Tix!!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Solid snake skrev:
Du kan ju inte göra 13-13-13 13:13:13 för det finns ingen 13e månad, alltså går världen under efter 12! :mattias

Hjälp! Det har jag inte ens tänkt på :va Vafan ska man då längta efter :huvet

Kia

Guest
Va skönt det är att se att det inte bara är jag som har en massa tix och tvångstankar för mig.
Te x så dricker jag aldrig nånsin det sista ur en flaska, helst inte det sista ur ett glas heller. Sen får jag tvärpanik om täcket ligger "upp och ner", med istoppssidan uppåt när man ska krypa isäng.
Å börjar man tänka på alla baciller och allt snusk som finns runt omkring oss blir man ju knäpp till slut. "Det man inte vet, lider man inte av." Försöker att inte tänka allt för mycket på sånt men vissa saker e verkligen fööör äckligt. Typ när folk måste spotta överallt ute.*blä* Skitvidrigt, ända gången det är försvarbart att spotta är när man borstar tänderna. Fast det absolut vidrigaste nån gjort på mig: Vi var ute ett gäng tjejer och åkte färja till Tallin. Hade suttit i baren en bra stund, jag och en till tjej gick på toa. Tvättar händerna efteråt och upptäcker då att handtorken va trasig. Jag valde att ta lite papper istället men min väninna väljer istället den pinsamma varianten, när vi kommer ut i korridoren torkar hon av sig på mina händer samtidigt som hon högt skriker: "Mitt kiss" Jag visste ju att det bara va vatten men ändå fick jag äckelkänslor som satt i hela kvällen sen... :tungan

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det var fan vad folk ska hänga upp sig på hur sängen ser ut när man sover i den. :va Orka bry sig om huruvida täcket ligger med millimeterprecision eller sån skit. Jag lägger mig ner, drar täcket över mig och somnar. Ni är ju inte kloka någon av er. :tungan

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Saker jag höll på med förr i tiden:

-Räkna hur många rutor toapapper jag använde varje gång. Helst skulle det vara under 9 st.

-Räkna trappsteg, även i de trappor jag visste hur många det fanns.

-Bre en macka. Lägga på pålägg (tex ost/skinka). Äta upp pålägget och sen mackan.

Saker jag håller på med nu:

-Ordna saker i räta linjer, på tänkta diagonaler (ex placera glaset MITT på en servett) eller en penna på skrivbordet så att ingen diagonal löper genom den. Helst ska den (pennan) vara parallell med skrivbordskanten.

-Alltid tävla med mig själv. Jobbigt när man är ute och joggar och alltid måste springa snabbare än den tiden man hade förra gången. Ibland blir tempot lätt hysteriskt trots att man är i dålig form.

-Räkna steg. Ex att gissa hur många steg det är kvar hem och sen räkna stegen för att se om jag hade rätt. Det här är nog ingen tvångstanke utan en liten sport jag håller på med när jag inte har nåt bättre för mig.

- Värst av allt: Jag snusar. Snacka om tvångstanke. Man snusar ju fast man inte är sugen.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tjena vad folk har tvångstankar...

Brukar slå vad med mig själv. Blir det så, så gör jag si... Typ...

Men har inte blitt till nån paranoia eller så iaf...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kom på ytterligare två saker rpecis som för mig är så självklara så att jag knappt tänker på dem längre. Sängen är också självklar men det blir jag påmind om varje kväll när jag hör det eviga tjatet: "kan vi inte sova obäddat ikväll älskling?" Enda gången hon får sova obäddat är efter....... fast jag brukar sträcka det i smyg när hon har somnat alternativt bädda om sängen när hon är på muggen

Jag måste ALLTID ta på mig rätt strumpa på rätt fot. Med det menas att en högerstrumpa sätts på högerfot och vice versa. Och tro mig, det finns extremt få neutrala strumpor som passar på både och.
När jag äter så måste jag alltid äta upp allt på tallriken även om jag är proppmätt. Detta är ett gissel, dels blir man fet och sen mår man jävligt illa ibland också. Blir skitsur när folk inte äter upp maten som finns på tallriken, iaf om de har lat upp det själv. Den enkla lösningen är ju att jag tar bara lite mindre än vad de flesta brukar göra men det brukar oftast inte räcka och då tar man påfyllning. Denna måste också ätas upp givetvis :död Det är en komplott mot mig, en ond cirkel!!! :huvet

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
En del har ju redan nämnts, så jag tar väl ett litet axplock bara... :)

I trappor måste jag tänka "där och där och där" på vartannat steg. Alltså högerfoten är "där", vänster är "och", och det måste sluta med "där"!! :3freak
Det har hängt kvar sen jag var liten.

Om jag råkar läsa en svår mening måste jag klara av att tänka eller säga den 3 ggr i snabb följd utan att säga fel. Säger jag fel får jag börja om med tre nya...

Skakar alltid lätt på mjölkpaketet innan jag häller upp.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
när ja gör mackor.. då pressar jag oftast på den ena med handflatan.. då vet man konsistens osv så man vet vad man har att vänta sig :) samt att om det e lite "fluffigt" bröd typ barkis så blir de mindre chans att mackan går sönder när ja smörar

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
Får panik av att inte ha tuggummi med mig, måste ha, minst lika beroende framkallande som ciggaretter.
Bara veta att jag inte har det med mig får mig att kallsvettas, har jag inga pengar med mig är det nästan så att jag måste åka hem och hämta dom.

instämmer totalt det där med tuggummi, måste alltid ha det med mig annars kryper det i hela kroppen...har alltid 5-6 paket hemma utifall det skulle hända nått och det måste va extra :rolleyes:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Mögel skrev:
Och när jag kör trycker jag på blinkers knappen hela tiden för att jag inte ska glömma den på.. :kocko
Muhaha, jag gor ta mig fasen samma sak hela tiden, knappen kommer paja snart.
Annars har jag en lillebror som e helt besatt av att pilla till allt han ser.."det satt/lag snett"...han kommer att ligga snett snart..med vita markeringar runt sig :hihi
Nej men allvarligt, om man har en spis eller kaffekokar grej sa ar ett bra tips att sag hogt till sig sjalv nar man kollat FORSTA gangen NU HAR JAG KOLLAT eller SPISJAVEL AR INTE FAKKIN PASLAGEN. Sedan minns man att man har sagt det...prova o se

Deecati..du behover en sjukskoterska som baddar sangen..vi hade en hel dag dedikerad till sang baddande pa var utbildning..whopee, but i make a mean bed now baby :tungan

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Nursey skrev:
Muhaha, jag gor ta mig fasen samma sak hela tiden, knappen kommer paja snart.

men oavsett hur många gånger man än trycker på den så trofan att när man inte trycker dit den dendär enda gången, så är skiten påslagen :huvet

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...