Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Android pro widgets - bookmarks 4x4.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är det någon som testat www.appland.se?

Har sett en del marknadsföring för detta. Det ska vara en konkurrent till Market. Därför behöver appen hämtas från deras site.

Bra eller dåligt?

//Mark - med äpple

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har haft fruktansvärt dålig batteritid på min s2 men kör nu battery defender och easy task killer. Vilken skillnad!! :) Nu laddar inte luren ur över natten...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Har haft fruktansvärt dålig batteritid på min s2 men kör nu battery defender och easy task killer. Vilken skillnad!! :) Nu laddar inte luren ur över natten...
Antar du kör ICS, har du kollat så den går ned i deep sleep överhuvudtaget? CPU spy är bra för att checka det. Om inte så ladda fullt, stäng av, ta ur batteriet, vänta några minuter och stoppa tillbaka.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Antar du kör ICS, har du kollat så den går ned i deep sleep överhuvudtaget? CPU spy är bra för att checka det. Om inte så ladda fullt, stäng av, ta ur batteriet, vänta några minuter och stoppa tillbaka.

Nä det lär den inte göra. Japp kör ics. Så det kan bota mitt problem att göra så en gång menar du?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Måste slå ett slag för appen Flipboard. Laddade hem bara för att kolla vad det var för nåt, men förstod inte riktigt vitsen med den.

Den samlar alla dina feeds (Dagstidningar, nyheter, DI, Facebook, sporthoj. RUBBET - allt du vill) så att du kan läsa allt på ett ställe i ett snyggt format.

Nuförtiden använder jag den dagligen, och den är grym. Läste nånstans att den skall komma förinstallerad med Android framöver, och det är verkligen inget att gråta över.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nä det lär den inte göra. Japp kör ics. Så det kan bota mitt problem att göra så en gång menar du?
Svärfars S2'a gick aldrig ner i Deep sleep förrän han gjorde så så det fungerade åtminstone på hans telefon. Känd metod att få tillbaka deep sleep från div android forum så chansen är stor att det kommer att funka för dig också.

Sen en helt annan apprekommendation: Llama. Extremt användbar för att slå av/på saker beroende på var man är. Använder mast-ID för att veta var den är så den drar väldigt lite ström.
Man kan ha den till lite av varje:
- Mån, tis, on, tors på jobbet kl 9.15 så talar den om att det är mötesdags
- Närmar jag mig busshållplatsen för avstigning och har hörlurar på så säger den att det snart är dags att stiga av
- När jag är hemma på vardagar och klockan är 22 så stänger den av allt ljud och slår på det igen kl 07
- När jag kommer hem så slår den på wifi, när jag åker hemifrån så stänger den av det
osv osv
:tummenupp

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Tjena!

Har nu skaffat mig min första Android lur, sjukt sent jag vet :rodnar
Då kommer ju givetvis frågan om vilka appar man ska ha?
Har läst igenom tråden och skaffat följande hittills:

- Appbrain
- Bankdroid
- Glympse - skickar din position via sms, mail, etc.
- Jefit - gym app, inte testat än
- Our groceries - inköpslista
- Sports tracker - löparapp, visar dina spår, tider, statistik, valde denna framför cardio trainer och runkeeper
- Spotify
- SVT Play
- Swedbank
- Torrent-fu - fjärrstyr utorrent
- Unified Remote - fjärrstyr datorn
- Urban spoon - hitta nice restauranger inom olika katergorier, stadsdelar etc, Funkar grymt här i Melbourne

Är det några fler appar ni kan rekommendera?

Sen så undar jag:
Jag är ute efter en komplett fjärrstyrnings app där jag styr min media som jag har på datorn via mobilen. Unified remote gör detta helt ok med den stora nackdelen att man inte kan se sin playlist eller söka låtar i t.ex Spotify.
Finns det nån app som kan göra allt detta? Dvs du kan styra filmuppspelning på datorn, samt styra Spotify/annan musikspelare OCH se playlists, söka etc?
Finns det öht någon app som klarar detta med Spotify utan att ha premium? Känns som att jag typ har letat igenom hela play :gnissla

Kom igen sporthoj, hjälp mig!! :yoparty

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Evernote - bästa antecknings och noteringsappen. Perfekt för korta anteckningar, noteringar, påminnelser. ENkelt att lägga in bilder, röstmemo eller annat anteckningarna. Har även OCR-funktion vilket gör att du kan fota en text och tack vare OCR-funktionen få bilden sökbar på det som står i den fotade texten...

Självklart kan man hålla sina anteckningar synkade på alla datorer och enheter där man har programmet. (Finns även för iPhone & Windows(xp, 7, 8)

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Måste slå ett slag för appen Flipboard. Laddade hem bara för att kolla vad det var för nåt, men förstod inte riktigt vitsen med den.

Den samlar alla dina feeds (Dagstidningar, nyheter, DI, Facebook, sporthoj. RUBBET - allt du vill) så att du kan läsa allt på ett ställe i ett snyggt format.

Nuförtiden använder jag den dagligen, och den är grym. Läste nånstans att den skall komma förinstallerad med Android framöver, och det är verkligen inget att gråta över.

En (kanske) dum fråga... hur får man ex SH in i flipboard?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Instagram (pappaledig och spammar barnbilder) :)
Flipboard som nån sa, snyggt o praktiskt

Väder kör jag HD Widgets, snyggt och så.
Nova Launcher <3
Spotify
Runkeeper

Spel just nu:
Jelly Defence & Broken Sword

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...