Tjejåkartråden onsdagar

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Bah! Snett styre utan dämpare, ingen fotbroms, förkyld upp över öronen och en härligt stel nacke efter krasch och resa till och från uppsala i 150kmh (med min underbara nakna hoj)... klart det blir onsdagskörning ha ha!

Yippie

Fixar? Det låter farligt..

Alldeles riktigt, det ääääärrr farligt...

Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Inget köra för mig imorgon. Är gräsänka över natt och måste rodda hemma med mat och läxförhör.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
.. däremot brukar väl onsdagskillarna köra som svin... så jag kanske oxå får köra som ett svin...

Ursäkta att jag hoppar in i eran fina tråd och stör, men jag tycker inte att det där, är med sanningen överensstämmande.

Jag/vi jobbar verkligen för att få bort 'jag vill brassa helvete'- eller 'idag skall vi bomba'- attityder ur gruppkörningar. Det brukar leda till så mycket tråkigheter. Vad jag verkligen inte vill se är folk som kör över sin förmåga. Dessutom lägger jag/vi mycket fokus på att respektera 30 och 50 sträckor och att få ner farten utanför hästgårdar och människoboningar. Mycket viktigt !

Sedan kan det gasas en del på andra mera lämpliga platser, i de högre tempogrupperna. Det vet jag (det gör jag :)). Gillar man inte den högre tempogruppen så väljer man helt enkelt en lägre. Det krävs lite självdisciplin bara:tummenupp

För att körningen skall passa alla gäller följande:

1. Vi har olika tempogrupper. Gruppen långsam skall passa nybörjare och strax däröver, eller folk som helt enkelt vill ta det lugnt. Långsamt gäng kommer t.ex. att ledas av en kille på en 15 hk 125:a i morgon.

2. Ingen är för långsam. Ingen blir ifrånåkt. Var och en kan och skall köra i det tempo de själva ä bekväma med. Gänget väntar i nästa korsning om du vill ta det lugnare är piloten framför. Ingen stress allså.

Ni är hemskt välkomna att köra med oss om ni har lust. Nu dryper jag av ur den här tråden. Hej då:hej

Ragge

Last edited:

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ursäkta att jag hoppar in i eran fina tråd och stör, men jag tycker inte att det där, är med sanningen överensstämmande.

Jag/vi jobbar verkligen för att få bort 'jag vill brassa helvete'- eller 'idag skall vi bomba'- attityder ur gruppkörningar. Det brukar leda till så mycket tråkigheter. Vad jag verkligen inte vill se är folk som kör över sin förmåga. Dessutom lägger jag/vi mycket fokus på att respektera 30 och 50 sträckor och att få ner farten utanför hästgårdar och människoboningar. Mycket viktigt !

Sedan kan det gasas en del på andra mera lämpliga platser, i de högre tempogrupperna. Det vet jag (det gör jag :)). Gillar man inte den högre tempogruppen så väljer man helt enkelt en lägre. Det krävs lite självdisciplin bara:tummenupp

För att körningen skall passa alla gäller följande:

1. Vi har olika tempogrupper. Gruppen långsam skall passa nybörjare och strax däröver, eller folk som helt enkelt vill ta det lugnt. Långsamt gäng kommer t.ex. att ledas av en kille på en 15 hk 125:a i morgon.

2. Ingen är för långsam. Ingen blir ifrånåkt. Var och en kan och skall köra i det tempo de själva ä bekväma med. Gänget väntar i nästa korsning om du vill ta det lugnare är piloten framför. Ingen stress allså.

Ni är hemskt välkomna att köra med oss om ni har lust. Nu dryper jag av ur den här tråden. Hej då:hej

Ragge

Jag har bara mycket positiv erfarenhet av gruppkörningar... killar och tjejer med mogen inställning till hojkörande... Det jag tänker på är de som kommer i ett gäng grabbar som varje gång jag kört tjejkörning drar om oss på Nynäsvägen i 150 km/h på både insidan o utsidan med max en meter emellan mig och deras hojjar... det är inte kul då man naturligt vill byta till högerfilen då man ser dom i backspegeln men det går så fort så precis då man ska byta fil kommer dom svichande på insidan... och utsidan i min fil... man är inramad... det är inte kul... Men det förekommer som sagt inte på gruppkörningarna.

Inget köra för mig imorgon. Är gräsänka över natt och måste rodda hemma med mat och läxförhör.

Synd, det känns tryggt att ha dig i fram

Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
..Det jag tänker på är de som kommer i ett gäng grabbar som varje gång jag kört tjejkörning drar om oss på Nynäsvägen i 150 km/h på både insidan o utsidan med max en meter emellan mig och deras hojjar...

Ditt tidigare inlägg kändes lite riktat, men jag missförstod dig alltså. Sorry

Jag har själv råkat ut för det du nämner just där. Inte alls roligt. För ett par veckor sedan blev jag omkörd av ett sånt bålgetings gäng, varav en körde om mig på slangen med tjejen bakpå, max en meter ifrån mig i samma körfält. Jag misstänker att det är samma gäng som du har stött på. Jag tänker inte hänga ut någon här, men det kan vi diskutera ansikte mot ansikte vid tillfälle. Ha det!

Ragge

Last edited:

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ditt tidigare inlägg kändes lite riktat, men jag missförstod dig alltså. Sorry

Jag har själv råkat ut för det du nämner just där. Inte alls roligt. För ett par veckor sedan blev jag omkörd av ett sånt bålgetings gäng, varav en körde om mig på slangen med tjejen bakpå, max en meter ifrån mig i samma körfält. Jag misstänker att det är samma gäng som du har stött på. Jag tänker inte hänga ut någon här, men det kan vi diskutera ansikte mot ansikte vid tillfälle. Ha det!

Ragge

Helt klart att vi hamnat i samma svärm av bålgetingar... det är långt över gränsen... Det verkar som solen tänker förgylla körningen ikväll...
Ha det!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Förra veckan va vi blandat tjejer o killar, vi möttes upp på Skogis och så lör det bli idag med om inte Bais o Croc tänker bära tjejkläder, hmm just ja Bais gör ju redan det. ;D
Croc, ta med kameran. ;)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Förra veckan va vi blandat tjejer o killar, vi möttes upp på Skogis och så lör det bli idag med om inte Bais o Croc tänker bära tjejkläder, hmm just ja Bais gör ju redan det. ;D
Croc, ta med kameran. ;)

Ok, jag vill köra ikväll... Åker ni vid 18,15 skogis som vanligt?

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Ser nog tyvärr ut som jag blir kvar hemma i :sjuk -sängen. (så är jag lite rädd att Pia ska fixa mg)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ser nog tyvärr ut som jag blir kvar hemma i :sjuk -sängen. (så är jag lite rädd att Pia ska fixa mg)

Klenis... nä du jag ska vårda dig varsamt... ta lite nässpray o treo o ge dig iväg... ses vid skogis

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag har bara mycket positiv erfarenhet av gruppkörningar... killar och tjejer med mogen inställning till hojkörande... Det jag tänker på är de som kommer i ett gäng grabbar som varje gång jag kört tjejkörning drar om oss på Nynäsvägen i 150 km/h på både insidan o utsidan med max en meter emellan mig och deras hojjar... det är inte kul då man naturligt vill byta till högerfilen då man ser dom i backspegeln men det går så fort så precis då man ska byta fil kommer dom svichande på insidan... och utsidan i min fil... man är inramad... det är inte kul... Men det förekommer som sagt inte på gruppkörningarna.

Tror du blandar ihop gruppkörningarna, Skitsnacks körningar är i stort sett alltid norr om stan.

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R
Måste vara senaste tiden mest "spammade" tråd :Bugar Man blir ju sååå nyfiken på vad som skrevs :tuttar

/G

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Såååå blir det nåt åka på Onsdag då tjejer?

Där det är fint väder!
1. emma082
2. PippiT

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag ska köra om det inte regnar.. Enligt smhi ska de sluta regna 16 så det kommer nog inte vara torr asfalt men det gör ju inget!

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ja, har för mycket saker som snor min tid..... ja ni vet.... denna onsdag är jag ensam hemma o har svårt att komma ifrån... fan snart är det vinter....

emma082

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Honda CBF600 -04
Haha vilket oprovocerat påhopp!! Alla är inte barbapappa och kan förvandla fram stödhjul när det börjar gå åt helvete :D
...och, vågar man inte vurpa så vågar man inte satsa, dedu! *barbapappa*:whip *mjauuu* :D

Du kan nog vurpa med bilen också...:blah

Jag vill ha torrt! varför ska det regna imorron ens?? jävla smhi!

Vi hörs imorron, jag är väl på skogis mellan 1730-1800... puss!

Jag ska köra om det inte regnar.. Enligt smhi ska de sluta regna 16 så det kommer nog inte vara torr asfalt men det gör ju inget!

Pia, är det AK som tar din tid som vanligt?? Eller BP?? Har du börjat med killbaciller? :D
Hoppas verkligen att jag får lite av din tid på lördag! ;)

Ja, har för mycket saker som snor min tid..... ja ni vet.... denna onsdag är jag ensam hemma o har svårt att komma ifrån... fan snart är det vinter....

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...