Detta klipp
http://www.motogp.com/en/videos/2013/How+Marquez+took+it+too+far+in+Australia vid ca 00.30 ser att dom fattar att han inte kom in som planerat?
Vet inte vad marques fick för depåsignal, men Lorenzo fick väldigt tydlig vilket syns på klippet.
En rimlig förklaring på att de olika delarna av teamet reagerar olika i klippet fick jag av David Emmett på motomatters.com
De som reagerar direkt är bland andra Christian Gabbarini, Stoners gamla crew chief, som nu jobbar i en överodnad roll inom HRC. Därför som han har en HRC skjorta och inte en Repsoltröja. Marquez närmaste team (Alzamora, Santi Hernandez bland annat.) ska ha lagt upp strategin med tolkningen att de kunde köra det varvet också för att Marquez inte har slutfört det elfte varvet innan han byter hoj eftersom mållinjen ligger efter deras box. Gabbarini och Bridgestonekillen reagerar ju direkt och säger att det blir svartflagg medan Maruqez crew som sitter vid depåmuren är helt oberörda. Man ser en HRC-kille springa fram och prata med dem och undra vad de håller på med.
Det förklarar också bilderna ovan med skillnaden i antal varv mellan Marquez depåtavla och Lorenzos.
Marquez säger ju också i intervjun efteråt att det inte var ngt fel med hans depåsignaler och att han gick i depå när det stod box på hans tavla.
Verkar som om de försökte vara för smarta för sitt eget bästa med strategin. Antagligen med tanken att Marquez skulle ha bättre däck när det räknas mest nämligen mot slutet av racet.
Allt material sammantaget så verkar det vara så det gått till helt enkelt.