Tix!!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Sad Glad skrev:
Straffa er själva genom att strunta i att kolla spisen hela tiden (hur många gånger har ni verkligen glömt att stänga av den??), .

de gånger ja inte kollat ':hihi

nämen de har väl hänt nåra gånger.. men då har ja ju inte gått nånstans...

konstigt att de e enbart i nyktert tillstånd som jag glömt stänga av spisen.. inte på fyllan :va
taiträ

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag bäddar om sängen varje kväll, kan inte sova i en obäddad säng. Detta stör inte mig så mycket (förutom att katten älskar att jävlas med mig när jag bäddar) men tjejen är inte lika imponerad.... Har hon gått och lagt sig före mig och det är obäddat så åker hon ur sängen på direkten. Jag har försökt lära henne bädda på mitt vis (är väldigt nogrann med bäddningen, det ska vara mm-precision) men eftersom inte det fungerar tillfredsställande så får hon kliva ur istället :hihi
Ingen direkt tvångstanke, bara ett nödvändigt ont....

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Jag vill höra fler sjuka tvångstankar....

Själv är jag rädd för ojämna siffror på volymkontrollen på cd:n i bilen.
Och jämna siffror på väckarklockan. 22:22 är mardrömmen då måste jag titta på klockan tills den slår om.

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Dee_cati skrev:
Jag bäddar om sängen varje kväll, kan inte sova i en obäddad säng. Detta stör inte mig så mycket (förutom att katten älskar att jävlas med mig när jag bäddar) men tjejen är inte lika imponerad.... Har hon gått och lagt sig före mig och det är obäddat så åker hon ur sängen på direkten. Jag har försökt lära henne bädda på mitt vis (är väldigt nogrann med bäddningen, det ska vara mm-precision) men eftersom inte det fungerar tillfredsställande så får hon kliva ur istället :hihi
Ingen direkt tvångstanke, bara ett nödvändigt ont....

låter jobbigt dedär..

jag är glad om 3/4 av täcket är i påslakanet, å om lakanet täcker större delen av sängen :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
heimdal skrev:
låter jobbigt dedär..

jag är glad om 3/4 av täcket är i påslakanet, å om lakanet täcker större delen av sängen :va
Jag skulle få panik!!!
Påslakanet måste vara helt i överkant på täcket och lika mycket ska fylla det på båda sidorna. Om det är löst tyg någonstans så blir jag vansinnig :brinnerup
Lakanet ska vara helt sträckt när jag lägger mig men det blir ju alltid lite veck när man sover. Jag gapar på tjejen varje gång hon lägger sig på fel sätt så hon rullar ihop lakanet :)

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Rikkard skrev:
Jag vill höra fler sjuka tvångstankar....

Själv är jag rädd för ojämna siffror på volymkontrollen på cd:n i bilen.
Och jämna siffror på väckarklockan. 22:22 är mardrömmen då måste jag titta på klockan tills den slår om.

de e ju grymt när kl e typ 3.33 osv.. för då ligger jag å funderar på andra sifferkombinationer osv..

att gå på skarvarna mellan gatstenar vill jag helst undvika.. (e inte helt av med den tvångstanken än)

jag har fobi mot å ta i andras tallrikar med matrester.. de e sååå äckligt.. men de e ju inte de egentligen, för de sitter ju inte direkt å dregglar på bestick å tallrik .. men ändå

Dee_cati skrev:
Jag skulle få panik!!!
Påslakanet måste vara helt i överkant på täcket och lika mycket ska fylla det på båda sidorna. Om det är löst tyg någonstans så blir jag vansinnig :brinnerup
Lakanet ska vara helt sträckt när jag lägger mig men det blir ju alltid lite veck när man sover. Jag gapar på tjejen varje gång hon lägger sig på fel sätt så hon rullar ihop lakanet :)

:rofl: tack för det.. nu har jag skrattat gott idag iaf :)

du skulle passa som officer tror jag

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag måste alltid kolla stödet på min hoj flera gånger innan jag åker iväg.
Och när jag kör trycker jag på blinkers knappen hela tiden för att jag inte ska glömma den på.. :kocko

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
prulle skrev:
Har en flickvän som MÅSTE slå till alla postlådor hon ser, skit störigt. :fatta!

Hahahahaha!! Fan vad skoj! Ni åker bil eller hoj rätt mycket va? :D

Själv har jag nog inga direkta tvångstankar förutom vissa saker:

* När jag polerar krom-delar och även när jag torkar diskade glas ger jag inte upp gnuggandet förrän ALLT flott och fingeravtryck är borta. Framför allt whiskey/bailey's/grogglas, tar någon i dom efter att jag torkat dom blir jag bestört! Nu när jag tänker på det gäller det allt putsande allt ska vara skinande rent om jag sätter fart.

* Toarullen!!!!! Detta är min värsta farhåga. Jag kan inte ta papper om pappret ligger intill väggen på rullen. Vilken idiot sätter rullen på fel håll??? Man ska ju bara dra neråt på framsidan av hållaren och sedan dra av pappret. Det är någon IDIOT på jobbet som hela tiden envisas med att sätta den på fel håll!!

* Kablar är också ett problem för mig. Jag kan inte ha lösa kablar i lägenheten. Helst inga kablar alls! Men nu när jag ändå har en massa som ligger lite här och var så måste dom antingen vara undangömda i lister ELLER sättas fast vid listen så dom inte ligger och skräpar.

Kommer säkert fler nu när jag börjat fundera på det.

Min sambo däremot hon har en massa konstiga tvångstankar.

För övrigt så ni som är rädda för spisen. Efter att ni använt den så sätt den på "barn"-läget så slipper ni oroa er över att den är igång. :tummenupp

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Kleiv skrev:
Kollar om jag stängt av spisen innan jag går hemifrån trots att jag inte använt den :kocko
Haha, då är jag inte ensam. Kan gå in och kolla flera gånger innan jag kan gå hemifrån.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Solid snake skrev:
Skitkul om man sen glömmer nycklarna och det är 20 minus ute. :rolleyes:
Jag har lyckats med det. :4skrika

Jag är van att alltid ha nycklarna i fickan (se ovan). Så en dag sprang jag snabbt ut till bilen för att jag höll på att bli försenad till ett möte. Vid bilen upptäcker jag att jag glömt bilnyckeln inne och vid ytterdörren märker jag att även hemnycklarna är kvar inomhus.

Självklart hade jag inte mer än sneekers, huvtröja och vanliga jeans på mig. Jacka, långkalsonger, kängor, mössa och handskar är ju bara jobbigt att ha om man ska köra bil... :rolleyes:

Finns det inte en ganska lång tråd med tvångstankar någonstans?

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
hahaha kul å läsa..
en sak som ja inte kan göra de är när ja spelar musik i bilen att lyssna på ojämna volymsiffror de går inte för då blir de fel..... :rolleyes: de måste vara jämna för att de ska kännas bra..

En riktigt jobbig grej som ja har det är att ja fan har fobi för allmänna toaletter. Tycker det är så jävla äckligt, har en hel procedur framför mig om ja förmodan måste in på en sådan.
Det börjas med att ja öppnar ytterdörren med armbågen sen måste ja på nått sett öppna dörren inne på toaletten (syftar på ett WC rum där det finns flera olika dörrar med toaletter och handfat) de brukar ja oftast lösa genom ett välriktat karatespark med höger dojjan.
väl inne i härligheten måste ja lägga ut papper på hela toaringen och vad som än händer så får ja fan inte nudda nått därinne som att mina byxor skulle nudda toagolvet när man kavlar ner dom för att göra nummer 2. Då åker dom direkt i tvätten, när man då är klar öppna dörren med foten eller armbågen sen vidare till handfatet där kommer de också ett litet problem..
Att slå på vattenkran ibland så finns de inte nå papper alls utan bara en sån där jävla Finnblås man ska sätta händerna under så de ska torka. Då måste ja alltså slå på kran med händerna fast som sagt ja brukar använda fötterna haha..Anledningen till att ja gör det är för att Gösta 55 år som nyss vart och skitit tar i kranen då läggar han sina härliga arom över hela kranfan. Efter man tvättat händerna så lägger man en lätt liten kick på kranen så den stängs av sen vidare till ytterdörren där man avslutar med en fågelspark ala KarateKid....
Woaala mission acomplished :tummenupp

heimdal

Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
RandomHero skrev:
hahaha kul å läsa..
en sak som ja inte kan göra de är när ja spelar musik i bilen att lyssna på ojämna volymsiffror de går inte för då blir de fel..... :rolleyes: de måste vara jämna för att de ska kännas bra..

En riktigt jobbig grej som ja har det är att ja fan har fobi för allmänna toaletter. Tycker det är så jävla äckligt, har en hel procedur framför mig om ja förmodan måste in på en sådan.
Det börjas med att ja öppnar ytterdörren med armbågen sen måste ja på nått sett öppna dörren inne på toaletten (syftar på ett WC rum där det finns flera olika dörrar med toaletter och handfat) de brukar ja oftast lösa genom ett välriktat karatespark med höger dojjan.
väl inne i härligheten måste ja lägga ut papper på hela toaringen och vad som än händer så får ja fan inte nudda nått därinne som att mina byxor skulle nudda toagolvet när man kavlar ner dom för att göra nummer 2. Då åker dom direkt i tvätten, när man då är klar öppna dörren med foten eller armbågen sen vidare till handfatet där kommer de också ett litet problem..
Att slå på vattenkran ibland så finns de inte nå papper alls utan bara en sån där jävla Finnblås man ska sätta händerna under så de ska torka. Då måste ja alltså slå på kran med händerna fast som sagt ja brukar använda fötterna haha..Anledningen till att ja gör det är för att Gösta 55 år som nyss vart och skitit tar i kranen då läggar han sina härliga arom över hela kranfan. Efter man tvättat händerna så lägger man en lätt liten kick på kranen så den stängs av sen vidare till ytterdörren där man avslutar med en fågelspark ala KarateKid....
Woaala mission acomplished :tummenupp

du måste ha de jobbigt på krogen :D när du ska göra allt dedär med lite promille innanför mössan ...

men dedär med offentliga dass.. hmm.. inte frächt.. finns ju folk som inte tvättar händerna efter å ha varet på dass.. så armbågen brukar jag öppna med och stänga av vattenkranen när jag e färdig..

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
RandomHero skrev:
Att slå på vattenkran ibland så finns de inte nå papper alls utan bara en sån där jävla Finnblås man ska sätta händerna under så de ska torka.

Du använder väl inte de där blåsmaskinerna sen va? Fatta vilka kolonier av tarmbakterier som bor i de där, man är antagligen skitigare om händerna efter man haft dem därunder än innan man tvättade sig. :zpy

I övrigt får den här tråden en stor rofl-smiley: :rofl

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tror dom flesta har tvångstankar mer eller mindre men för vissa e de inget tvång igentligen..
är de tvång så måste man göra det annars mår man illa o tror att världen ska gå under..
jag gör som många andra av er...kollar lås på tex garagr bil mm.
handklapp på fickorna gör nog minst 50% av alal killar då vi har hela vårt liv i fickorna. plånka med visa nycklar till fordon o mobil bara för att..de e de enda vi behöver.. :D

men ibland skiter jag i det för de behövs inte .jag vet att jag har låst o har alla grejer med mig...

:banana

heimdal skrev:
du måste ha de jobbigt på krogen :D när du ska göra allt dedär med lite promille innanför mössan ...

men dedär med offentliga dass.. hmm.. inte frächt.. finns ju folk som inte tvättar händerna efter å ha varet på dass.. så armbågen brukar jag öppna med och stänga av vattenkranen när jag e färdig..

o sen kanske du kliar dig på armbågen utan att tänka på det :tummenupp

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ha ha ha! Vilken störtskön tråd!
Gillar Kalle Nortons "ögontempratursprocedur" :rofl

Dee Cati, du måste ju vara ett befäls våta dröm.

Tvångsgrejer som jag själv lider av är bl.a lysknappar. Alltså jag är inte så nojig ang. om lampan är tänd eller inte, utan mer om ifall knappen är riktigt av eller påslagen. Den får ju inte stå i mellanläge å orsaka kortis.
Vedkaminen är en annan grej. Där kollar jag luckan hur många gånger som helst innan jag går och knoppar in.
Å sen när jag ska sova måste jag vända mig en gång åt vänster å ligga så i ca 5 min för att sen vända tillbaks och sen kan jag sova.

Har fler grejer...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...