Tips på bra applikationer till Android-telefonen

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skaffa android tvbox istället för att krångla med streaming och hackande spelare...

Bra tips - 2 st beställda 'a 535:-/st inklusive trådlöst minitangentbord. Att boxen hade blåtand vägde tungt, nu blir det intressant att kolla hur den kan samverka med min Nexus 7. Vi har både telefoner och paddor från Apple i hemmet, men det är mycket enklare att få allt att lira ihop med Android (än så länge)...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ser bra ut,
Du som har en, kan du gå in på www.mypremium.tv och få in British eurosport på TVn?

Det här är väl samma under skalet tror jag:
http://www.cloudsto.com/

---funkar, gick in via vanliga adroid-webläsaren och tryckte på helskärm. -ingen superkvalitet på mypremium men det har ju inget med boxen att göra :)

cloudsto verkar vara en m802, snarlik den är föregångare till 808. 808 har dubbla wifi antenner, bättre kylning och skall vara stabilare. inte testat 802.

Senaste intressanta kan vara minix Neo X5, klarar även 3d.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
---funkar, gick in via vanliga adroid-webläsaren och tryckte på helskärm. -ingen superkvalitet på mypremium men det har ju inget med boxen att göra :)

Det verkar ju kanon, konstigt att det inte går i en mobil, har testat med olika webläsare men
"you either have javascpirt bla bla or an old version of flash player"
och nån flash till android har jag aldrig hittat.
Så hur kan din spela upp det? det va engelska eurosport live stream du fick upp?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det verkar ju kanon, konstigt att det inte går i en mobil, har testat med olika webläsare men
"you either have javascpirt bla bla or an old version of flash player"
och nån flash till android har jag aldrig hittat.
Så hur kan din spela upp det? det va engelska eurosport live stream du fick upp?

Funkar lika bra på min HTC One X med standardläsaren "Internet".. Kör just nu brittiska eurosport live, sänder nån form av vintersport från Zagreb, jäkla dimma :banana Version på min läsare: 4.5.490468

Testa med Chrome, funka inte. Märkligt!

Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Nyare android har inget stöd för flash. Men det går att pilla in så att webläsaren kan visa flash via en "gammal" version. Googla lite så hittar ni!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funkar lika bra på min HTC One X med standardläsaren "Internet".. Kör just nu brittiska eurosport live, sänder nån form av vintersport från Zagreb, jäkla dimma :banana Version på min läsare: 4.5.490468

Testa med Chrome, funka inte. Märkligt!

Nyare android har inget stöd för flash. Men det går att pilla in så att webläsaren kan visa flash via en "gammal" version. Googla lite så hittar ni!

ok, hm, tack för att du kollade :tummenupp
Men om det funkar i din iMito rakt ur the box så borde det vara samma på en jag köper.

Min standardwebläsare i luren, en xperia arc s, är en 4.0.4-tL1_3w,
och jag kör android 4.0.4.

wheelie, "gammal" version av android, eller webläsaren?
tack för tipset

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Man kan aldrig vara säker, de verkat byta mjukvaror i allt engång i veckan på allt nuförtiden.. jag kör 4.1.1 på lur och tvbox. Jellybean :yoparty

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Det funkar prima med flash på min note2. Gjort precis som i länken här ovan. Ska nog fasen beställa en sån imito. Verkar kompetent speciellt med tanke på priset.
Ett logitech dinovo mini borde ju funka skapligt att styra med. Testade lite snabbt förut att styra telefonen med det. Finns ju trackpad osv.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Testa på min gamla sega HTC wildfire s, gick där med. Android 2.3.5. Du har knepigt problem :crash

Japp, tjejen har en noname padda som jag upptäckte har flash orginal, där funkade det direkt.
Nu funkar flash i min lur men segt går det, och mypremiumtv kan jag se i standardwebläsaren, kanske krävdes en omstart, men det är bara i standardwebläsaren,
i twonkey beam som jag hade tänkte skicka det till TVn med går det inte, får testa med hdmi kabeln.

När jag letade annan app för att skicka till TVn så provade jag iMediaShare,
förutom att den bara hade förvalde videotjänster så va det en smidig app,
värt att kolla in.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hittade efter ihärdigt letande en app som låter mig plotta och räkna ut längden på en sträcka från punkt till punkt. Finns ju en jävla massa löparappar som loggar joggingspåret via gps i realtid, men då måste man ju springa eller springa om en runda för att få veta hur lång den är/var. Men sen hittade jag AndMeasure (area and distance) ! :banana låter mig plotta rundan från punkt till punkt och räknar sen it den totala sträckan av strängen. Funkar skitbra och vid snabb jämförelse med eniros liknande tjänst (finns ej i appform) verkar den vara riktigt träffsäker också! Nu kunde jag snabbt och enkelt konstatera att kvällens löprunda var strax under femånhalv km! :yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Var kan man hitta röst-ringsignaler som säger 'sms', 'e-mail', 'tweet', 'fb-meddelande' osv osv?? Har sökt i Play-butiken men bara hittat tramsappar. Så jäkla många olika pling i nya mobilen så det vore skönt med klartext :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Var kan man hitta röst-ringsignaler som säger 'sms', 'e-mail', 'tweet', 'fb-meddelande' osv osv?? Har sökt i Play-butiken men bara hittat tramsappar. Så jäkla många olika pling i nya mobilen så det vore skönt med klartext :)

Du kan spela in egna direkt i mobilen och använda som signal.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Men jag hittar inte möjligheten att ställa in ljudet för varje separat notifikation i inställningar. Bara standardplinget. Skulle vara najs med en app som hittar alla olika 'pling'. Tveksamt om man kan välja eget mail-pling i mailprogrammet tex.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC