tips på en riktigt isande otäck skräckis?

The Mist

av ingen annan än Stephen King var förbannat bra. Slutet är....grymt. :)
Jag tycker att han lyckas spegla olika personligheter på ett jävligt bra sätt, få med inte bara lite splatter, lite hoppa fram bakomdörr-skräck men oxå en djupare iskall skräck som inte många andra klarar av att förmedla. :tummenupp
Jag lovar att du kommer få åka sänghalm med tjejen efter den rullen.
Sämsta filmen genom tiderna för helvet :gnissla

Event Horizon, Barnhemmet (The Orphanage) och The Descent. De två sista är riktigt otrevliga. Fick hjärtattack minst hundra gånger :hihi

Annars en lite lätt episk film, med skräckinslag, är Sunshine.

Last edited:
Evil Dead trilogin, där har ni grejer va. Speciellt 3e filmen "bruce campbell and the army of darkness"

Bättre sås hittar ni inte ;)

Req är bra, den spanska versionen...lite medel i början, men slutet fick mig att greppa efter kudden....
Mirrors var OK.

Sen har vi några doldisar:

White Niose
The Mothman Prophecies (bra som fan med Richard Gere)

Mirrors var rena blajjet men de andra två håller jag med om är bra rullar!

The Descent som några har nämnt rokkar, såg den 3 ggr på bio! :Bugar :fakta

The Unborn som är en ny film från i år är helt ok. Blev inte sämre av att Odette Yustman, som är som en vassare variant av Megan Fox, har huvudrollen.
episk cameltoe! :D

Sämsta filmen genom tiderna för helvet :gnissla

Började du titta på film för första gången igår eller? Om du tycker att The Mist är den sämsta filmen genom tiderna så kan du fan inte ha sett många filmer...
Själv fick jag operera bort en hjärntumör i fjol som enkom kom dit pga av usla rullar man lyckats plöja igenom i sina dar :)

Tex första första Evil Dead rullen. Den var så jävla dålig att jag fick migrän innan halva filmen hade gått, och ändå har jag aldrig haft migrän.
Army of Darkness (3:an) är dock ett mästerverk! :tummenupp

"Give me some sugar baby.."

Wtf

Maximum Overdrive är en härligt kass King-skräckis, inte ens en unge på 3 år blir skrajj..
Pieces från tidigt 80-tal är KALKON-bra, patetiskt epa inspelad med ett cp som sågar ihjäl kvinnor med motorsåg till höger o vänster.

MANIAC funkar bra, från 80, 81 nånting med folk som har patrik duffy frilla o balettpung.
New York Ripper e en klassiker!

Hostel nämndes tidigare.. ja sen lär junte det bli snacks o dricka..mer dra ett pa grönstrålar o gå o nansa tidigt.

Rock on!
/J

Började du titta på film för första gången igår eller? Om du tycker att The Mist är den sämsta filmen genom tiderna så kan du fan inte ha sett många filmer...

The Mist var riktigt bra, kanske inte direkt så ryslig (men ärligt talat, vem blir rädd för en film idag?).
Om man gillar Zombietema (Dawn of the dead m.fl.) rekommenderar jag "Dead Set", en miniserie i 5 delar som var riktigt underhållande.

Om man gillar Zombietema och har en tjej som gillar romantik så skall man definitivt se "Shaun Of the Dead" och på så sätt göra två flugor på smällen.

"En romantisk komedi.... ...med zombies.." :hihi

Haha, den där filmen var så sjukt töntig att den nästan blev bra. :hihi

Haha, den där filmen var så sjukt töntig att den nästan blev bra. :hihi

Zombiefilmer är ju sjukt töntiga per definition så då blir det ju faktiskt riktigt bra när man distanserar sig och skruvar till det ytterligare ett snäpp. Det är det som gör Shaun Of The Dead till den bästa zombierulle som gjorts.

Zombiefilmer är ju sjukt töntiga per definition så då blir det ju faktiskt riktigt bra när man distanserar sig och skruvar till det ytterligare ett snäpp. Det är det som gör Shaun Of The Dead till den bästa zombierulle som gjorts.

Visst är de lite töntiga. Men du gillade väl REC? Och Dawn of the dead är så där trevligt mysig, självklart så orealistiskt som det bara kan vara i en z-rulle. Men det är det som är lite av charmen med z-rullar.

Resident Evil filmerna är väl inte direkt töntiga?
Ok, de kanske inte är så bra...men töntiga vetefan.

Visst är de lite töntiga. Men du gillade väl REC? Och Dawn of the dead är så där trevligt mysig, självklart så orealistiskt som det bara kan vara i en z-rulle. Men det är det som är lite av charmen med z-rullar.

Hela upplägget med zombies är ju egentligen skittöntigt. Det innebär inte att jag ogillar filmerna. De kan vara spännande och t.o.m läskiga men kommer vara töntiga ändå.

Det är just därför Shaun of the dead är en sådan fullträff.

Men töntigheten till trots så är [REC] och Dawn Of the Dead bra och spännande underhållning.

Jag tycker Big Mac & Co är riktig sunkmat men äter det gärna ändå med jämna mellanrum.

Resident Evil är underhållning på hög nivå. Jag strecksåg faktiskt alla tre för nån vecka sen.

Jag vet inte om det är det att jag bara blir dummare med åren, men nu för tiden väljer jag ofta bort classy art-filmer mot lättsmält action. Högst en classy art-film per månad, resten av tiden är det oneliners, karate, bröst och explosioner som gäller.

Med detta i åtanke så kommer Sylvesters Stallones nya film The Expendables som en skänk från ovan. Med en sån rollista kan det inte bli annat än världens bästa film. Hade han bara fått med Van Damme och Seagal också, så hade Hollywood kunnat sluta göra film efter den kom ut.

http://www.imdb.com/title/tt1320253/

Last edited:
Resident Evil är underhållning på hög nivå. Jag strecksåg faktiskt alla tre för nån vecka sen.

Jag vet inte om det där det att jag bara blir dummare med åren, men nu för tiden väljer jag ofta bort classy art-filmer mot lättsmält action. Högst en classy art-film per månad, resten av tiden är det oneliners, karate, bröst och explosioner som gäller.

Med detta i åtanke så kommer Sylvesters Stallones nya film The Expendables som en skänk från ovan. Med en sån rollista kan det inte bli annat än världens bästa film. Hade han bara fått med Van Damme och Seagal också, så hade Hollywood kunnat sluta göra film efter den kom ut.

http://www.imdb.com/title/tt1320253/

Och Bruce Willis :)

Skräckis som liggmetod?
Jag o tjejen skulle ha myskväll o tänkte hyra en rulle. Det blev saw 3 hon gillar läbbisar.
Kände redan efter att de slet sönder första killen med köttkrokar, att det inte skulle bli nå ligga där min inblandning krävdes. Fruktansvärt avtändande. Kvällen slutade med att vi såg två olika filmer i varsit rum.

Tjejen är ju hopplös, har hon sett 5min av myrornaskrig så måste hon ju se hur det slutar .Så påbörja ett förspel mitt i en film e helt lönlöst.

The Shining,rysare/skräck blir inte mycket bättre men redan tipsat.
1408 var helt ok,sevärd om du ej sett.
Entity,okänt väsen eller något sådant,-80talsrulle tror jag men ej säker,inget splatter utan psykskräck.
Tyckte även första Spieces var sevärd och även boogeyman ettan.

Henrik

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...