Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Fråga: Snacka med en kille jag jobba med häromdagen om någon tränings-app men kommer inte ihåg vad den heter. Appen skulle fungera på följande sätt att appen säger till en att "Run for one minute", sen så säger den, "Walk for one minute" etc. Någon som känner igen detta?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Fråga: Snacka med en kille jag jobba med häromdagen om någon tränings-app men kommer inte ihåg vad den heter. Appen skulle fungera på följande sätt att appen säger till en att "Run for one minute", sen så säger den, "Walk for one minute" etc. Någon som känner igen detta?
Kan vara CardioTrainer Pro, kostar lite.

Annars kan det vara SportsTracker, Endomondo eller Run.. nånting.

Kolla in denna tråden: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=2098

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag fått in gingerbread :banana

Är det något vi andra ska sukta efter?

Jag läste någonstans att HTC skulle vänta med sin uppdatering tills dom ska lansera nästa lur så att dom får god tid på sig att mecka till sitt skal på pepparkakan, men är det något att jubla över kan man ju dra in en ren...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Är det något vi andra ska sukta efter?

Jag läste någonstans att HTC skulle vänta med sin uppdatering tills dom ska lansera nästa lur så att dom får god tid på sig att mecka till sitt skal på pepparkakan, men är det något att jubla över kan man ju dra in en ren...

Nja, verkar mest va design skillnader.. svart notify bar med jätte gröna symboler typ. Systemet i sig ska väl va förbättrat, men inget jag märkt av än. Så mest "kul att ha" faktor verkar det som

*edit* riktigt häftig släcka skärmen illustration mé :yoparty

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Nu är det dax att byta lur. Mitt intresse för att följa prylmarknaden har avtagit i takt med att lilleman sörplar i sig välling.

Vad ska man ha? Är det nåt nytt på G?

Det mest högintressanta i Android-världen idag är, tadaaaa: LG Optimus 2X. Jag är sugen på att byta min HTC Desire emot denna...

Dubbelkärning processor, HDMI ut med stöd för filmvisning på till exempel din plasma/LCD i full 1080p!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det mest högintressanta i Android-världen idag är, tadaaaa: LG Optimus 2X. Jag är sugen på att byta min HTC Desire emot denna...

Dubbelkärning processor, HDMI ut med stöd för filmvisning på till exempel din plasma/LCD i full 1080p!

4700 var ju billigt. Har sett folk som får 2000 för sina gamla Heros på Tradera... Jag klipper till direkt :)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nja, verkar mest va design skillnader.. svart notify bar med jätte gröna symboler typ. Systemet i sig ska väl va förbättrat, men inget jag märkt av än. Så mest "kul att ha" faktor verkar det som

*edit* riktigt häftig släcka skärmen illustration mé :yoparty

Kolla på About Phone/Battery use så ser du en graf över hur batteriet använts över tiden, nytt för GB och klart intressant.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tack för tips. Det är alltså inga jättestora tekniska nyheter som kommer presenteras inom den närmaste framtiden?

Är skrämarna på Androidlurarna i paritet med iPhone 4 nu?
Man kanske rent av skulle klippa till på en iPhone, även om det tar emot.
Om den är bäst så är den..... Eller njää. Ingen iPhone.

Kolla på LG Optimus 2X :fakta

Har själv en SGS som jag är nöjd med och skulle kunna tänka mig även en SGS2 men LG Optimus 2X verkar vara en rätt duktig lur.

Det mest högintressanta i Android-världen idag är, tadaaaa: LG Optimus 2X.

Oups, sorry, hann inte läsa så långt ner i tråden...

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan tillägga att app management i gingerbread är väldigt förbättrad :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har efter en tids användande kommit på hyr mycket jag avskyr swiftkey.. Finns det nått annat sätt att få telefon att ta med åäö men endå behålla det smått underbara tangentbordet som kom med gingerbread?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Har efter en tids användande kommit på hyr mycket jag avskyr swiftkey.. Finns det nått annat sätt att få telefon att ta med åäö men endå behålla det smått underbara tangentbordet som kom med gingerbread?
Hmm, verkar skumt. Jag har en gingerbreadrom i min Hero och när jag byter till Svenska så ploppar det upp ett svenskt tangentbord. Använder std gingerbread tangentbord också som synes.

Bifogat

• screenshot_2.png
    screenshot_2.png
    35.8 KB · Visningar: 51

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Hmm, verkar skumt. Jag har en gingerbreadrom i min Hero och när jag byter till Svenska så ploppar det upp ett svenskt tangentbord. Använder std gingerbread tangentbord också som synes.

Tyvärr så finns inte svenska i standard gingerbread.. Skulle va nice att hitta samma tangentbord som app :tummenupp

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Tyvärr så finns inte svenska i standard gingerbread.. Skulle va nice att hitta samma tangentbord som app :tummenupp

På min telefon: Settings/Language & keyboard settings/Android keyboard och sedan Input languages där du väljer vilka språk du vill ha. Sen byter man genom att swipea åt sidan på spacebar. Ser det inte ut så på din?

Edit: En kollega med Nexus One fick det att fungera med den här: https://market.android.com/details?id=com.moo.android.inputmethod.latin.free&feature=search_result

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
På min telefon: Settings/Language & keyboard settings/Android keyboard och sedan Input languages där du väljer vilka språk du vill ha. Sen byter man genom att swipea åt sidan på spacebar. Ser det inte ut så på din?

Edit: En kollega med Nexus One fick det att fungera med den här: https://market.android.com/details?id=com.moo.android.inputmethod.latin.free&feature=search_result

testa den där, men kan för allt i världen inte få den att visa åäö.. :huvet

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
testa den där, men kan för allt i världen inte få den att visa åäö.. :huvet
Min Nexus One kollega funkar det för, han sa att han laddade ned en svensk ordlista också men tror inte att den spelar någon roll. Han gick in och valde svenska och engelska som språk som jag beskrev ovan, när man gjort det kan man byta språk genom att slidea åt sidan på spacebar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati