Tjejer med mc i stockholm!

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Mirre här. 33 år och har haft mitt kort sedan lite mer än ett år. Bestämde mig att jag ville ha hojkort trots att jag inte (då) hade någon i min närhet som hade hoj. Kör en Kawa z750-08.

Bor på Kungsholmen med Jagad, som jag alltid måste tjata på om att han ska öka takten ute på vägarna då han är en stoppkloss. :mad: ;)
Jag jobbar inom bank och finans och gillar att träna på gym endel.

Fika :banana och lagom :rolleyes: takt på vägarna är min grej. Det blir ofta Rosehill med omnejd men jag bryter gärna mönstret och åker i nya områden. Kör även gärna Hebbe, min lilla röda fara (Honda Civic Type-R -08), där gaspedalen är rätt kul. :D
Fika var och när?
:banana :banana :banana

Ninjette

At full tilt
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Ninja 250r
Tessan här, 24 år, bor söder om stan; Tyresö.
Tog kortet förra sommaren, kör min älskade ninja 250.
Hänger gärna med på en tur då trevligt sällskap i kombination med hoj aldrig är fel och då jag själv är brutalt dålig på att orientera mig i stan. :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Kakan 36 (snart 37:)) år, bor på södermalm mellan 3 kyrkor :D:rolleyes:
tog mc kort för 4 år sen, kör just nu en suzuki GSR 600 -06 (som jag har sålt)
Favorit hojen så här långt, kör i min takt (om de är fort eller sakta, ja de märker dom som kör med mej ;))

Last edited:

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
Sandra heter jag då!

Eller nej, Malin såklart :p
Tog kortet i september 2008, införskaffade snabbt min "Lillen"; just nu en svart/vit cbr600rr 08..
Rullar oftast runt ute i roslagen eller ner mot stan för att titta på alla andra :)
Tar gärna en tjejtur så man lär känna andra lite, hänger mest med snabba killar som inte riktigt orkar dra runt på mig alla gånger :/ Känner inte så många öht som kör så...

Säg till när ni planerar att åka så kanske jag kan hänga me :) :banana

Edit: gud va tråkig jag är.. första "skämtet", Förlåt är så sjukt trött idag :rolleyes:

Last edited:

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Ankie...typ 41 kanske...åkt hoj bakpå i 28 år...typ...och ägt 3 hojar å tänkt ta kortet lika många gånger... :/

MEN...nu e gubben less på mig bakpå...i alla fall när packningen till Gotland ska me...så nu håller jag på med kortet och slåss med konbanan...har uppkörning i augusti.

Håller hastigheterna ute på vägarna, då jag är grymt rädd om körkortstillståndet för tillfället. Glad ja slipper "kort på prov" i alla fall. Så när jag har kortet kör jag gärna med lite tjejer! :)

Mickis

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Mickis, bor i Solna. Tog kortet 2007 efter 8 år bak. Det bästa jag gjort. Åker både norra o södra sidan. Kan södra sidan bäst då jag bott i salem. Men är mycket intresserad att lära känna norra sidan o dess hemligheter. Kör en Kawasaki ninja -05, en helt underbar hoj. Kör lagom fort. Lite körningar på tuvägen har jag hunnit med också.

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Tjohooo!!!

Sanna här, tog kortet idag!! Eller igår blir det väl nu för klockan har ju slagit över... Ska självklart ut och fira detta imorn och vad passar bättre än en tur med fika stopp "Rosen kl. 18" Första fikat utan skylten = UNDERBART!!

Ses vi??

Glömde: Bor Haninge, Kör CBR600f -97

Tjingeling!!

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Tjohooo!!!

Sanna här, tog kortet idag!! Eller igår blir det väl nu för klockan har ju slagit över... Ska självklart ut och fira detta imorn och vad passar bättre än en tur med fika stopp "Rosen kl. 18" Första fikat utan skylten = UNDERBART!!

Ses vi??

Tjingeling!!

GRATTIS!!! :tummenupp

cgj

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
DR + 258 + ER-6
Kul med många tjejer som kör!

Har kört hoj i 15 år. Mestadels enduro och grus men kompletterade för två år sen med en liten asfaltshoj.

Kanske dags för tjejkörning?
Jag lägger upp blänkare om intresse finns.

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Kul med många tjejer som kör!

Har kört hoj i 15 år. Mestadels enduro och grus men kompletterade för två år sen med en liten asfaltshoj.

Kanske dags för tjejkörning?
Jag lägger upp blänkare om intresse finns.

Jag är på !

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Tjohooo!!!

Ses vi??

Tjingeling!!

:tummenupp grattis

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
Kawsaki er6f
Tiina 25 här, bor i söderort och drar runt på en gammal yamaha fz.. =)
hänkar gärna med på en tur å en fika me den som vill =)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0