Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nu kanske det inte behövs en app för detta, men jag frågar ändå.

Kan man få luren (HTC Legend) att blinka med displayen (blinka med en bild eller vad som helst) när man får ett sms vid standby läge?

Vill kunna se om någon messar en när jag har ljudlös.

Tänk jo!

Edit: Jag har alltså bockat i "blinka med LED-display" vid sms, men det kanske är någon annan funktion? Bara led-lampan?

Har en nexus, men den kan man få att blinka med bara styrkulan när man får sms. Vilken sms app kör du med?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nu kanske det inte behövs en app för detta, men jag frågar ändå.

Kan man få luren (HTC Legend) att blinka med displayen (blinka med en bild eller vad som helst) när man får ett sms vid standby läge?

Vill kunna se om någon messar en när jag har ljudlös.

Tänk jo!

Edit: Jag har alltså bockat i "blinka med LED-display" vid sms, men det kanske är någon annan funktion? Bara led-lampan?

Med Tasker så kan du säkert få hela skärmen att blinka och mer därtill när ett sms kommer.

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Söker en bra app så jag kan lagra filer, biler som jag har på telefonen på en "server" så jag senare kan hämta upp dom på valfri dator.

Dvs ett smidigt sett att föra över filer från telefonen till PC.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Svärmor har skaffat en android men tycker den är lite svår att ratta.

Har pillat in swiftkey, applanet o whatsapp åt henne. Swiftkey gillade hon skarpt. Talking Tom gick oxå hem, fast var mest tänkt att ungen på 2 år skulle leka med.

Vad vill gamla tanter mer ha i sin telebobow?

Hon bor på landet o jobbar i ett café.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nån som vet om en bra gps/navigator app för android som inte behöver vara uppkopplad på nätet?
Planerar ett skutt över kanalen på tisdag, bra att ha om man slarvar bort sig, och roaming blir allt för jäkla dyrt.

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Nån som vet om en bra gps/navigator app för android som inte behöver vara uppkopplad på nätet?
Planerar ett skutt över kanalen på tisdag, bra att ha om man slarvar bort sig, och roaming blir allt för jäkla dyrt.

Jag köpte navigon. Då laddas kartorna hem och är installerade. Dock suger den så mycket ström att telefonen laddar ur sig även fast den är inkopplad till cigarettuttaget.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag har Ndrive och Waze.

waze mest för att det är en kul grej, kartmateriale är inte 100 utanför storstäderna, ÅAS blir det bättre hela tiden eftersom det är användargenererat, ställ in så att den inte uppdaterar kartorna när du inte är hemma bara.

Jag köpte navigon. Då laddas kartorna hem och är installerade. Dock suger den så mycket ström att telefonen laddar ur sig även fast den är inkopplad till cigarettuttaget.

Då har du för klen laddare, skaffa en 1A laddare, en normal bil GPS drar minst 1A och en telefon som kör samma programvara och GPS mottagare och dessutom ska agera telefon undertiden kian inte bli speciellt strömsnål.

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Drag racing. Sjukt bra och gratis.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
JEFIT

Grymt bra träningsprogram för gymmet. Man kan ställa in mål med sin träning, lägga upp schema och massa saker.

Dessutom innehåller den alla övningar man behöver och 1000 till, och det finns förklarande text + animerade bilder som visar hur övningarna ska utföras.

Används varje gång jag är på gymmet.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj

Mapdroyd ger ingen navigering men offlinekartor i alla fall.

Hmm, ser att samme kille även gör NavDroyd som verkar göra det du vill för en billig peng.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Ofan, för 60€ kan jag nog stjäla farsans gps ist. :gnissla

Eller helt enkelt köra vilse och missa en dag jobb på onsdag. :hihi

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj