Tjej på hoj?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Prova att göra tvärt imot, säg till henne att du vill köra själv.
Verkar tydligen fungera på de tjejer jag har haft iaf :tungan
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Jag har inga som helst problem att få med flickvännen på en tur.
Jag gjorde som såhär, jag körde på några kurviga favoritvägar i riktigt lugnt tempo, när vi sen stannade så frågade jag om vi skulle åka samma sträcka en gång till men "som riktiga hojåkare gör" då tyckte hon att det lät som en bra ide, så då var det bara att gasa loss.
Hon tyckte att det var helt suveränt, nu vill hon aldrig kliva av...... :tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
2Late skrev:
Min X gick bärsärkargång om jag körde över 50. Det gick INTE och INGENTING ändrade på detta. De är olika. Antingen lär du dig leva med det eller sen blir hon XX. :( :(


Detär just det jag är rädd för.. Självklart vill jag inte ha henne bakpå jämnt men risken för det är obefintlig.. Däremot finns risken att hon aldrig vill åka med och det känns som sagt surt att ta bilen..

men men.. jag antar att jag får försöka få med henne ett par lugna turer på lite roliga vägar i vår/sommar så kanske hon vänjer sig..
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
som tidigare sagt..
Om hon inte vill med och inte har intresset för det (även efter hon åkt)
så låt henne vara.. annars får du bara massa gnäll om att hon måste med o då blir hon snart X istället för flickvän...

men försök få henne till o ta eget kort då blir det mycket roligare.. o kör nån rund mot kvällen.. lite piknik.. o ja du vet :tuttar :banana
 

Anna_B

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Haninge
Hoj
-
Skaffa en ruggigt snygg hoj...: ) En snygg hoj e en sexig hoj å den säger väl ingen nej till....
 

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Ort
knivsta
Hoj
BMW K1200 Rs
Låt henne köra själv

Bota ont med ont, låt henne testa och sitta och köra själv. :)
Sedan får du be om att få låna :lol


Anna_B skrev:
Skaffa en ruggigt snygg hoj...: ) En snygg hoj e en sexig hoj å den säger väl ingen nej till....
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Chris Husky skrev:
Det är ju just det jag är orolig för. Tänk om hon kör iväg, råkar av ngn anledning dra fullgas :skrämd Hojen har ju en ganska "hettsig" motorgång dessutom så det är inte jätte enkel att fisa runt med.

När jag provkörde XR650 så satt karln bakpå och gasade för att visa hur lätt det är att fara iväg med tanke på att den ändå har bra med kraft i sig till skillnad från min. Så han körde och sen fick jag prova.
Kan man sitta två på Xr.en kanske man kan sitta två på din?
Ett tips iallafall, jag skulle inte våga släppa iväg en wheelieglad hoj till någon som inte knappt suttit på en hoj :) Hur gammal är man förresten när man väger 45 kilo?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Anna_B skrev:
Skaffa en ruggigt snygg hoj...: ) En snygg hoj e en sexig hoj å den säger väl ingen nej till....
Nu måste du nämna en snygg och sexig hoj bara för det! :tuttar
Det är ju inte motorcykeln som gör det, man får lugna sig tills han tatt av sig hjälmen om det är något fint att titta på :rolleyes:
Fast det är klart, oavsett vad så är karlar i skinnställ *mmmmm mmmmm*
 

Anna_B

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Haninge
Hoj
-
Nä....d e klart- d e inte motorcykeln som gör det, fast det skadar ju inte å ha nåt snyggt å sitta på...som en Yamaha R1 tex.
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
Bikerbitch skrev:
När jag provkörde XR650 så satt karln bakpå och gasade för att visa hur lätt det är att fara iväg med tanke på att den ändå har bra med kraft i sig till skillnad från min. Så han körde och sen fick jag prova.
Kan man sitta två på Xr.en kanske man kan sitta två på din?
Ett tips iallafall, jag skulle inte våga släppa iväg en wheelieglad hoj till någon som inte knappt suttit på en hoj :) Hur gammal är man förresten när man väger 45 kilo?

21.6...
 

HanneZ

Guest
eum, vad har vikt med ålder o göra efter puberteten? bara för man e gammal måste man ju inte bli fet?!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Bikerbitch skrev:
När jag provkörde XR650 så satt karln bakpå och gasade för att visa hur lätt det är att fara iväg med tanke på att den ändå har bra med kraft i sig till skillnad från min. Så han körde och sen fick jag prova.
Kan man sitta två på Xr.en kanske man kan sitta två på din?
Ett tips iallafall, jag skulle inte våga släppa iväg en wheelieglad hoj till någon som inte knappt suttit på en hoj :) Hur gammal är man förresten när man väger 45 kilo?

Ja det kanske vore nått. Eller sätta en sån där pinne bakpå så jag kan springa med & hålla i? :D

13år :3freak Nä men 25, med en kropp utan förmåga att lagra fett tydligen. Men jag samlar åt oss bägge så det är lugnt! :banana
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Min sambo blev tok frälst på första turen ........
efter den fick jag aldrig åka själv vilket blev dj... tråkigt i längden
för det e ju faan så mycket roligare utan barlast därbak.

Efter 2 säsonger fick hon för sig att skaffa en egen hoj ...Vilket lyft !!!!!!!!!
Det bästa hon gjort ...........

Så nu sitter man själver på hojen igen ........
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
AleX skrev:
Om hon inte vill med och inte har intresset för det (även efter hon åkt) så låt henne vara..

men försök få henne till o ta eget kort då blir det mycket roligare..

Måste hålla med här.... man kan inte tvinga på nån en sånt speciellt intresse som att åka/köra hoj.

Har man det inte i blodet o inte känner någon längtan efter adrenalinkicken o den sköna känslan att grensla en hoj.... då är det inte mycket att göra.

Kör själv o låt henne ha sina egna intressen.!!

(Fast inte för jag fattar hur nån kan låta bli att lööööva att köra hoj) :tungan :)

Tjing...tjing!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Madhonda skrev:
Måste hålla med här.... man kan inte tvinga på nån en sånt speciellt intresse som att åka/köra hoj.

Har man det inte i blodet o inte känner någon längtan efter adrenalinkicken o den sköna känslan att grensla en hoj.... då är det inte mycket att göra.

Kör själv o låt henne ha sina egna intressen.!!

(Fast inte för jag fattar hur nån kan låta bli att lööööva att köra hoj) :tungan :)

Tjing...tjing!!
Att sitta bakpå är inte speciellt roligt, speciellt inte på sporthoj, jag vägrar att bli skjutsad, jag gillar faktiskt inte heller att skjutsa.

Att köra själv är dock helt underbart, men om hon inte har intresset så kan du glömma det, man ska inte tvinga någon till att gilla läget.

/E.Go
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Många vettiga förslag och åsikter i den här tråden.

En ytterligare grej, bara: Kör med gott självförtroende och efter din fulla förmåga(så bra du kan -inte så snabbt du kan!). Tänk inte på att köra försiktigt eller sakta, det ger bara intrycket att du är osäker och då kan du räkna med att tjejen blir tusen gånger mer osäker på dig. Kör du sjävsäkert och konsekvent kan din flickvän lägga hela sin tillit till din personliga förmåga att ta hand om henne -hon "tankar" självförtroende av dig sas.
Jag har egna erfarenheter av det här och det är helt underbart när "det släpper"! Jag kör i vilket tempo jag känner för och min flickvän känner sig helt trygg bakpå mig. Hon gillar hojåkandet så mycket nuförtiden att hon håller på att ta hojkort själv(teorin fixad -resten i vår).
Grejen med hoj är i regel inte hastigheten -så fort du kommit över trampcykelhastighet så går det för fort utan en stålburs trygghet runt sig(bil). Skyddskläder hjälper, men den största tryggheten får hon från dig!

Prata, -låt henne förstå hur viktigt detta är för dig och hur viktig hon är för dig!
 

Öldrottningen

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
-02, Kawasaki
Eftersom sista inlägget från Pilsner handlar om mig vill jag gärna säga:

Gå till dig själv - vill/kan du lita på någon som är mer osäker än du själv, vi körde i grupp till Knutstorp den första gången, inte en bra idé om tjejen är osäker och aldrig åkt tidigare, kom gärna överens om några signaler vid nödfall.

Jag själv är en förare och inte passagerare, känns bra att veta.

Ha en underbar vår och sommar på hojarna..
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
korvgubbe skrev:
... Problemet att vi har en bil och även om jag vill åka båge tar hon hellre bilen om vi ska till samma plats.
Allså. Du har ju inte direkt avslöjat vad som är det riktiga problemet.
Du säger att hon inte vill åka med men inte varför.
Är problemet att ni har en bil och hon hellre tar den dit hon ska eller vad?

Lite svårt o komma med sakliga lösningar på ett problem man inte vet nåt om :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top