bold ha en puck på sidan, slim har en puck i nacken. Mesh är typ att enheterna hoppar bock mellan varandra för att få räckvidd, alltså om du och kompis 2 är inom räckvidd kommer du kunna snacka med kompis 3 om kompis 2 och 3 är inom räckvidd även om du inte är inom räckvidd med kompis 3 själv.Jaha, och vad skiljer Bold från Slim... och mot de jag räknade upp...?
Och vad är nu "mesh"?
Det finns en lite konstig hemsida på internettet som jag tror heter youtube eller något liknande, en massa www i namnet i alla fall, du hittar den kanske om du kollar med Alta Vista t ex. Där ska visst någon lägga ut filmer där han eller hon eller den testar saker.Jo, det lutar åt Cardo.
...men även där finns massa olika...
Packtalk, Freecom, 2 och 4... Black mm....??
Vad YT-nördar testar är ointressant... då detta antingen ser av nördar som har orimliga krav... eller är köpta.Det finns en lite konstig hemsida på internettet som jag tror heter youtube eller något liknande, en massa www i namnet i alla fall, du hittar den kanske om du kollar med Alta Vista t ex. Där ska visst någon lägga ut filmer där han eller hon eller den testar saker.
Jag läste om det i någon tidning för ett tag sedan.
bold ha en puck på sidan, slim har en puck i nacken. Mesh är typ att enheterna hoppar bock mellan varandra för att få räckvidd, alltså om du och kompis 2 är inom räckvidd kommer du kunna snacka med kompis 3 om kompis 2 och 3 är inom räckvidd även om du inte är inom räckvidd med kompis 3 själv.
Var det där tillräckligt otydligt?
Jag vet inte om det är intressant för dig men vissa modeller har musikdelningsfunktion. Är vissa som gillar det. Beroende på modell finns det vissa som ger intercom förtur framför gps/musik och vissa där man växlar manuellt.Tack!
Får kika på detta lite närmre, känns som om man närmar sig nåt nu.
Detta med "mesh" är alltså oviktigt för oss då vi som sagt åker två, jag och sambon.
Men nu vet man iaf.
Nej. Headseten som klarar mesh kommunicerar med dmc-protokollet som har längre räckvidd och bättre ljud än BT-protokollet. Även om ni bara är två.Detta med "mesh" är alltså oviktigt för oss då vi som sagt åker två, jag och sambon.
Men nu vet man iaf.
Får se hur bra dom är. Fixade mina idag, får se på premiärturen imorgonHar ett par Cardo packtalk bold liggande på hyllan i väntan på premiärturen. Valet föll på dessa av flera anledningar.
DMC tekniken lär ha bäst ljud och räckvidd.
Då man ändå tappar kontakten, vilket förefaller oundvikligt ibland så kopplar de upp sig automatiskt igen, vilket inte behöver vara fallet med BT-uppkopplade enheter.
Funderade på slim-varianten men Bold är enklare att ladda då man enkelt tar loss enheten från hälmen.
Återkom gärna med en rapport!Får se hur bra dom är. Fixade mina idag, får se på premiärturen imorgon
Tror inte det finns. Officiella hemsidan listar 7 språk och där är inga skandinaviska.Nån som vet vart man kan hitta Svensk manual?
Att det klipper ibland upplever jag med. Har prövat alla möjliga inställningar utan att hitta någon bättring. För mig är mottagningen usel i DMC jämfört mot mina gamla Sena SMH10.har ett problem att när man är uppkopplad via DMC så klipper det när man pratar
Det är inte så att du har ringsignalen av? Jag märkte i tidigare firmware att om jag hade ringsignalen avstängd så var Cardon helt tyst när det ringde. Enda sättet jag kunde märka om det ringde var i fall jag lyssnade på musik, för då blev musiken tyst när det ringde, så kunde jag trycka svara.samt att ibland så funkar det inte när det ringer , nån som vet vad det kan vara ...funkar bra när man är uppkopplad via Bluetooth men då kan man ju inte lyssna på musik samtidigt
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|