Ursäkta att jag hoppar in i eran fina tråd och stör, men jag tycker inte att det där, är med sanningen överensstämmande.
Jag/vi jobbar verkligen för att få bort 'jag vill brassa helvete'- eller 'idag skall vi bomba'- attityder ur gruppkörningar. Det brukar leda till så mycket tråkigheter. Vad jag verkligen inte vill se är folk som kör över sin förmåga. Dessutom lägger jag/vi mycket fokus på att
respektera 30 och 50 sträckor och att få ner farten utanför hästgårdar och människoboningar. Mycket viktigt !
Sedan kan det gasas en del på andra mera lämpliga platser, i de högre tempogrupperna. Det vet jag (det gör jag
). Gillar man inte den högre tempogruppen så väljer man helt enkelt en lägre. Det krävs lite självdisciplin bara
För att körningen skall passa alla gäller följande:
1. Vi har olika tempogrupper. Gruppen långsam skall passa nybörjare och strax däröver, eller folk som helt enkelt vill ta det lugnt. Långsamt gäng kommer t.ex. att ledas av en kille på en 15 hk 125:a i morgon.
2. Ingen är för långsam. Ingen blir ifrånåkt. Var och en kan och skall köra i det tempo de själva ä bekväma med. Gänget väntar i nästa korsning om du vill ta det lugnare är piloten framför. Ingen stress allså.
Ni är hemskt välkomna att köra med oss om ni har lust. Nu dryper jag av ur den här tråden. Hej då
Ragge