Inte en aning vilken som är snabbast. Beror nog på förarens körstil, vilken bana det är osv. Jag har sett slutkörda TRX:er köra ifrån betydligt nyare litermaskiner på GR i snabb grupp. Jag har sett Motarder och RD350:s köra ifrån TRX:er också...
För oss vanliga dödliga är nog GSX:en på ett sätt lättare, då man kan utnyttja effektövertaget gentemot TRX:en på rakorna, men vilket är roligast, att bli frånåkt på start/mål, och sen knapra in på resten av banan, eller bli kappkörd och sen gasa ifrån på rakan?
TRX:en är ovanligare, vilket jag tycker är en fördel. Reservdelar är inga problem, det är lite hopplock av Yamaha prylar från samtida modeller. Motorn finns fortfarande i något förädlad form (TDM900), de andra grejorna får man också tag på.
Det första du skrapar i på TRX:en är fotpinnarna, att du skulle skrapa i avgassystemet kan du nog glömma. Kostnaderna är, om du får tag på en hoj som inte är uppgraderad, inte så höga. Fjädrar runt en tusenlapp. Beggade bromsok (så dåliga är inte originalen) får du också för en tusenlapp, ev med belägg och slangar också.
Gixxern (eller ZX-7:an) är bra hojar också. Ska du fundera på TRX:en öht, måste du nog bestämma dig för twin eller IL4. Det är nog största skillnaden. Ducati 900SS kan vara ett alternativ också, förvisso dyra i inköp, men rätt vettiga försäkringar.