Tjej på hoj?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har en oerhört enkel fråga, lika enkel som den om meningen med livet:

Hur fan får jag tösabiten min att åka med?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
korvgubbe skrev:

Testa med deras metod för att få dig att göra saker med henne, ställ ultimatum! =)) :va :D

HanneZ

Guest
Mitt ex. ville åka med men ja ville ej ha henne med!

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
korvgubbe skrev:

Hade exakt samma problem förra året.
Vad är hennes argument för att inte åka?
Har hon egen skyddsutrustning?
Är du galen (när du kör)? eller tror hon kanske det?

Jag löste det med att hitta min sambos ömma punkt, hon är lat :) och jag sade: "Men du älskling, om du vill hämta de där filmerna hos din mamma (vi har varken bil/bilkort) så kan jag ju skjutsa dig på hojen, vi är där på 20 minuter( tar henne minst en timme dit kommunalt!).
Sedan när hon väl hade åkt med ett par gånger så drog jag på ordentligt ett par gånger och när vi stannade så var jag orolig för att hon hade blivit skrämd, hehe det enda hon sade när hon drog av sig hjälmen var: "Fan va roligt, kör fortare!" :yoparty :yoparty

Nu har vi inte längre det problemet :)

Edit, såg att du bodde i tokholm och jobbade som datanörd!!! Låter som en like, säg till om du vill ta en sväng någon gång. Hämtar hem hojen inom en vecka hoppas jag. Sedan är jag på när som helst :yoparty

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Anneli skrev:

Jag har frågat henne.. fick henne att åka med en gång efter att ha förmått henne köpa hjälm och ryggskydd.
Den gången körde vi bara 50 och 70väg. Inte en endaste km över lagstadgad hastighet. (Jag körde gamla nynsävägen istället för den stora fina motorväg som går bredvid) Motorväg vågade hon inte alls åka..

Försöker nu få henne att köpa ett begagnat och billigt skinnställ..(1500:)

...Problemet att vi har en bil och även om jag vill åka båge tar hon hellre bilen om vi ska till samma plats.

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
tösen bakpå

Som sagt tidigare, börja med att investera i skyddsutrustning åt henne med.
Känns nog bra mycket säkrare att sitta bakpå om man har sjyssta grejer istället för jeans å vindjacka va?

Sedan så gäller det ju att inte börja med att dra upp hojen på slangen på vägen ut från parkeringen kanske.
Min tjej var livrädd första kilometern(höll i mig så jag fan hade svårt att andas) men efter nån kvart bakpå så marschade vi lätt 150.
Enda kommentaren hon hade efter nån timme bakpå var "Fan vad kul! Nästa gång måste vi ta mer småvägar med kurvor, åsså måste du dra på mer ut på rakorna! Värsta pirret i magen när man accar!"

Tror jag behåller henne... :D

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Min vill med för mycket... började redan när jag var 16 å hade en Cagiva Freccia C12R 125cc...
Har köpt all utrustning åt henne när jag köpte Gixxern... å hon säger att hon inte får använda den tillräckligt ofta... :huvet

Fan, alla måste väl hålla med om att de e skjojigare å åka själv... :confused: :tummenupp

Men, nu har hon köpt hund, så hoppas hon e mer med den nu till sommaren...
Tycker i ju för säg de e bra att hon inte e rädd å vill med å så, men men...

2 saker gillar hon inte:
240+ km/h å bakhjulsåka

Så om ja bara lär mig å köra på bakhjulet i 240+ hela tiden kanske jag får vara mer själv me hojen :lol

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
korvgubbe skrev:
Jag har frågat henne.. fick henne att åka med en gång efter att ha förmått henne köpa hjälm och ryggskydd.
Den gången körde vi bara 50 och 70väg. Inte en endaste km över lagstadgad hastighet. (Jag körde gamla nynsävägen istället för den stora fina motorväg som går bredvid) Motorväg vågade hon inte alls åka..

Försöker nu få henne att köpa ett begagnat och billigt skinnställ..(1500:)

...Problemet att vi har en bil och även om jag vill åka båge tar hon hellre bilen om vi ska till samma plats.

Hmm.. Fortsätt köra lungt, och ha utflyktsmål som du vet att HON gillar o varva de med lite hångel så ska du se att hon snart ändrar sig.. :tuttar

ELLER: så kör du så fort du bara kan så kommer ni snabbare fram och hon slipper sitta sålänge på bönpallen... :D

Jag har nog inga bra svar, själv älskar jag ju att åka med... :banana

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Ett tips är intercom, så ni kan ha någon sort av kommunikation under färd. Det är oftast det som dom små liven stör sig på. Orkar man inte lyssna på "gnället" som kan uppstå vid höga farter, så kan man skylla på att vindbruset var för högt så det gick inte att höra vad hon sa. Men du tyckte att hon skrek "Fortare".

//D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gix skrev:
Så om ja bara lär mig å köra på bakhjulet i 240+ hela tiden kanske jag får vara mer själv me hojen :lol

Jag börjar bli less på att åka själv. Har två hojintresserade kompisar. Den ena hade två hojar men ingen styrlapp å orkar inte ta det(han var mc-ordonans och körde cross i ca 15 år men bangar pga teorin)..

Den andre var min handledare men han slutade köra när hans hoj blev stulen...

Så jag kör 95% av tiden själv.. Vill bara få med det lilla livet de gånger vi ska till samma ställe. Så rackarns trist att åka bil när det är kalasväder och vi ska till "svärföräldrarna" t.ex..

Det där med att åka till ett hångelställe låter som en ypperlig idé!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Passa på att dra väck tändhattarna på bilen lagom tills ni ska iväg på något, en släktmiddag eller så, en solig sommar dag. Förklara att enda alternativet ni nu har är att åka hoj dit.
Jag tror hon vänjer sig och tillslut uppskattar det efter ett par rundor.

Passa givetvis på att ta lite cred för att du "fixade" det otroligt avacerade felet på bilen när ni kom hem. :D :tummenupp

Jag har själv inte problem med att tjejen inte vill åka med, men eftersom hojen inte tillåter skjuts så blir det att åka själv ändå.
Däremot envisas hon med att få testa att köra den. Grejen är att hon varken har bil & mc-kort, körde moppe första gången för ett par år sen (vilket inte ska ha gått så bra :crash ) & tillråga på allt väger typ 45 kg.
Jag är inte orolig för hojen, men jag är orolig för hur det kan gå med henne. :skrämd Vad gör man?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chris Husky skrev:
Jag har själv inte problem med att tjejen inte vill åka med, men eftersom hojen inte tillåter skjuts så blir det att åka själv ändå.
Däremot envisas hon med att få testa att köra den. Grejen är att hon varken har bil & mc-kort, körde moppe första gången för ett par år sen (vilket inte ska ha gått så bra :crash ) & tillråga på allt väger typ 45 kg.
Jag är inte orolig för hojen, men jag är orolig för hur det kan gå med henne. :skrämd Vad gör man?

Peppa henne att ta bågekort så ni kan tura tillsammans?

Ska pröva ditt förslag med tändhattarna.. Om hon då tivingas åka med ett par gånger så borde hon få mersmak tillslut.. *hoppas*

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
låter som lite falsk marknadsförning här.... :hihi

klart du ska säga rakt ut att det är en adrealinkick alstrande maskin på 2 hjul du har och det är mer beroendeframkallande än knark..!!! :banana

(edit: annars så skulle ja tippa på att det där med tändhattarna funkar utmärkt... :tummenupp )

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
korvgubbe skrev:
Peppa henne att ta bågekort så ni kan tura tillsammans?

Ska pröva ditt förslag med tändhattarna.. Om hon då tivingas åka med ett par gånger så borde hon få mersmak tillslut.. *hoppas*

Ja det hade ju varit det ultimata. Fast jag tror hon får börja med bilkortet först, alternativt ta bil- & mckort på samma gång. Tyvärr saknar hon helt intresse. Pengar finns ju inte i överflöd heller

dessutom gillar hon ju HD & andra customhojar :huvet

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Men sluta klaga!! Du har ju ett riktigt guldläge, låt henne ta bilen å åk själv såklart. Dessutom har du ju Ducati så då kan du säga att den gick sönder varje gång ni är på väg till svärföräldrarna :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
När hon sen åkt med ett tag kommer hon aldrig vilja vara utan..
Då blir det jobbigt när du vill åka själv ;)

Chris Husky- 45 kilo, då får hon gasa lungt då så den inte stegrar

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Bikerbitch skrev:
Chris Husky- 45 kilo, då får hon gasa lungt då så den inte stegrar

Det är ju just det jag är orolig för. Tänk om hon kör iväg, råkar av ngn anledning dra fullgas :skrämd Hojen har ju en ganska "hettsig" motorgång dessutom så det är inte jätte enkel att fisa runt med.

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
korvgubbe skrev:

Tycker du ska vara glad att hon inte vill åka med. Finns inget tråkigare än att ha skjuts. Så inse fakta och var glad. Men om du bums vill ha tjejen med, så säg att någon gammal flamma till dig vill åka med :banana . Sen är nog det löst, vi vet ju hur tjejer reagerar på gamla tjejer.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln