Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Har precis slängt in 2.3.3. på min SE X10i.

Nu bläddrar man bland apparna precis som på IPhonen d.v.s. i sidled med x antal sidor.
Finns det något sätt man kan göra en egen sortering på datorn istället för att manuellt behöva flytta alla appar på telefonen?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har precis slängt in 2.3.3. på min SE X10i.

Nu bläddrar man bland apparna precis som på IPhonen d.v.s. i sidled med x antal sidor.
Finns det något sätt man kan göra en egen sortering på datorn istället för att manuellt behöva flytta alla appar på telefonen?

Installera GO launcher ex. Där kan du snabbt lägga till eller ta bort flera ikoner. Den bästa launchern f.ö.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Installera GO launcher ex. Där kan du snabbt lägga till eller ta bort flera ikoner. Den bästa launchern f.ö.

Får testa det. Märkte idag att efter uppdateringen så stuvar den själv om bland mina sorterade appar :(
Tror det är när man haft den kopplad till burken.
Dessutom försvinner en del genvägar som jag lagt på hemskärmarna/snabbstartsfältet.

Någon annan med X10i som uppdaterat och tycker batteriet håller betydligt kortare efter uppdateringen?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Google Maps med navigering som fungerar i Sverige nu är ju en rätt så bra liten app! :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Här är ett tips till er som kör på Anderstorp (och andra banor men endast Atorp är förinlagd. Man kan skapa de andra själv) och har Android telefon. Jag testade denna gratis-app igår och den funkade över förväntan. Anderstorpsbanan fanns förinlagd men Timern använder fortfarande gamla start/mål som start/stopp.

Kul grej för oss vanliga dödliga som inte vill köpa värsta/dyraste Lap-timern eller är ute efter att slå några banrekord.

https://market.android.com/details?id=jp.krtk.laps_free
eller sök i Market efter GPS Laps

Senaste varvet visas i de stora siffrorna
GPSLaps1.jpg

Alla varv loggas
GPSLaps3.jpg

och kan analyseras i telefonen jämfört med ditt bästa
GPSLaps2.jpg

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag orkar inte bläddra igenom 35 sidor här. Vilken är bästa tapatalk gratis Appen för att surfa sporthoj med?

Svara gärna med citat så jag hittar svaret. Tack :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
ingen som kör tapatalk och kan tipsa? Har installerat Convo och testar det nu

Jag kör tapatalk, men har inte använt det så mycket. Den läser forum på ett helt annat sätt än jag gör det. Den visar alla olästa och det blir en jäävla massa. När jag surfar via dator så bläddrar jag snabbt dit jag vill. Funkar med tapatalk också säkert, men jag har inte försökt lista ut hur.

Alla säger att den skall vara så fantastiskt bra, men JAG har iaf inte riktigt förstått tjusningen med den.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Kör Tapatalk både på nallen och min android surfplatta.
Fungerar bra, men klarar inte Youtube inbäddade filmer. Rekommenderas då de funkar på de flesta vBulletin forum.

Kan också rekommendera Swedroid forumet för de som gillar android.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag har navigon som ni kan få gratis bara pm din gmail. :tummenupp

Edit: Det är norden och europa och du måste ha wifi för att installera den.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
2 frågor...

Mitt arma mobilnummer verkar ha hamnat på nån jävla telesäljarlista, det ringer idioter dagligen och vill pracka på mig skit. Vilken är den bästa callscreenern? Helst gratis, såklart...

Hur kan man se vad som ligger i telefonminnet? Min Desire varnar för lågt minne trots att jag inte har nån större mängd appar installerat. app2sd har flyttat det som gick redan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
TuneIn Radio - Höjdarapp som samlar "alla" webradiokanaler på ett och samma ställe. Nu slipper man en app för varje djävla kanal...

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
TuneIn Radio - Höjdarapp som samlar "alla" webradiokanaler på ett och samma ställe. Nu slipper man en app för varje djävla kanal...

Tune in pro finns gratis på getjar. Även beautiful Widgets f.ö.

2 frågor...

Mitt arma mobilnummer verkar ha hamnat på nån jävla telesäljarlista, det ringer idioter dagligen och vill pracka på mig skit. Vilken är den bästa callscreenern? Helst gratis, såklart...

Hur kan man se vad som ligger i telefonminnet? Min Desire varnar för lågt minne trots att jag inte har nån större mängd appar installerat. app2sd har flyttat det som gick redan.

Har också HTC Desire. Det enda som hjälper är att bli root och blåsa in Cyanogenmod 7.1. Då får du en ext-partition på antingen 512mb eller 1 gig ledigt till appar => obegränsat med utrymme. Tricket är att tanka ner appen "S2E" och flytta Dalvik-cachen till ext-partitionen (klicka i en ruta).

Kolla http://www.swedroid.se/forum/20041-root-guide-v3-2-root-unroot-amoled-slcd-rom-lista-a2sd-faq.html

Det är inte så komplicerat som det verkar och du FÅR hjälp på nämnda forum om du är osäker. Läs bara igenom HELA instruktionen MINST 2 ggr innan du utför den. Ha gott om tid för det. Risken att bricka luren (sabba den bortom räddning) är i princip endast under root-steget som i princip är automatiserat (Unrevoked-programmet). Dvs liten risk.

Det blir som en ny nalle. :tummenupp

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Gracias!

Hittar bara Cyanogenmod 7.1 som "release candidate" är det den du kör?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jaha...allt inpetat, det enda som vägrar funka är att skapa en ext-partition på sd...? Visserligen bra mycket mer internminne tillgänligt, men att kunna flytta ut cash, appar etc är ju en del av poängen.

Vad göra? Har följt instruktionerna på swedroid.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA