Slirar vette farao, visst kan det göra det när det är slitet men inte med friska bitar så att säga = då stannar motorn istället. Däremot behöver det naturligtvis inte handla om en växling för att föraren ska jobba/slira med kopplingen utan just för att hålla motorn igång över ett trixigt parti. Skulle det slira med frisk koppling så är den underdimensionerad för drivlinan i övrigt = odugligt bygge.
Att utöva offroad värt namnet utan automat gissar jag handlar om andrahandssortering =) Man har eller kommit över ngt för billigt att motstå och vill ut o leka, då får man stå sitt kast.
Oavsett så drabbar detta knappast TS med önskan om att dra upp båten, skulle säkert klara sig med en Hyundai eller billig Toyota med låsbar diff för lägre hastigheter. Vill man ha ngt som fungerar mer allround så är Subaru bra om än ganska dyra vid större service, alternativet är torsen som fungerar bra rakt fram men sitter i bilar som både är dyra vid service och med sämre kvalitet än de flesta.