Tjejdag, B&K på Gelleråsen 2007

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Få hem hojen? Den skall väl gå att köra hem för egen maskin? osv

Det finns dem som föredrar att ta hojen på släp. En del för att de endast gillar att köra bana & inte landsväg. En del för att de tänker på tröttheten som blir efter en dag eller flera dagars gnuggande på bana & en del tänker på de konsekvenser som kan bli. Hojen kan liksom "förolyckas" om man uttrycker sej så, då kan det vara riktigt skönt att kunna få hem grejerna genom att ha ett fordon att transportera dem i.

Det handlar alltså inte alltid om just färdsträckan som det känns som om du verkar tro. Du kan ju prova på själv, så kanske du tänker om.
// Ullis
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag tycker vi lämnar diskussionen med MarieL till soptunnan nu och håller oss till ämnet i tråden, nämligen frågor om och kring tjejkursen på fredag.

Tidigare diskussioner på andra forum har redan visat att MarieL inte uppskattar kurser på bana och själv anser att hennes förmåga att framföra en hoj är alldeles utmärkt som den är, så då är det bra med det. Jag kan bara önska fortsatt lycka till i framtiden och återigen be ovan nämnda person att hålla sig utanför tråden och diskussionen då inläggen inte tillför något av nytta här.

/ Veronica
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag tycker vi lämnar diskussionen med MarieL till soptunnan nu och håller oss till ämnet i tråden, nämligen frågor om och kring tjejkursen på fredag.

Tidigare diskussioner på andra forum har redan visat att MarieL inte uppskattar kurser på bana och själv anser att hennes förmåga att framföra en hoj är alldeles utmärkt som den är, så då är det bra med det. Jag kan bara önska fortsatt lycka till i framtiden och återigen be ovan nämnda person att hålla sig utanför tråden och diskussionen då inläggen inte tillför något av nytta här.

/ Veronica
ett mycket bra beslut... jag har läst de andra trådarna och insett att denna diskution inte kommer ledan någonstans.

Ontopic: Är det OK om en kille springer runt banan lite på Fredag och fotar? Min fru skall köra sin första bandag och jag tänkte passa på och fota lite, kommer självklart även fota andra och lägga ut bilderna här.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Ontopic: Är det OK om en kille springer runt banan lite på Fredag och fotar? Min fru skall köra sin första bandag och jag tänkte passa på och fota lite, kommer självklart även fota andra och lägga ut bilderna här.
Om du pratar med kursledningen/ansvarig på banan på fredag (fråga någon i gul instruktörsväst) så får du svar på var, när och hur det kan vara lämpligt att du klampar omkring runt banan. Jag kan inte ge dig klart besked så här, men det löser sig helt säkert på fredag.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Om du pratar med kursledningen/ansvarig på banan på fredag (fråga någon i gul instruktörsväst) så får du svar på var, när och hur det kan vara lämpligt att du klampar omkring runt banan. Jag kan inte ge dig klart besked så här, men det löser sig helt säkert på fredag.
Jag har varit ute och fotat förut på olika banträffar, även SMC körningar, tänkte mest om det är OK att en kille smyger runt på tjejdagen...
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag har varit ute och fotat förut på olika banträffar, även SMC körningar, tänkte mest om det är OK att en kille smyger runt på tjejdagen...
Det är nog inget problem, det är fler killar på plats som servar tjejerna. Instruktörerna bland annat. Men... oavsett om du är erfaren banräv och hojfotograf eller inte, så krävs tillstånd från oss i SMC Sthlm för att du ska få vistas inom banområdet, så kontakta någon av oss på morgonen för att lösa det.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Smyger, det låter lite pörvört. Är du en fulgubbe :brynad
nja, nä det skulle jag nog inte klassa mig själv som ;)

Men... oavsett om du är erfaren banräv och hojfotograf eller inte, så krävs tillstånd från oss i SMC Sthlm för att du ska få vistas inom banområdet, så kontakta någon av oss på morgonen för att lösa det.
Självklart, kommer fram och frågar på fredag... vi ses :)
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
När och var är tjejdagen???/Rebecka

Gelleråsen i morgon! :yoparty

Idag lär det vara en massa tjejer på hoj ute på vägarna och alla vägar bär mot Gelleråsen! Kör snyggt så ses vi.


PS Ullis och Yasha: Jag var tvungen att läsa tråden två gånger för jag fattade inte varför Ullis plötsligt började "arrangörsskriva"... :tungan Samma avatar...
 

Kneedrag

Guest
Någon som är duktig på dämparinställningar som kommer vara där imorgon?. Vill gärna ha hjälp med det så man kan ställa in hojen så den blir bra för nu vill den bara drifta ut i kurverna.

GixxerTina
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
När och var är tjejdagen???/Rebecka

Imorgon, 3/8, på Gelleråsens Motorstadion utanför Karlskoga.

Någon som är duktig på dämparinställningar som kommer vara där imorgon?. Vill gärna ha hjälp med det så man kan ställa in hojen så den blir bra för nu vill den bara drifta ut i kurverna.

GixxerTina
Grundtipset, om du eller någon annan varit där och pillat på inställningar och speciellt om du köpt en begagnad hoj och någon varit glad i att fixa själv, är att se till att hojen är grundinställd för att få en uppfattning om hur den beter sig då.

Det viktigaste för att hojen, utifrån grundinställningarna, ska kunna fungera bra för dig, är att ställa in hänget. (Står i manualen hur mycket det ska vara). När hänget är inställt, kör med de grundinställningar som också står i manualen och känn efter hur hojen beter sig. För den stora merparten av oss vanliga dödliga på sporthojar fungerar standard-/grundinställningar alldeles utmärkt.

Om det är något problem ändå, kan vi säkert hjälpa dig med lite tips. Det kan också vara så "enkelt" att det är ett körteknik-"fel".
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Vädret ser inget vidare ut för er flickor... får hoppas på att det är finare väder hemma än va det är här i Örebro iaf... e ju trots allt några mil så hoppas på de =)
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Bilder från tjejdagen på Gelleråsen

obs lite gryniga men håll till godo!!
 

Bifogat

  • fin vovve.jpg
    fin vovve.jpg
    130.9 KB · Visningar: 52
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top