Tips på äldre sporthoj?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du verkar vara sugen på bladen men inte fixa försäkringsbiten om jag fattat rätt?

När jag skaffade min så var mitt körkort en vecka gammalt.
När jag ringde runt bland bolagen så frågade alla utan folksam hur länge jag haft kort. Priserna blev mellan 11-18tusen för en halvförsäkring.
Folksam frågade inte detta så där helförsäkrade jag bettan för 6k om året!:tummenupp

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Det givna valet är naturligtvis en Suzuki TLR.
Bra chassi, effekt, brommsar, vridmoment. Har själv åkt tidiga styrenraketer, ångrar absolut inte mitt Twinköp, grymt med effekt på låga varv, men ännu mer på högre.

/ A.B

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
http://sporthoj.com/annonser/?id=35976

Kanske kan vara något?

Har ingen relation till han som säljer. Kollade bara i den här tråden sen inne på annonser och hitta den :) Så jag tar inget ansvar för annonsen.
Den var ju riktigt fin! Lite långt bort bara, ca 50 mil :(
Men den låg ju vettigt i pris och så kan jag börja köra den redan på våren (25kw) för att sedan regga om till full effekt. Någon som vet vad det kostar att registrera om till full effekt förresten?
Man kanske kan ta tåget ner och sen köra upp den, då har man å göra en helg :D... men man ser nog ganska paranoid ut när man sitter i fullt ställ å hjälm på vägen ner :rolleyes:.
edit: Går tydligen att ta buss ner för bara 370kr...

Du verkar vara sugen på bladen men inte fixa försäkringsbiten om jag fattat rätt?

När jag skaffade min så var mitt körkort en vecka gammalt.
När jag ringde runt bland bolagen så frågade alla utan folksam hur länge jag haft kort. Priserna blev mellan 11-18tusen för en halvförsäkring.
Folksam frågade inte detta så där helförsäkrade jag bettan för 6k om året!:tummenupp
Japp en blade skulle vara underbart!!
Jo det är väl kring 7k jag hamnar i halvförs. jag hamnar på en sån. Ska kolla folksams trafik och halförs. de verkar ju billiga :tummenupp.
Jag vill ner kring 4k, eftersom att jag främst kommer kunna köra under sommarlovet, och eftersom att de lägger större delen av kostnade där ändå så lönar det sig inte så jättemycket att "sälja" den efter sommaren heller.

Det givna valet är naturligtvis en Suzuki TLR.
Bra chassi, effekt, brommsar, vridmoment. Har själv åkt tidiga styrenraketer, ångrar absolut inte mitt Twinköp, grymt med effekt på låga varv, men ännu mer på högre.

/ A.B
Också dyr att försäkra (för mig), men det är trevligt ljud i dem... lite tjocka bara = skrapar i tidigt. Gillar att den är så strömlinjeformad också :)

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Den var ju riktigt fin! Lite långt bort bara, ca 50 mil :(
Men den låg ju vettigt i pris och så kan jag börja köra den redan på våren (25kw) för att sedan regga om till full effekt. Någon som vet vad det kostar att registrera om till full effekt förresten?
Man kanske kan ta tåget ner och sen köra upp den, då har man å göra en helg :D... men man ser nog ganska paranoid ut när man sitter i fullt ställ å hjälm på vägen ner :rolleyes:.
edit: Går tydligen att ta buss ner för bara 370kr...

Klart du ska åka och köpa den!
Såg fräsch och trevlig ut!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tror inte du får en bättre hoj än bladen. Halvförsäkrat på 7 lök.. taget! Jävligt bra försäkring för vår ålder ändå.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
750n trippar ut på 230-240kg körklar. Inga av dessa hojar är lättviktare.

Det är förmodligen den nyare, dvs 92-95 du kollat på då.
Enl. Bike ligger den på 205kg fulltankad 1989 (1991 väger 211kg... 90an borde ligga däremellan).

Tror inte du får en bättre hoj än bladen. Halvförsäkrat på 7 lök.. taget! Jävligt bra försäkring för vår ålder ändå.
Jo skulle jag jobba så, men har man bara ca 2900 kvar efter mat och hyra i månaden så blir det dyrt. Jag jobbar ju iofs extra så jag får 2k utöver det, men det blir rätt knapert ändå... då låter 140kr/mån i förs mer lockande.

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Då är ju Gixx 750 -90 bästa valet du kan göra. Klassikerförsäkra den nästa år :tummenupp

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Det är förmodligen den nyare, dvs 92-95 du kollat på då.
Enl. Bike ligger den på 205kg fulltankad 1989 (1991 väger 211kg... 90an borde ligga däremellan).

Jo skulle jag jobba så, men har man bara ca 2900 kvar efter mat och hyra i månaden så blir det dyrt. Jag jobbar ju iofs extra så jag får 2k utöver det, men det blir rätt knapert ändå... då låter 140kr/mån i förs mer lockande.
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_750_1990.php

Den rationella människan skulle anse det otroligt att 20 års motorcykelutveckling bara har skalat av 5kg på hojarna.

1989: "205"kg
2009: 198kg

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag ska inte propsa, men jag kom på att den här rullen visar en GSXR750 -01:a (jo, fast det står -91 i filmen!) och en TRX på en mysväg i Japan. Inget beslutsunderlag kanske, men rätt skön väg! :D Kameran sitter på gixxern

[YOUTUBE-ID]H1e3fmeSZ7A&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
bikepics-1639568-800.jpg
Jäkligt snygg e den.
Men det är en elefantsnabel på tanken som stör. Vad e den till för?

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Ja de e synd med "snablarna" på tanken, ser riktigt skumt ut!
Annars e den grym :tummenupp

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_750_1990.php

Den rationella människan skulle anse det otroligt att 20 års motorcykelutveckling bara har skalat av 5kg på hojarna.

1989: "205"kg
2009: 198kg

KTH racings bil vägde in på 216kg förre året (motor från gsx-r600), vet dock inte om det är i "körklart skick". Men det skulle ju vara lite pinsamt om min hoj var tyngre än bilen :rolleyes:. I år (första året som jag är med btw.) så hoppas vi på under 200kg ;)

Ja de e synd med "snablarna" på tanken, ser riktigt skumt ut!
Annars e den grym :tummenupp
Snablarna leder ner luft i luftboxen, från 92 har den trycksatt luftbox. Vet inte riktigt varför de sitter i fram innan dess. Iaf så ökade toppfarten från 250 till 270, med trycksatt luftbox :tummenupp
Dessutom så är de udda och coola :)

Last edited:

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Blade. Inget snack. Finns en anledning till att just DEN hojen höjde ribban markant för sporthojar. Det är sant ang 16" och däck + att den var ganska nervös med denna dimensionen. Lite osäker men man borde kunna ragga tag i en 17" och bara byta rakt av.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Fick bli en GSXR750 -90 enda med vettig försäkring...
Blir jag inte nöjd får jag väl byta :)

Bilder borde dyka upp i garaget så snart jag lastat av den,
blev åtta timmar i bil idag (mindre kul). Satt helt plattkörda
däck på hojen = spännande provkörning :tungan (korden syntes i bak).

edit:
Hurra! :banana
visabild.php

...långhårig och jävlig har man blivit också, måste fan klippa mig :gnissla

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...