Tips på bra momentnycklar?

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Tjena, är den nån har tips på lite bra momentnycklar? Farsan har snott mina så jag ska köpa ett par nya fina nu tänkte jag. Vilka märken är bra? Vilka ska jag passa mig för?

På jobbet har jag 5st "Sturtevant Richmont" (även kallade "S/R"), och dom funkar riktigt bra, men hittar dom inte till försäljning nånstans :kocko

Ge mig tips nu!

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
freddexwing skrev:
Sandvik, lämnar inget att önska... :)

Ahh, gammle Sandvik :)

Annars funkar dom datorstyrda från Atlas Copco jävligt bra också, en sån vore nått :tuttar

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Har beställt en Bacho för låga moment igenom jobbet,bör anlända i morgon.

Bra pris blev det också :banana

Annars kör jag med Biltemas värsting för 500:-

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
logo.gif

http://www.snapon.com

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
johan.simonsson skrev:
Hur är Biltema-nyckeln att jobba med?

Jag har en därifrån, som går till 110 Nm. Funkar bra tror jag. Inget har hoppat loss och jag har inte dragit sönder nåt med den så det verkar OK. :)

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Neutral skrev:
Vi har några sånna på jobbet (½" 300-3000 in.lb.), jävla Tv-spel, skakar och piper när rätt moment uppnås, visar också hur mycket man drog över.... kan vara bra och veta....
Riktigt negativa är att man alltid får batteritorsk när man är ute på jobb.
(Brukar lägga extrabatterier i lådorna, men det verkar som nå'n behöver dom bättre)

Snapon's vanliga "klick" duger! :tummenupp

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Hoj
FZR 1000
Fräd skrev:
Tjena, är den nån har tips på lite bra momentnycklar? Farsan har snott mina så jag ska köpa ett par nya fina nu tänkte jag. Vilka märken är bra? Vilka ska jag passa mig för?

På jobbet har jag 5st "Sturtevant Richmont" (även kallade "S/R"), och dom funkar riktigt bra, men hittar dom inte till försäljning nånstans :kocko

Ge mig tips nu!

köp dom genom jobbet vet ja...
för övrigt så vill jag bara påpeka att biltema som flertalet har skrevet om nääää då kan man lika gärna köra på fingertoppkänsla har köpt flera å slängt lika många........ :huvet man lär sej aldrig
just de snapon köp de o du måste ha två en för låga o en för höga moment....thats life............................ :)

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
petmalm skrev:
köp dom genom jobbet vet ja...
för övrigt så vill jag bara påpeka att biltema som flertalet har skrevet om nääää då kan man lika gärna köra på fingertoppkänsla har köpt flera å slängt lika många........ :huvet man lär sej aldrig

Vad är det för fel på dom då? Jag har i alla fall inte fått anledning att slänga min än. OK att dom kanske inte är sådär enormt exakta, men alldeles jättefel är det knappast.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
PacMan skrev:
Vad är det för fel på dom då? Jag har i alla fall inte fått anledning att slänga min än. OK att dom kanske inte är sådär enormt exakta, men alldeles jättefel är det knappast.
Biltema duger bra för hemma-meck (funkar säkert på jobbet med), det är inte bra att lita på känslan, oftast drar man för hårt.

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Hoj
FZR 1000
Fredde Meck skrev:
Biltema duger bra för hemma-meck (funkar säkert på jobbet med), det är inte bra att lita på känslan, oftast drar man för hårt.

ja som mek sen ett antal år ´tillbaka så litar jak helre på fingertoppkänslan en en sladrig momentnyckel.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...