Ett vattenkylt paket är smidigare , altså kommer du svetsa snyggare än med en paket som en tegelsten i näven.
Nej, den skulle komma den 15:e.
Apropå prisvärda tigsvetsar så kanske jag ska tipsa om den här annaonsen jag såg: http://www.blocket.se/vi/14442523.htm?ca=11_s
En kille härifrån har redan beställt. Rätt prisvärt om man vill ha en modern dc-tig/pinnsvets!
Hur går det, nöjd eller missnöjd? Några klagomål and finish på handtag etc?
Lite intresserad av att köpa en själv men fundersam på deras modeller. Blocket annonsen påminner ju mer om deras 160 TIG
Hej
Jag fick hem den idag.
Mvh
Jörgen
Ok, då får jag vänta på proffs bedömningen.... men det låter som den är värd sitt pris efter läst andra tråden
Ja det är jag övertygad om att den är. Jag har dessutom läst många helnöjda användare på utländska siter.
Ska man upp på en ESAB som kan lika många konster som denna maskin så är det minst +35 000:-
Denna maskin har dessutom tillverkats i många år och är rätt traditionellt uppbyggt inuti och ska vara lätt att reparera. Jag har dock inte hört ngn som har pajat än. Scandtig har tex sålt över 150 st av denna maskin och bara en har löst in 1. Men den var paj vid ankomst, möjligt transportskada.
På svetsinternetforum har jag inte hittat ngn som haft haveri på sin WSME.
Jag har kollat rätt mycket ang dessa maskiner. Jag även haft kontakt med en dragbikebyggare här på SH som svetsat mycket alu och rf med sin likadana maskin och är nöjd.
Jag hoppas att jag kommer att vara det också.
/J
Vad kan man räkna med att den klarar av i godstjocklek... jag ska mest ha den för små jobb typp ljuddämpare och trasiga fästen men alltid roligt om den klarar av några mm i alla fall
Miller har en hel del nyttigt att läsa på sin hemsida när det gällerr svetsning.
http://www.millerwelds.com/
Tack!
Där fanns ju verkligen en hel del att läsa ocg filmer att kolla på! Jag försjönk direkt! Synd att vi inte bor nästgårds ty isf hade du gärna fått komma förbi på garagefika samt provköra kinesen och lära mig lite!
/J
Hade varit trevligt som satan !
Men det handlar om att sitta och svetsa och prova sig fram så lär man sig ganska fort,det är som med andra hantverk,man måste hitta känslan för det bara.
Men du kan ju posta lite bilder så kan vi kan berätta hur illa det ser ut osv
Emedan du svetsat gas tidigare, så borde det gå ganska fort att lära sig.
Förstod aldrig själv varför man skulle hålla på och knulla med gassvetsen från stenåldern när det fanns ny, fin MIG.
Men visst förstår man bättre vad man sysslar med när man lärt sig med ässja.
Suverän tråd!!
Låt oss veta hur det går framöver. Sitter själv med en Aristotig200 som jag ska byta upp till en AC/DC med smidigare slangpaket. Vore kanon ifall det fanns ett bra alternativ till Esabs Caddy för 35.000+moms.
Berätta även hur det gått med inköpen från Burns. Har spanat in en del bitar där som jag inte kan leva utan...
/T
Jag ska uppdatera hur det går med avgaseriet och leveransen från Burn's. Men det lär hamna i min byggtråd. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665
Var även förbi ett plåtslagari i vasastan som fick klippa till en massa 1 mm:s plåtremsor i syrafast resp svartplåt. Så nu kan jag sitta och träna i helgen. Har även fått hem tillsatsmaterial för RF.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|