Tjej på hoj?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pillis skrev:
Om någon NÅNGÅNG frågade mej om jag ville åka med skulle jag bli överlycklig. Har ju fått den uppfattningen att killar INTE vill ha nån bakpå :confused: Men OM jag hade haft pojkvän som körde hoj skulle jag faktiskt förvänta mej en åktur då och då :tuttar
Om du är snäll ska du få åka med mig i sommar :tungan

Madicken

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
GSX R1000
Hej !
Är tjej själv ,föddes dock nästan på verkstadsgolvet och har sett allt från liten till dags ålder så för mej har detta aldrig varit ett problem,det är snarae så att jag vägrar sitta på bönpallen för jag tycker det e tråkigt och för att jag har ingen koll själv.
MEN tvinga aldrig en tjej upp på cykeln,ännuvärre skulle det vara om du plötsligt får för dej att " showa " slangen,stoppis osv.Då kan du klart riskera att det förhållandet tar slut.Om du nu lyckas övertala eller på annat sätt får henne att sätta sej frivilligt så TA DET LUGNT !!!!!!!!!!!!!!!
Max 50 kan räcka,bestäm innan hon sätter sej HUR hon kan signalera till dej att öka,stanna,sakta ner osv. så hon känner sej säker.Självklart skall hon känna att hon har bra saker på sej.Förklara och tex låt henne starta cykeln få henne att lyssan på mc`n sång.Kanske provsitta själv.
Helt enkelt ta det lugnt och var lyhörd.
Lycka till ! :banana / Madicken

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Madicken skrev:
Hej !
Är tjej själv ,föddes dock nästan på verkstadsgolvet och har sett allt från liten till dags ålder så för mej har detta aldrig varit ett problem,det är snarae så att jag vägrar sitta på bönpallen för jag tycker det e tråkigt och för att jag har ingen koll själv.
MEN tvinga aldrig en tjej upp på cykeln,ännuvärre skulle det vara om du plötsligt får för dej att " showa " slangen,stoppis osv.Då kan du klart riskera att det förhållandet tar slut.Om du nu lyckas övertala eller på annat sätt får henne att sätta sej frivilligt så TA DET LUGNT !!!!!!!!!!!!!!!
Max 50 kan räcka,bestäm innan hon sätter sej HUR hon kan signalera till dej att öka,stanna,sakta ner osv. så hon känner sej säker.Självklart skall hon känna att hon har bra saker på sej.Förklara och tex låt henne starta cykeln få henne att lyssan på mc`n sång.Kanske provsitta själv.
Helt enkelt ta det lugnt och var lyhörd.
Lycka till ! :banana / Madicken

COOLT en verkstadstjej kan du svarva??

HEHE

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det e ju verkligen BARA skönt att inte ha nån därbak!
Hur får jag henne att inte åka med? :)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Gör som jag - säg åt henne att skapa sig en egen uppfattning om hojåka istället för att komma med åsikter utan förankring.

Min åkte med, tyckte det var odramatiskt med tråkigt. Nu slipper hon, men hon kan i alla fall tala av egen erfarenhet numera.

I övrigt gäller Madickens inlägg ovan.

korvgubbe skrev:
Jag har en oerhört enkel fråga, lika enkel som den om meningen med livet:

Hur fan får jag tösabiten min att åka med?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Madicken skrev:
Hej !
MEN tvinga aldrig en tjej upp på cykeln,ännuvärre skulle det vara om du plötsligt får för dej att " showa " slangen,stoppis osv....
....Max 50 kan räcka,bestäm innan hon sätter sej HUR hon kan signalera till dej att öka,stanna,sakta ner osv. ..

Får tacka och bocka för alla förslag och tips.

Jag kör oerhört lungt. Slangen å stoppies lär inte bli aktuellt närmaste året iaf. Jag är ny på hoj.

Det som känns lite surt är att hon varje gång på semestern gärna åker med bakpå(iofs skotrar) iklädd endast shorts och linne. nu försöker jag få henne med på en maskin som har riktiga dämpare, bromsar och framförallt vrid ur kurvor och liknande men inte då... Hon har riktig hjälm, ryggskydd och jag försöker ordna fram ett ställ..

Jag tror picknicki å hångel är två bra tips! Det kan funka för lite romantiska utflykter tjatas det om i tid å otid..

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Crazy Camel skrev:
En sak som är väldigt bra när man ska skjutsa är att vara med på SMC´s "avrostningsdagar" . De är gratis och där lär man sig under kontrollerade former att tvärnita med passagerare bakpå och de tipsar mkt. om hur man bör sitta och vad man bör tänka på som passagerare. Din tjej känner sig säkert lugnare om ni är med på en sån dag med proffs som tipsar :tummenupp

OOOPS!! Råkade skriva ett inlägg med fel inloggning! Sorry!
Det ovanstående är bikerwomans tips!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag lider med dig korvgubben, men vet inte hur det är för ingen tjej jag har träffat har varit skeptisk till hojåka, snarare tvärt om. Kanske har haft tur :)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ta det bara lugnt och i små steg så kommer det att gå fint. Själv har jag plockat bort pasagerarfotpinnarna på min för jag har lessnat på att skjutsa runt på folk.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln