Tips på bra applikationer till Android-telefonen

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Dessa är mina app tips:
Sleep as Android - Vaknar mkt skönare med denna app!
Torque - Läser felkoder på bilen
Google Keep - Hjälper mig att hålla reda på saker
tv.nu - kolla tv tablån
Ultimate rotation Control - Roterar ALLA appar, Så nu kan jag äntligen köra Spotify i lanskapsläge på plattan! :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Om man har en galaxy telefon eller en samsung så är appen LightFlow ett måste. Den styr alla notificationer och även dioden på framsidan precis som man vill.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Provade en rätt kul app, den heter "ScreenDrop", ladda ner den och dessutom behöver man app'en "Barcode Scanner", gå till webaddr "http://screendrop.tv" och följ instruktionerna där. Smidigt om man vill visa sina bilder man har i mobilen. Barcode Scanner'n kan användas separat till både QR kod och vanlig streckkod.

En annan app som är kul är "My Piano", gör mobilen till en synth, man kan t.ex. lägga på vibrato genom att skaka mobilen (app'en använder mobilens accelerometer). :)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tryck på röda flärpen med förstoringsglaset. Skriv sporthoj i sökfältet, scrolla ner tills du hittar SH's RSS-feed.

Hmm, jag får ingen träff under RSS rubriken när jag säker på ordet sporthoj. Endast twitter och massa annan skit. Vad gör jag för fel?

//KaliZ

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Appen TextTV. Slå in sidan 188.

Grym.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Greenify.
Nox iconpaket.
Timely.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Uae4droid - Amiga i luren. Spelar Lotus turbo Challenge så mycket det går

Snes9x, super Nintendo i luren. SuperMetroid mellan varven.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Om man vill köra film på tvn från sin S4:a, måste man då ha en sån här för 299kr?
http://www.netonnet.se/art/telefon/...185701.3245/?gclid=CPD1rfC_t7sCFURc3godyVAABQ

klapp1.jpg

Eller räcker det med den här, som bara kostar 169kr? (svart på bild)
http://www.24.se/mhl-hdmi-adapter-t...p-27822.aspx?gclid=CMLy9qLAt7sCFUZY3god8w8AGg

klapp2.jpg

Förstår inte riktigt hur man ska koppla ihop det, ska man ha sin vanliga laddsladd med? Kan man ladda telefonen samtidigt? Blir bilden keff?

Det är tänkt som present. Jag kör inte Android.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
På den vita syns uttag för laddning, så åtminstone på den kan man ladda samtidigt. Med sin vanliga laddare..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad finns det för bra kamera-appar till Android? Den som sitter standard i senaste Android klarar inte att ta många bilder på rad, vad det nu heter. Min supergamla Sony Ericsson C901 hade en funktion som man skulle kunna tänka sig att även moderna telefoner har, dvs att i ett visst läge så tar kameran ett stort antal bilder med väldigt kort intervall. Heter det stegbilder? :va

Om man skall fota t.ex. ett annalkande djur i skogen så är det ju rätt bra att kunna dra av fyrtio bilder så väljer man senare.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad finns det för bra kamera-appar till Android? Den som sitter standard i senaste Android klarar inte att ta många bilder på rad, vad det nu heter. Min supergamla Sony Ericsson C901 hade en funktion som man skulle kunna tänka sig att även moderna telefoner har, dvs att i ett visst läge så tar kameran ett stort antal bilder med väldigt kort intervall. Heter det stegbilder? :va

Om man skall fota t.ex. ett annalkande djur i skogen så är det ju rätt bra att kunna dra av fyrtio bilder så väljer man senare.
Seriebildstagning. Kan det kallas. På svenska. Eller så söker du på "burst camera", "high speed camera" eller liknande.

Vet inte om någon i tråden har nämnt den, men Strava rockar. Jag har utvecklat ett svårartat beroende på mycket kort tid. :yoparty

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag letar efter en bra GPS-tracker / mobilspårare som INTE använder sig av någon annans webbtjänst, Google-konton eller annat.

Den måste vara helt fristående och läsa av GPS-koordinater (eller lokalisera sig via 3G-master, wifi m.m.) och automatiskt sända via webb, epost eller sms, alternativt triggas av ett sms. Jag har tillgång till egen server hemma som kan hantera i princip allt inkommande, så det är mest en fråga om en app som är rätt byggd...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Långskott:

Open GPS Tracker
https://code.google.com/p/open-gpstracker/

Kan spara filer i formatet GPX, KMZ, vet inte om det går att använda Google drive eller liknade

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.sogeti.android.gpstracker&hl=sv

Den har jag tittat på, men verkar inte uppfylla kraven jag har. Det skulle vara om den kunde logga med bestämda intervall och spara på tex en "mycloud"-fildelning istället för Google Drive.

Hittade efter ett tag denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.concept140.phonetracker&hl=en (Phone Tracker, ett namn den delar med många).

Den gör det jag vill, men använder dock bara GPS för att lokalisera sig. Inte mobilmaster eller wifi. Men fördelen är att man bara skickar sms till den med ett lösenord och får tillbaka ett svar med GPS-koordinater och så kollar den även upp och svarar med länk till Google Maps. Det där med länken verkar den kunna göra utan Internetkoppling - med andra ord skapar en URL baserat på GPS-koordinaterna. Trevligt!

Jag letar vidare, men den här är klart bäst hittills. Funkar dock inte om mobilen är avstängd, i offlineläge, har bytt SIM-kort, inte får GSM/3G-täckning eller saknar GPS-signal. Och så piper det ju till för varje kommando-sms som man skickar till den och "lösenordet" syns då om man har valt att sms ska ploppa upp på den låsta skärmen (och det har jag, för mitt skärmlösenord är långt och krångligt :) ).

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Gps essentials är fin som kombo med kartprogramvara , man kan lägga upp en dashboard med massa egna fält som en friluftsgps detaljmenu.
Solned,solupp,snittfart,koordinater,höjder,batteristaus exakt på volten,bäringar,Eta wp,snittfarter och rubbet.
Lite som Garmins Gps60,62,64 och dom

Och en lite ball funktion som en HUD i flygplan som visar WP i kameradisplayen

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag hittade en till spårare som dessutom larmar via sms och skickar position och IMEI-nr om SIM-kortet byts ut. Kan sända till två fördefinerade nr, men jag har inte kollat om endast dessa nummer kan begära ut position (för det är ju kraftigt begränsande i så fall - dåligt med dokumentation om det). Nackdel är också att positionen bara sänds som koordinater och inte med någon färdig kart-länk.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kartik.mobiletracker

Kan denna ta emot kommandon från helt andra nummer, så blir det den jag väljer genom ökad funktionalitet. Men säg att någon snor en mobil och drar ur SIM-kort och blåser rent den eller rent av laddar på nytt ROM, då är det inte mycket man kan göra. Och pga lösenordsskydd och kryptering, är det de enda de _kan_ göra med mina mobiler :) Nåja, alltid något och kan ju användas på t.ex. mobiler som barnen har för att hålla ett öga på var de är eller om man bara förlagt luren...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Finns det nån app som verkligen flyttar alla appar till sd-kortet?
jag har endast ett problem med min lur nu, jag måste slänga en app för att få in en annan..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Android-fråga:
Någon som gjort egen app? Vilken då? Jag har några idéer som kommer göra mig svinrik, så snart jag vet hur man gör en app. :gnissla

Ingen som har en Nexus 4 (!!) att sälja förresten? Ny helst. :brynad

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...