tjejer under 22=lösgodismage!?!

Kia

Guest
Alicia skrev:
Dom fyra överst är alltid enklast.. dom två andra är ett rent helvete att få fram
några bra tips el?

Fick ett tips på gymmet, vet ej om det funkar dock. Man ligger på rygg med benen (raka) rätt upp. Sen sänker man benen (fortfarande raka) mot golvet och vänder när det är typ en dm kvar. Typ som en bakvänd situps med benen. :tummenupp
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
henrikkrueger skrev:
Var själv på krogen idag... Inte nog med att hela stan (östersund) stängde klockan två, tjejerna hade isterbuk, snubbarna trodde att de var saltast i hela världen och de var dessutom extremt dryga. Särskilt tack till de två killarna, som varken hade bmi, utseende eller intelligens på sin sida, som drygade sig när jag skulle gå hem... Ni förgyllde verkligen min kväll!
Verkar som att alla som är födda från cirkus 1980 och yngre i den här "staden" har hamnat snett redan från början...
Det är rätt trist uteliv här. Finns många trevligt småpubar där man kan sitta och snacka, men "hålligångställena" ger mig inte ett skit. Nä, jag gjorde nog rätt i att spela kort med polarna inatt (även om man stannade nån hundring back :gnissla ).

Gamla kårhuset var grymt kul för sådär 3-4 år sedan tyckte jag.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kia skrev:
Fick ett tips på gymmet, vet ej om det funkar dock. Man ligger på rygg med benen (raka) rätt upp. Sen sänker man benen (fortfarande raka) mot golvet och vänder när det är typ en dm kvar. Typ som en bakvänd situps med benen. :tummenupp
Funkar bra den oxå. Ligg gärna på en bänk och sänk även under din egen nivå så att säga....

Eller om du hänger i en sådan däringa ställning. A'la ribbstol, kör benlyft. Alt. klockan. Mumma för magen!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kia skrev:
Fick ett tips på gymmet, vet ej om det funkar dock. Man ligger på rygg med benen (raka) rätt upp. Sen sänker man benen (fortfarande raka) mot golvet och vänder när det är typ en dm kvar. Typ som en bakvänd situps med benen. :tummenupp

Jo jag vet..de är fan jobbigt...men det vill sig fan ändå inte komma fram..
blir å träna mer helt enkelt
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
hållundan skrev:
I've got'em.

Hmm, delikat problem det där.

Killar har mycket enklare att få fram sina magmuskler
ni har mycke mindre underhudsfett än oss
fuskigt
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Kia skrev:
Fick ett tips på gymmet, vet ej om det funkar dock. Man ligger på rygg med benen (raka) rätt upp. Sen sänker man benen (fortfarande raka) mot golvet och vänder när det är typ en dm kvar. Typ som en bakvänd situps med benen. :tummenupp


Allt beror på hur mkt underhudsfett du har. Alla människor har 6 rutor om dom har låg fettprocent. Sen kan man träna magen för att få dom större men man ska komma ihåg att ju mer du tränar magen ju större midjemått får du.
Alltså deffa i första hand :tummenupp
Iofs skulle jag inte rekommendera någon att liga så lågt i fett% att alla 6 rutorna är ordentligt defenierade. Är man så deffad har man kass immunförsvar m.m
Dessutom är det mkt lätt att tappa muskelmassa om man inte tränar/käkar grymt bra i det läget. Tjejer förstör dessutom sin hormonbalans och mister menstruationen m.m
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Trango_B skrev:
Allt beror på hur mkt underhudsfett du har. Alla människor har 6 rutor om dom har låg fettprocent. Sen kan man träna magen för att få dom större men man ska komma ihåg att ju mer du tränar magen ju större midjemått får du.
Alltså deffa i första hand :tummenupp
Iofs skulle jag inte rekommendera någon att liga så lågt i fett% att alla 6 rutorna är ordentligt defenierade. Är man så deffad har man kass immunförsvar m.m
Dessutom är det mkt lätt att tappa muskelmassa om man inte tränar/käkar grymt bra i det läget. Tjejer förstör dessutom sin hormonbalans och mister menstruationen m.m

Men om man bara vill ha plattare mage då?
bryr mig inte så mycket om rutorna syns el inte...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Alicia skrev:
Killar har mycket enklare att få fram sina magmuskler
ni har mycke mindre underhudsfett än oss
fuskigt

Finns bara ett sätt att få fram rutor.. förbränning förbränning och mer förbränning. Och visst behövs en å annan situps..

Tjejer har ju av naturen fått lite mer att förbränna kring mage och höfter.

Summa sumarum så finns det bara en sak att göras för att få en platt mage.. Förbränn.. Förbruka mer än du äter helt enkelt.. Och det tar tid..

Edit1: Det går inte att punktförbränna utan enda sättet att få lite fett på magen är att förbränna huvuddelen av allt fett på kroppen.. Bukfettet är ju den största samlingen på kroppen..
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
korvgubbe skrev:
Finns bara ett sätt att få fram rutor.. förbränning förbränning och mer förbränning. Och visst behövs en å annan situps..

Tjejer har ju av naturen fått lite mer att förbränna kring mage och höfter.

Summa sumarum så finns det bara en sak att göras för att få en platt mage.. Förbränn.. Förbruka mer än du äter helt enkelt.. Och det tar tid..


Jo jag vet.... fan i bland är de ett helvete å vara brud..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Alicia skrev:
Jo jag vet.... fan i bland är de ett helvete å vara brud..

Är rätt svårt att få rutor som kille med.. Allt handlar om långsiktig planering annars blir snart bukfettet tjockare än innan.

Ät rätt, ät ofta och ägna dig åt lågintensiva träningsformer..

Ett klassisk misstag framförallt tjejer gör är att de slutar äta fett. De väljer bort allt som innehåller fett. När man gör det så slutar kroppen att förbränna fett.
Viktigast av allt är att hålla förbäningen igång. Låt det aldrig gå mer än två-tre timmar mellabn måltiderna. Ät långsamma kolhydrater.

Och ät Frukost!!! Hoppar man över frukosten så börjar man ju dagen med att ställa in kroppen på svält och då får man sänkt förbränning hela dagen.
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Kia skrev:
Jag är ju iof 23 då så jag kanske inte ingår i den här kategorin men jag kan inte låta bli att lägga mig i. :banana När jag går ut på krogen så har jag gärna korta tajta tröjor som visar magen eftersom jag vet att jag har en platt, tränad och fin mage som jag jobbat hårt för att få. Jag är stolt över min tränade buk och visar den gärna för alla som vill se. :tummenupp Så det finns yngre tjejer som har fina magar. :drool


Jag skäms inte heller för att visa min mage i korta tröjor. Men jag skulle aldrig sätta på mig en kort tröja om min mage var stor och slapp...
Man blir juh nästan mörkrädd när man ser hur en del tjejer klär sig... :skrämd

// Lena
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
korvgubbe skrev:
Är rätt svårt att få rutor som kille med.. Allt handlar om långsiktig planering annars blir snart bukfettet tjockare än innan.

Ät rätt, ät ofta och ägna dig åt lågintensiva träningsformer..

Ett klassisk misstag framförallt tjejer gör är att de slutar äta fett. De väljer bort allt som innehåller fett. När man gör det så slutar kroppen att förbränna fett.
Viktigast av allt är att hålla förbäningen igång. Låt det aldrig gå mer än två-tre timmar mellabn måltiderna. Ät långsamma kolhydrater.

Och ät Frukost!!! Hoppar man över frukosten så börjar man ju dagen med att ställa in kroppen på svält och då får man sänkt förbränning hela dagen.

Jag väljer inte bort fett, jag väljer bort socker.
Försöker att endast äta fullkornsprodukter, frukost klarar jag mig inte utan

Bra tips på lågintensiva träningsformer?
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Kanske är det mode att ha sladdermage som hänger ut??...

Min tjej visar inte magen i onödan trots att hon har platt och fin!! Kanske är det status med mer mage??

"Lösgodismage" Hahahahahaha!!! bra uttryck! Haha! Det ska jag komma ihåg.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Alicia skrev:
Jag väljer inte bort fett, jag väljer bort socker.
Försöker att endast äta fullkornsprodukter, frukost klarar jag mig inte utan

Bra tips på lågintensiva träningsformer?


Bra tänkt. Fett är bra att äta. Bara tänk på att äta mindre energi totalt än du gör av med. Om en stor del av denna energi utgörs av fett(helt fleromättat) så är det mkt bra :tummenupp
Kolhydrater(socker) ska man se upp med i fettbränningssammanhang.
Det gäller oavsett om dom är snabba eller långsamma, dom ger ändå lika mkt energi och tillför inte lika mkt positivt som protein/fett.
Men det som spelar mest roll är alltså energiintag vs energiförbrukning.
Du kan äta endast godis och ända tappa massor av fett, bara du äter mindre energi än du förbränner. Sen om du istället hade käkat samma energimängd från bra fett,protein och lite långsamma kolhydrater så hade du mått bättre för det första och dessutom hade du behållt dina muskler, haft ett bra immunförsvar m.m.m.m
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Alicia skrev:
Jag väljer inte bort fett, jag väljer bort socker.
Försöker att endast äta fullkornsprodukter, frukost klarar jag mig inte utan

Bra tips på lågintensiva träningsformer?

Låter som du har bra koll på kosten med andra ord. Tyvär för få som har. Se även till att äta ofta. 6 ggr per dag iaf.. själv är jag ingen kosttaliban utan nöjer mig med att äta tre mål mat samt frukt vid tre tillfällen därimellan.

Promenader är ett självklart alternativ. Kan rekommendera simning, klättring..

Sen en annan effektiv träningsform som är de lågintensiva aktiviteternas motsats är "high intensity interval training".. Är löpning som påminner om intervaller.. eller rättare sagt är just intervaller fast med högre intensitet än normalt.

Ge dig ut, jogga i ca tio minuter för att bli ordentligt uppvärmd.
Därefter sprintar du 30 sek(spring max) sedan jogga långsamt 30 sek
Upprepa 4-5 ggr..

Lägg till en cykel(30 sprint + 30sek jobb) varje vecka tills du är uppe i 15 cykler..

Den höga intensiteten gör att kroppen är uppe i varv i många timmar efteråt vilket ger en väldigt hög inverkan på den totala förbränningen.

40 minuter promenad ger mer fettförbräning än ett HIIT-pass under den tid man är aktiv. Men däremot får man en högre totalförbrukning sett på hela dygnet med HIIT eftersom det påverkar förbränningen under så många timmar efter själva passet.
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
Alicia skrev:
Dom fyra överst är alltid enklast.. dom två andra är ett rent helvete att få fram
några bra tips el?

Ta av dig trosorna.




Nej förlåt kunde inte låta bli...... :huvet jag...
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
korvgubbe skrev:
Låter som du har bra koll på kosten med andra ord. Tyvär för få som har. Se även till att äta ofta. 6 ggr per dag iaf.. själv är jag ingen kosttaliban utan nöjer mig med att äta tre mål mat samt frukt vid tre tillfällen därimellan.

Promenader är ett självklart alternativ. Kan rekommendera simning, klättring..

Sen en annan effektiv träningsform som är de lågintensiva aktiviteternas motsats är "high intensity interval training".. Är löpning som påminner om intervaller.. eller rättare sagt är just intervaller fast med högre intensitet än normalt.

Ge dig ut, jogga i ca tio minuter för att bli ordentligt uppvärmd.
Därefter sprintar du 30 sek(spring max) sedan jogga långsamt 30 sek
Upprepa 4-5 ggr..

Lägg till en cykel(30 sprint + 30sek jobb) varje vecka tills du är uppe i 15 cykler..

Den höga intensiteten gör att kroppen är uppe i varv i många timmar efteråt vilket ger en väldigt hög inverkan på den totala förbränningen.

40 minuter promenad ger mer fettförbräning än ett HIIT-pass under den tid man är aktiv. Men däremot får man en högre totalförbrukning sett på hela dygnet med HIIT eftersom det påverkar förbränningen under så många timmar efter själva passet.


Jag tränar kampsport fem timmar i veckan, försöker vara ute å gå två timmar i veckan, i ordentlig takt..kör även yoga nån dag i veckan oxå, har problem med att springa på grund av att mina knän är kass.. försöker träna upp dom nu så man kanske kan börja springa lite smått sen
Man kanske ska försöka börja simma oxå
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top