Tjejer - hur långa e ni?

Hur lång är du?


  • Antal röstningar
    0

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Oki..
jag tar nog rekordet i kortast iallafall...1,49 cm..över havet :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Kan säga att ja ..jag har "lite" problem med att nå ner :hihi :hihi :hihi

Liten men naggande god :tuttar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Frolic skrev:
Oki..
jag tar nog rekordet i kortast iallafall...1,49 cm..över havet :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Kan säga att ja ..jag har "lite" problem med att nå ner :hihi :hihi :hihi

Liten men naggande god :tuttar

Ähh, det är ju 4 stycken som har svarat mindre än 150, någon måste ju vara kortare än dig

(själv är jag 186, om någon bryr sig)
 

Gräddnos

Guest
Jag är 154 cm över havet! Några cm skulle aldrig ha skadat... :rolleyes:
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Man kan var 163 cm och ha långa ben, då är det inga större problem eller så kan man vara 163 cm och ha korta ben då blir det värre. kanske för att jag endast når ner med i princip ovansidan av tån. Det hänger på vanan, men innan jag har fått vanan vill jag gärna ha åtminstone halva foten i.
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Jag har ju köpt min hoj nu, den är väl ganska ok men lite mera att sätta i marken hade inte varit fel. Men det är väl en vanesak antar jag. Skall lätta lite på fjädringen så kanske jag får någon millimeter extra :D
Skall köra första gången över huvudtaget på lördag. Är lite nervös. Får väl se om längden räcker till eller om jag tippar över.
:yoparty

Som jag brukar säga, liten men naggande god ;) haha
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Sådär Emmi. Nu har jag koll på dom flesta. :tummenupp

Starta en poll ang. kupa och en om vikt nu.

Seså.... Skynda skynda. RoLLER väntar.... Gör't!
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
Känns som om en del i den här tråden försöker påpeka att det handlar om osäkerhet med mera varför vi korta tjejer vill sänka våra hojar. Men det handlar inte om osäkerhet. Det handlar om att kunna hantera hojen precis så som längre personer kan :banana

Kunna förflytta hojen in & ut ur garaget utan att kliva av & behöver leda in hojen. Sådär lagom roligt att paddla med fossingarna i luften & så kommer grannarna förbi -"orkar lilla Du det där eller ska jag putta på?" Jag kan själv, men det tar lite längre tid att "gunga" upp fart eftersom enbart tåspetskraft inte kan "skjuta på" såsom en hel fotsula kan göra...

Eller att kunna sitta kvar på hojen och samtidigt sträcka sig efter tankslangen utan att tappa balansen för att benen inte räcker ner? Vilken lyx!

Eller när man kommer till ett rödljus & precis där lilla jag ska stanna, där är körbanan nersliten på båda sidor så jag når inte hur jag än bär mig åt, när jag sen ska gasa iväg så vinglas det ibland. Om jag då hade kontakt med större delen av foten, då skulle det inte behövas vingla...

Men jag tackar ändå gudarna för min längd (156 cm) för jag trivs med att vara liten! :Bugar :Bugar :Bugar
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
:7peta Innan nån påpekar inlägget ovan... Det är så trångt i mitt garage så -Nej, det går inte att köra in hojen. Det står redan en bil där så man får trixa in hojen helt enkelt. :va
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Maria1980 skrev:
Känns som om en del i den här tråden försöker påpeka att det handlar om osäkerhet med mera varför vi korta tjejer vill sänka våra hojar. Men det handlar inte om osäkerhet. Det handlar om att kunna hantera hojen precis så som längre personer kan :banana

Kunna förflytta hojen in & ut ur garaget utan att kliva av & behöver leda in hojen. Sådär lagom roligt att paddla med fossingarna i luften & så kommer grannarna förbi -"orkar lilla Du det där eller ska jag putta på?" Jag kan själv, men det tar lite längre tid att "gunga" upp fart eftersom enbart tåspetskraft inte kan "skjuta på" såsom en hel fotsula kan göra...

Eller att kunna sitta kvar på hojen och samtidigt sträcka sig efter tankslangen utan att tappa balansen för att benen inte räcker ner? Vilken lyx!

Eller när man kommer till ett rödljus & precis där lilla jag ska stanna, där är körbanan nersliten på båda sidor så jag når inte hur jag än bär mig åt, när jag sen ska gasa iväg så vinglas det ibland. Om jag då hade kontakt med större delen av foten, då skulle det inte behövas vingla...

Men jag tackar ändå gudarna för min längd (156 cm) för jag trivs med att vara liten! :Bugar :Bugar :Bugar

Jag kan hjälpa till att putta på in i garaget! :hihi :rolleyes: :rofl
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Maria1980 skrev:
:7peta Innan nån påpekar inlägget ovan... Det är så trångt i mitt garage så -Nej, det går inte att köra in hojen. Det står redan en bil där så man får trixa in hojen helt enkelt. :va
Försöker du säga att du inte är singel eller? :va :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top