Tisdagsträning Sviestad 19/9

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
RR:Benny skrev:
2477006 Boka om den då..... jag har ju lagt på nya sulor.......

FÅÅÅÅR BARA INTE VARA SANT!!!!!!!

Då kanske man ska åka falken ialla fall då----
/
Benny

Tyvärr är det sant.

Åk till Falken du! Kanske kommer och hejjar i alla fall, speciellt om det inte blir mer i år!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nu känner jag mig också mer sugen på att åka till Falken och kolla. Det tog ju slut så plötsligt som flickan sade... ;)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
VA FAN! Inte kan tränignen bara va inställd sådär!!

Varför kan vi inte få träna ett par veckor till???

Edit: brukar ju inte snöa förens i december! Därför tycker jag att det borde va träning i oktober-november

Last edited:

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Duke0 skrev:
2475441 Nej det ska han verkligen inte...och cykeln går kanon

Mitt bud var lägre än glocalnet och det är jävligt lågt..
Så lågt att jag tvivlar kobbe någonsin kommer förlåta mig:)
Hoppas du inte tog illa upp ... helt naturligt att du inte tog mitt bud..ledsen

Ja lågt var det.:)
Men även ett skambud är ett bud:tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
ozto skrev:
2477079 VA FAN! Inte kan tränignen bara va inställd sådär!!

Varför kan vi inte få träna ett par veckor till???

Edit: brukar ju inte snöa förens i december! Därför tycker jag att det borde va träning i oktober-november

Tydligen en miss att vi ville ha sista tisdagen. Sen efter september månads slut får vi inte träna längre enligt det miljötillstånd vi har..
köp en cross, där är det träning 5 gånger i veckan!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
håkan skrev:
2477298 Tydligen en miss att vi ville ha sista tisdagen. Sen efter september månads slut får vi inte träna längre enligt det miljötillstånd vi har..

Fan, jag vet inte om jag har råd med cross just nu... köpte ju just en gammal suzuki!

Finns det inte bantid någon annan dag nästa vecka då?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
håkan skrev:
2477298 Tydligen en miss att vi ville ha sista tisdagen. Sen efter september månads slut får vi inte träna längre enligt det miljötillstånd vi har..
Det där miljötillståndet måste vara ett rent skämt. Hur kan man tillåta crossar bullra och spy ut avgaser 5 dagar i veckan året om, när RR bara får fjutta runt en kväll i veckan under sex månader? Den myndighet som utfärdar miljötillstånd måte vara befolkad av tomtar. :tomten

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Flatslide skrev:
2476149 Ett jättetack till Sir Urban som stod ut med mig hela natten.

/Henke

Inga problem var ju rätt kul då skämten blev lägre och lägre ju längre kvällen gick....

Men nästa gång är det ju min tur (kanske).

/Urban

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Miljötillstånd

Nu är det väl försent men till nästa år borde det iaf sökas miljötillstånd för oktober-november med!

Ja menar i våras var det träning så fort snön var borta, varför inte köra lika länge på hösten?

Säsongen är på tok för kort här för att inte utnyttja hela!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Teddy skrev:
2477548 Det där miljötillståndet måste vara ett rent skämt. Hur kan man tillåta crossar bullra och spy ut avgaser 5 dagar i veckan året om, när RR bara får fjutta runt en kväll i veckan under sex månader? Den myndighet som utfärdar miljötillstånd måte vara befolkad av tomtar. :tomten
Det är säkert lite historia kring detta. När man körde uteslutande 2-takt på crossbanan så lät de högt nära (på anläggningen) men ljudet spred sig inte. Nu med 4-taktssmällorna vandrar ljudet mycket längre så skulle de söka om sitt tillstånd så skulle det säkert bli mer restriktivt också. Tyvärr är det ju så för oss inom motorsport, det är lättare att få en dörr slängd i ansiktet än att få en öppnad.

Vad jag menar är att om vi jämför oss med crossen så kan det drabba dem utan att vi tjänar något på det. :(

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Neutral skrev:
2479504 Det är säkert lite historia kring detta. När man körde uteslutande 2-takt på crossbanan så lät de högt nära (på anläggningen) men ljudet spred sig inte. Nu med 4-taktssmällorna vandrar ljudet mycket längre så skulle de söka om sitt tillstånd så skulle det säkert bli mer restriktivt också. Tyvärr är det ju så för oss inom motorsport, det är lättare att få en dörr slängd i ansiktet än att få en öppnad.

Vad jag menar är att om vi jämför oss med crossen så kan det drabba dem utan att vi tjänar något på det. :(

är det bara ljudet det handlar om så är det väl bara så att alla kör med orginalsystem eller likande efter 1/10

Någon som vet närmare varför det är som det är!?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ozto skrev:
2479738 är det bara ljudet det handlar om så är det väl bara så att alla kör med orginalsystem eller likande efter 1/10

Någon som vet närmare varför det är som det är!?

Har inte datta med bullerdagar att göra eller är jag helt fel ute? Banan har väll bara ett visst antal bullerdagar per år! De boende runt omkring skulle nog inte uppskatta längre säsong tyvärr. Men du får säkert försöka ta reda på hur det ligger till och hjälpa styrelsen med längre säsnong om det är möjligt! :tummenupp :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Alx skrev:
2479751 Har inte datta med bullerdagar att göra eller är jag helt fel ute? Banan har väll bara ett visst antal bullerdagar per år! De boende runt omkring skulle nog inte uppskatta längre säsong tyvärr. Men du får säkert försöka ta reda på hur det ligger till och hjälpa styrelsen med längre säsnong om det är möjligt! :tummenupp :)

Har det med bullerdagar så borde dom ju inte få köra cross vilket görs 5 dagar i veckan eller likande

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ozto skrev:
2479784 Har det med bullerdagar så borde dom ju inte få köra cross vilket görs 5 dagar i veckan eller likande

Dom bullrar inte, precis som 125 juniorhojarna inte heller bullrar. På sista licenskursen var vi tvungna att sluta bullra 14.00 = licenskurs slut! Juiorhojarna körde till 15.00 och sen lite till! Det är skillnad på ljud och ljud förstår du! :va

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Alx skrev:
2479793 Dom bullrar inte, precis som 125 juniorhojarna inte heller bullrar. På sista licenskursen var vi tvungna att sluta bullra 14.00 = licenskurs slut! Juiorhojarna körde till 15.00 och sen lite till! Det är skillnad på ljud och ljud förstår du! :va

kom inte o säg att inte en fyrtaktscross inte bullrar!

En stor fyrtaktare på crossbanan hös ju mycket tydligt till rr depån, en rr hoj med orginalsystem låter ju klart mindre.

Ta och jämför min r1 mot någon av dom supermono som har varit och kört vissa tisdagar, dom precis som crossarna låter ju mycket högre!

Är det överhuvudtaget några bullerkrav på crossbanan? När jag körde cross för två-tre år sedan fanns det inga vidare krav iaf, där verkade men få väsnas bäst man ville...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ozto skrev:
2479823 kom inte o säg att inte en fyrtaktscross inte bullrar!

En stor fyrtaktare på crossbanan hös ju mycket tydligt till rr depån, en rr hoj med orginalsystem låter ju klart mindre.

Ta och jämför min r1 mot någon av dom supermono som har varit och kört vissa tisdagar, dom precis som crossarna låter ju mycket högre!

Är det överhuvudtaget några bullerkrav på crossbanan? När jag körde cross för två-tre år sedan fanns det inga vidare krav iaf, där verkade men få väsnas bäst man ville...

Läs det Neutral skrev förut!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Alx skrev:
2479849 Läs det Neutral skrev förut!

Så du menar att miljötillståndet är många år gammalt? för fyrtaktscrossar har man ju kört med i minst fem år...

I så fall kan jag förstå, men det hindrar ju inte en omprövning angående rr hojar på hösten!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vi kan väl kolla upp det internt inom sektionen, blir ju lugnt nu när tävlingar och träningar är över.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...