Kanske måste förtydliga mitt påstående om trängande fordon för det känns som att det missuppfattats något. Det är alltså när jag kommer körande på en huvudled i stan där jag har företräde och där det kommer fram en bil till en korsning framför mig och där bilen ska köra samma riktning som jag. De ser att jag kommer men struntar i det och kör ut framför mig i tron att de hinner. Vilket de gör eftersom jag sänker farten. Detta gäller även i rondeller när bilar kör in framför dig trots att du då måste sänka farten. De kan omöjligen ha missat att se mig utan detta är ett nonchalant beteende helt enkelt. Här har jag normalt full kontroll på händelseförloppet men det är likafullt irriterande. I dessa situationer hjälper sannolikt inte Drl vilket jag är fullt medveten om.Som Hoztic säger, du måste köra, inte bara åka med.
Jag är inte världens bäste men det händer sällan nuförtiden. Fantasi och erfarenhet. Precis som en hockeyspelare måste läsa spelet för att inte bli bortfintad behöver du se vad som händer innan det händer. Gör du inte det kommer du fortsätta bli förvånad varje gång det händer...
Varje gång det händer måste du fråga dig varför du inte kunde se det. Allt går inte att förutse men förvånansvärt mycket.
Ge dig själv beröm när du sedan kunde förutse att någon byter fil eller svänger ut trots att du finns där!
Däremot i de situationer där bilister bara tittar upp lite snabbt eller när man ligger bakom en bil eller lastbil, ja då tror jag att drl kan hjälpa till så att man syns bättre.