Tjejer - hur långa e ni?

Hur lång är du?


  • Antal röstningar
    0

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Victor skrev:
Uppenbarligen jättekort.
Eftersom trådarna avlöser varandra.
Eller så är det så att folk tror att man ska kunna få båda hälarna i backen samtidigt.


Det är just det jag undrar.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Victor skrev:
Uppenbarligen jättekort.
Eftersom trådarna avlöser varandra.
Eller så är det så att folk tror att man ska kunna få båda hälarna i backen samtidigt.

Det är nog lite av en inbillad självsäkerhetsgrej för nybörjare. De känner sig tryggare om de når ner ordentligt.
Hjälpte en polares tjej med att sänka hennes zx6'a. Den blev så låg att det inte går att köra över trottoarkanter med den... Men hon blev jättenöjd.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
TRX-joCCe skrev:
Det är nog lite av en inbillad självsäkerhetsgrej för nybörjare. De känner sig tryggare om de når ner ordentligt.
Hjälpte en polares tjej med att sänka hennes zx6'a. Den blev så låg att det inte går att köra över trottoarkanter med den... Men hon blev jättenöjd.

Jo, det är såklart så.
Men egentligen klarar man sig om man når ner med höger tåspets. Om man måste hasa lite till höger i sadeln får man väl göra det.
Surt att försämra markfrigången för en träningssak. Trottoarkanter kan säkert vålla skada på magkåpan och fotpinnarna borde ju gå i backen direkt. Speciellt när man inte hänger av så mycket som nybörjare/medelmåtta.
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Hmm, jag sitter och funderar på två saker... 13 "kvinnor" är över 180 enligt pollen, men bara en eller två har skrivit nått i tråden. Är långa tjejer mer blyga än "korta"?
Varför är Alicias storasyster nästan huvvet kortare än sin lillasyster?
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mekus skrev:
Hmm, jag sitter och funderar på två saker... 13 "kvinnor" är över 180 enligt pollen, men bara en eller två har skrivit nått i tråden. Är långa tjejer mer blyga än "korta"?

Jag brukar inte fundera så mycket på det. Jag tittar bara och tänker i mitt stilla sinne:

-Thoose legs goes on for miles and miiiiles...
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
RoLLER skrev:
Jag brukar inte fundera så mycket på det. Jag tittar bara och tänker i mitt stilla sinne:

-Thoose legs goes on for miles and miiiiles...

Funderar kanske inte är rätt uttryck, oroar mig för katter bland hermelinerna är nog mer rätt
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Finns vissa nackdelar med att vara kort, som t.ex. pinsamheter när man skjutsar någon och sätter ner foten i vad som råkar vara en lite för djup grop... :1pajas

Annars är det väl som alla säger, att med lite framförhållning och trixande kan man köra de flesta maskiner även om man är riktigt kort.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Esquire skrev:
Jag hade ett litet tag för ett tag sedan ihop det med en tjej som var 183cm ... :tummenupp

Själv är jag 180cm... :)
Jag har en likadan erfarenhet. Det var great!! :tummenupp
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Victor skrev:
Men egentligen klarar man sig om man når ner med höger tåspets.

Visst är det så.... och det är som sagt en träningssak, att lära sig hantera hojen, även om det förstås skulle gå lättare om man hade nån centimeter till.

Fast det är ju bara när man står still...som man behöver dom. :tungan
 

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-04
172 cm och har alltid skämts för min längd. Har alltid tyckt att det är fullt med långa tjejer (inte min mening att förolämpa någon), men sen jag började leta hoj har jag för första gången sett en fördel att vara lång. Slipper vara en "tåprinsessa" och stå och vingla med hojen vid varje rödlyse.
 

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Huddinge
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
är 176 cm lång & har ännu inte stött på några problem med att nå ner till marken! :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Mekus skrev:
Hmm, jag sitter och funderar på två saker... 13 "kvinnor" är över 180 enligt pollen, men bara en eller två har skrivit nått i tråden. Är långa tjejer mer blyga än "korta"?
Varför är Alicias storasyster nästan huvvet kortare än sin lillasyster?


Känner du min syster eller?
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kan väl ändå inte hänga på längden om man klarar att hantera hojen?Finns ju t.ex en kille här på forumet som kör trail o stuntar o har sig fast han saknar ena benet.Så det handlar väl mer om att våga luta hojen lite mer bara när man sätter ner foten tror jag.
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Jag är 169 cm



Man måste ju inte nå ner med fötterna ,
på min gamla ZXR750 nådde jag ner med båda tåspetsarna men stod man vid rödljus fick man ju ner ena foten utan problem.

Problemet var bara om man skulle backa på grus medans man satt på hojen så då paddla man friskt :D

//Heli
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag är 1,65 mmm ska jag vara petig så är jag 1.65,5 :lol
Hondan jag har är sänkt så jag når ner riktigt bra :)
 

Zanja

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 750
Själv är jag 164. Tycker att det är en trygghet att nå ner med båda fötterna, men ingen nödvändighet...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top