frambromsarna till t ex R1 bromsar. En del byter även framgafflarna för hårdare fjädring.
Tycker det är en fin hoj med stort + för bra ljud
Svårt att hitta en som är färdigmodifierad bara, och så skulle jag gärna ha singeldämpare. Känns som att det kan kosta en del om man måste fixa nya kronor gaffel, bromsar m.m. Vill gärna bli av med halvkåpan också.... blir mycket på att göra listan om jag köper en sån hoj, de är ju inte de billigaste alternativet heller. Svetsa om avgassystemet kan jag säkert få hjälp med på KTHracing där jag främst kommer jobba med ramen i år men man får hjälpa till med det mesta. Men ska man fixa i ordning den helt blir det dyrt och ska man börja lägga pengar vill jag göra det ordentligt så man kan ha den ett tag vilket även innefattar motortrim = ännu dyrare