Det kan nog stämma fortfarande.Min erfarenhet av pickisar i o f s äldre är att det driver dåligt om flaket är tomt.
Min Mazda B2600 behövde lite last för att greppa bra bak.
Det var nog bara fram till -98 typ som det var riktiga diffspärrar på domHmm har kört L200 och haft Isuzu Trooper och de var som i stort sett alla andra japs 4x4, dvs inkopplingsbar framhjulsdrift och manuella frihjulsnav - senare årsmodeller automatiska nav. Men ingen diffspärr i bakaxeln utan en 25% broms.
Däremot är/var Isuzu skottsäker mekaniskt till skillnad från tex Nissan. GM-samarbetet var gynnsamt.
Det var nog bara fram till -98 typ som det var riktiga diffspärrar på dom
Gällande L200 så har de modeller som heter "Magnum" i alla fall spärr i bakaxeln. Kör för tillfället en L200 utan spärr i bakaxeln, men har ännu inte lyckats med att köra fast den, och använder väldigt sällan 4x4. Bra däck är hemligheten.Det var nog bara fram till -98 typ som det var riktiga diffspärrar på dom
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |