Tjejer med mc i stockholm!

Tooni

www.theroyalsrd.se
Gick med
19 May 2009
Hoj
R6
Hej!

Emma heter jag. Haft kortet i 4 år. Bytte min CBR 600 RR -06 mot en R6 -05 i år och är sjukt nöjd. Provade storbana första gången förra året och är såld! Det enda jag vill göra egentligen, men man får nöja sig med lite gatåkning under tiden :)
Hänger oftast med mina kompanjoner Nikita, Flipboat och DieselDoris.:krama

Roligt med så många tjejer som kör :)

Ses på vägarna!

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
Anna-Karin heter jag, 29 år. Kör en Ducati 848 som jag köpte förra året, min första hoj. Tog kortet för cirka 4 år sen. Kör mest på bana för det är så jädra roligt och på gata vet man aldrig vad som kan hända ;)
Tycker det är kul att åka ut på gata med ett trevligt gäng i bra tempo, det vill säga ingen hets:)

Tonks

Jamtlandstaus
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
VFR 750F -86
Hallå där

Veronica heter jag. Tog kortet för lite mer än ett år sedan.
Bor i västerort.
Kör en Honda VFR och en kawasaki KLE för tillfället.
Hittar tyvärr ganska dåligt men hänger gärna på när tillfälle ges :)

Last edited:

Vicc

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r
Victoria, 24 år. Tog körkort för exakt ett år sen, kör en Suzuki GS500F och är tyvärr lite av en bromskloss bland de stora pojkarna:) Dags att dra ihop en körning snart va med alla bruttor!:tuttar

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Finns det NÅN tjej här som kört ganska många år och som gillar att köra i ett lite högre tempo som jag?
Jag är nog jättehemsk som säger det här nu men jag kör hoj just för att det är kul att KÖRA, inte för att det är så kul att fika en gång i halvtimmen och jag kör faktiskt hundra ggr sämre när jag kör sakta för då tappar jag koncentrationen och blir slarvig istället för att jag sitter och tänker på annat.
Tycker att det skulle vara kul att inte alltid vara ensam bland 20 grabbar utan köra med några tjejer som kör i lite snabbare tempo:tummenupp

Nån?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Finns det NÅN tjej här som kört ganska många år och som gillar att köra i ett lite högre tempo som jag?
Jag är nog jättehemsk som säger det här nu men jag kör hoj just för att det är kul att KÖRA, inte för att det är så kul att fika en gång i halvtimmen och jag kör faktiskt hundra ggr sämre när jag kör sakta för då tappar jag koncentrationen och blir slarvig istället för att jag sitter och tänker på annat.
Tycker att det skulle vara kul att inte alltid vara ensam bland 20 grabbar utan köra med några tjejer som kör i lite snabbare tempo:tummenupp

Nån?

:D

Orkar killarna inte vänta längre? :rolleyes:

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!

Nån?

Halloj tjejen klart att det måste finnas tjejer som vi ha lite fart och som ser MC-körningen som körning och inte någon fika-syjunta-tillställning.... Synd att vi tycks vara så få på SH.....

Och i väntan på att dessa snabba brudar tänker våga sig fram i Stockholmsforumet så får vi båda fortsätta hänga med pöjkarna.... Du och jag måste kanske inse att det bara är vi två tjejer här som vill hålla fart.....

Jag kommer att köra med Skitsnackarna i mogon onsdag, häng med :yoparty

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Mer känd som Bikerwoman, kvinna på 46 år som kört sporthoj sen 2003 tror jag?? Inne på min åttonde hoj sen dess, blev sporthojsinstruktör i SMC 2005 men har lagt det alltmer på hyllan då jag inte har tid längre med så mkt. ideellt arbete. Har ett jobb som kräver ca 60 tim. i veckan av mig samt är uppfödare av raskatter så tyvärr får hojåkat stryka på foten alltmer.
Bor utmed en av Roslagens bästa hojvägar och kör mest i norrort.
Har förmånen att ha en son som är hojmekaniker:tummenupp

Me like din hoj :yoparty

Syss, 24 år, kör S1000RR, norrort.

Haft hojkort sedan våren -05 så detta är min 6:e säsong (det är ju massor! :banana)

Skulle gärna köra med lite kul tjejer, med detta intresse får man mest killkompisar har jag konstaterat :)

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Halloj tjejen klart att det måste finnas tjejer som vi ha lite fart och som ser MC-körningen som körning och inte någon fika-syjunta-tillställning.... Synd att vi tycks vara så få på SH.....

Och i väntan på att dessa snabba brudar tänker våga sig fram i Stockholmsforumet så får vi båda fortsätta hänga med pöjkarna.... Du och jag måste kanske inse att det bara är vi två tjejer här som vill hålla fart.....

Jag kommer att köra med Skitsnackarna i mogon onsdag, häng med :yoparty

Absolut tjejen:tummenupp När, var, hur kan du väl pm:a?

Haft hojkort sedan våren -05 så detta är min 6:e säsong (det är ju massor! :banana)

Skulle gärna köra med lite kul tjejer, med detta intresse får man mest killkompisar har jag konstaterat :)

Gillar din också men du valde den långsamma färgen ser jag:tummenupp
Skämt åsido, tar gärna en tur med dig, har semester nu så gott om tid.

Ojdå, se till att ta dig ett koffeinrus innan du ger dig ut så att du inte somnar. De killarna kör inte warpspeed direkt ... :rolleyes:

Hörru fjunis, inte bråka med tanterna nu! :tungan

Last edited:

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Ingen just nu.. :S

Häng med på tjejkörningen i morgon då..kolla tråden i Stockholmsforumet. :)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Pia heter jag,har haft hojkort sedan juni 2009 alltså 1 år drygt. Bor i Tyresö. Kör för det mesta med gubben min men hittade ut på en tjejkörning förra veckan och det var väldigt trevligt att träffa andra hojtjejer. Jag kör hellre lite lugnare på kurviga vägar och kommer hem, än att riskera att hamna i ett dike....(den risken finns iofs ändå) träna på bana är skitkul... Tjejkörning på Rörken den 11/7

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Häng med på tjejkörningen i morgon då..kolla tråden i Stockholmsforumet. :)

Sorry, punka just nu :(

Lämnade in hjulet i morse, hoppas de kan laga. Har tid för byte bokad 2 aug, vill gärna att det ska hålla tills dess... :näsblod

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Emelie heter jag.. Hänger inte så mycket på SH längre och kör väl inte direkt mycket heller. Är en sån där klubbåkare, så dom kör jag helst och oftast med när jag väl kör..:tungan
Är 23 år, tog kortet våren 07 och har haft 2 hojar sen dess.. Just nu åker jag runt på en cheyhoj som jag trivs bra med :)
Gasade satan förut :rolleyes:, men nu kör jag helst/bara bana och säger som Betsy, jag kan väl övertalas till att köra gata när det erbjuds sällskap och fika, men håller mig långt ifrån Bulten av olika anledningar..
I övrigt försöker jag fota en del när tid ges och från de bankörningar jag är på följer ofta en hel del bilder med hem :)
Håller i övrigt mest till i söderort..
Det kanske blir någon fikarunda framöver om jag övertalar mig själv :tummenupp

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Lena heter jag och är 34 år, bor i Åkersberga. Jag åker runt på en R6-03a. Har haft kortet i snart två år. Testade för första gången bana den 2 maj på Mantorp och det var skitkul! Nu är det Gelleråsen den 15 juli, det lär garanterat bli mer banåkning! Åker snabbt när ingen ser! :tungan

(Tjejdag Rörken 11/7)

jenny_

www.potatoesmc.com
Gick med
25 May 2007
Hoj
r6 -03 +gubbens ktm 690 smc
jenny heter ja kör r6 -03 eller r1-05 den som känns bäst för tillfället :D
åker mest med en massa rotfrukter men kan nog kanske tänka mej nån tjejkörning i år igen..Bor på norrsidan å skippar gärna både bogan å bulten..

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jaha dags för mig då. :)

Jag heter Pippi och bor i Kungsängen utanför Stockholm, Norrland enligt de flesta men det är jag stolt över. Är ursprungligen från Norrköping och pratar konstigt. ;)
Är väl mest känd antingen för att alltid prata om Tits&Ass vilket många här fått erfara eller ännu mer för att jag är ett riktigt klantarsle som är bra på att vara totalförvirrad och antingen glömma saker...som att tanka eller helt enkelt ramla omkull i tid och otid bara helt utan anledning. :) Är nog den enda människan som kan stå o prata med någon och helt plötsligt snubbla över min ena fot och bara drutta på arslet. Eller så går jag in i saker och får blåögon, bulor och annat skoj.
Jag har världens sötaste kattunge som heter Baby och bor med två inneboende tjejer.

Det var väl allt...jag gillar att åka ut och åka och ta en paus för att snacka lite skit och fika.

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
vilket många här fått erfara eller ännu mer för att jag är ett riktigt klantarsle som är bra på att vara totalförvirrad och antingen glömma saker...som att tanka eller helt enkelt ramla omkull i tid och otid bara helt utan anledning. :) Är nog den enda människan som kan stå o prata med någon och helt plötsligt snubbla över min ena fot och bara drutta på arslet. Eller så går jag in i saker och får blåögon, bulor och annat skoj.

Är du säker på att du inte pratar om mig? :rolleyes:
Glömde ju visakortet där jag tanka sist............
och tappade mobilen i marken inte en, utan två ggr på samma gång!
Ajaj. Jag vet hur du känner dig ;)

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Jag och vixan tänkte åka till rörken ikväll, nån mer som vill göra sällskap?? Beräknar åka ca 15-15:30

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år