Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Tog han din skanning direkt?

Jag testade på en gammal faktura men det gick inte något vidare bra.

Man måste se till att nuffrorna typ fyller hela scanningsrutan, annars gick det inget vidare. Ta ett fält i taget, det känner automatiskt igen vilket fält du scannar.

Pips

Guest
Beställde precis en HTC Desire Z till min mor. Något speciellt man ska fylla telefonen med för att underlätta för en "grottmänniska"? :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tank Hero
Kör tank, skjut på andra tanks. Glöm inte studsen!
Tank-Hero-Beta-Android.jpg

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Doodle Jump, fy fasen vilket bra spel!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I dag har jag streamat radio Värmlands sändning från svenska rallyt, så srplayer eller vad den heter, även svt play är ju bra...

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
viber är en app som gör att man ringer gratis till andra som har viber installerat i sin iphone dvs en av apparna som är operatörernas mardröm men kundens dröm:tummenupp

en fråga till ang android: iphone har en app som heter "whats app" som gör att man skickar gratis sms till andra som har denna app, finns det ngn motsvarighet till andriod?

VIBER finns inte.

Whats app finns och fungerar mellan ajfan och android.

Annars kan du alltid söka på market.android.com eller www.appbrain.com

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Råkat ut för en märklig sak.

Skulle ta hem ett spel och installera.
Laddar hem och allt är fridens liljor, men sen när han försöker installera (automatiskt direkt efter hemtankningen) så klagar han på att det är dåligt utrymme?
På internminnet kan jag kanske förstå, men minneskortet är 2 GB och större utrymme än så tar väl inte Angry Birds? :gnissla

Kan man ställa in nånstans att den skall installera automagiskt på SD-kortet, eller har jag något annat problem?

/L.At

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Råkat ut för en märklig sak.

Skulle ta hem ett spel och installera.
Laddar hem och allt är fridens liljor, men sen när han försöker installera (automatiskt direkt efter hemtankningen) så klagar han på att det är dåligt utrymme?
På internminnet kan jag kanske förstå, men minneskortet är 2 GB och större utrymme än så tar väl inte Angry Birds? :gnissla

Kan man ställa in nånstans att den skall installera automagiskt på SD-kortet, eller har jag något annat problem?

/L.At

Inte alla appar går att installera på SD, spewciellt inte skitspel.

Du kan gå in och se vilka appar som går att flytta i en lista, men det är fan inte många utvecklare som bryr sig om att utveckla A2SD.

Det verkar som att utvecklarna tänker "Det är lättare att utveckla för telefonminnet, dessutom blir appen snabbare om den ligger där, alla andra kommer säkert att utveckla sina appar för installation på SD, då ryms ju min app att ligga hvar på telefonen"

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nån som har tips på var man kan hitta displayskydd till en nexus one?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Inte alla appar går att installera på SD, spewciellt inte skitspel.

Du kan gå in och se vilka appar som går att flytta i en lista, men det är fan inte många utvecklare som bryr sig om att utveckla A2SD.

Det verkar som att utvecklarna tänker "Det är lättare att utveckla för telefonminnet, dessutom blir appen snabbare om den ligger där, alla andra kommer säkert att utveckla sina appar för installation på SD, då ryms ju min app att ligga hvar på telefonen"

Hmm, verkar klart underligt.
Ska kika lite på det, men annars skiter jag i´t!

Iof lika bra det, för batteritiden vill säga. :gnissla

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Är inte "Nexus one" bara en HTC Desire-delux, passar inte det skyddet då?

Nä det är inte samma tyvärr. Köpte desire skydd men passade inge vidare.. Hitta ett som passade nu så kommer väl om nån dag :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nä det är inte samma tyvärr. Köpte desire skydd men passade inge vidare.. Hitta ett som passade nu så kommer väl om nån dag :tummenupp

Okej, men displayskydd är som att göka med kådis, det går inte lika fort för man tappar känslan...

Jag slutade använda skydd och njuter av känslan/lever medd risken.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...