More skrev:Ta av dig trosorna.
Nej förlåt kunde inte låta bli...... jag...
haha tack för tipset du
nu fick jag ett gott skratt oxå dessutom
More skrev:Ta av dig trosorna.
Nej förlåt kunde inte låta bli...... jag...
Alicia skrev:Jag tränar kampsport fem timmar i veckan, försöker vara ute å gå två timmar i veckan, i ordentlig takt..kör även yoga nån dag i veckan oxå, har problem med att springa på grund av att mina knän är kass.. försöker träna upp dom nu så man kanske kan börja springa lite smått sen
Man kanske ska försöka börja simma oxå
Kia skrev:Fick ett tips på gymmet, vet ej om det funkar dock. Man ligger på rygg med benen (raka) rätt upp. Sen sänker man benen (fortfarande raka) mot golvet och vänder när det är typ en dm kvar. Typ som en bakvänd situps med benen.
korvgubbe skrev:Yoga? Antar att det är typ Power yoga då eller?
Låter som du tränar mer än tillräckligt. Och HIIT är ju inget alternativ för dig med dina knän. Simning är skonsamt och ett annat alternativ kan vara "vatten-löpning". Istället för att simma så har man en särskilld väst i vattnet och tar sig fram i bassängen med löp-rörelser.. Känns iofs för mig lite onödigt då jag hellre simmar när jag väl hamnat i vattnet.
Inlines är däremot något som många klarar trots skador i knän och fotleder. Men det beror som sagt på hur man är skadad... Man får inte samma stöt-effekter som vid löpning eftersom man aldrig slår ner fötterna som vid löpning.
Som sagt tror jag du tränar mer än tillräckligt. Själv tycker jag sexpacks-hetsen är lite överdriven eftersom det inte är någon optimal kroppsform ur välbefinnande-synpunkt.
KaliZ skrev:Kan säga att det funkar! Är man två som tränar kan den ena stå med fötterna på var sin sida om huvudet på den som ligger ner. Den som ligger ner höjer sedan benen rakt upp emot den personen som står upp. Personen som står upp kastar sedan ner benen mot marken igen och den som ligger ner ska bromsa innan de tar i marken...osså opp igen.
Kan med fördel göra att man kastar benen åt sidorna också för att träna musklerna på sidorna. Kan säga att det KÄNNS efter ett tag!
/KaliZ
Alicia skrev:Nej vanlig tradionell yoga..
precis. heller simmar jag..
man borde kanske inskaffa sig ett par inlines till nästa sommar
är inte ute efter ett sex pack,
men jag tycker om träna och jag mår bra av det dessutom.
plus att jag håller mig fit och efter att jag hade jobbat tre år på ett äldreboende fick jag problem med ryggen och när jag började träna så försvann det så därför tränar jag hellre lite mer än mindre
korvgubbe skrev:Ah oki.. trodde en sportdåre som du var för energisk för traditionell yoga.. hehe
Syftade inte just på dig. Menade mer att många blir så fixerade vid sexpack att de glömmer välbefinnandet i tillvaron.
Finns oerhört många som borde få motion och träning istället för mediciner och sjukskrivningar...
Kia skrev:Men jag har ju inte alla 6. Bara de fyra översta. De två sista nedersta är svåra att komma åt. Men jag får väl jobba vidare på det tills beach 2005.
bullitt skrev:Ett par styrketräningspass i veckan påstås överlag vara ett bra komplement till förbränningsträning, man får då högre dygnsförbränning jämfört med om man enbart kör förbränningsträning. Direkt efter ett styrketräningspass är dessutom musklerna tömda, varför lågintensivsträning är mycket effektiv just då. Perfekt att placera sina promenader där. Samma sak på morgonen före frukost, en kopp kaffe och en proteindrink för att vakna respektive spara musklerna så mycket som möjligt, sedan en halvtimmas promenad innan man äter ordentligt.
/mina 5 öre.
korvgubbe skrev:Ett litet talesätt jag lärde mig av nån som läste på GIH och tävlade i Atletic Fittnes..
"Träna upp ett kilo muskler och du har förbrännt ett kilo fett".
Muskler förbrukar mer energi varför mer muskelmassa håller bilringarna borta..
Den är jävligt bra för mage, armar osv osv. Men ryggen tar otroligt mycket "stryk"...Pinky skrev:Även jag har haft problem med att komma åt dom nedre magmusklerna MEN jag har nu börjat använda Abslide (nej jag försöker inte göra reklam ) och den är det bästa jag testat vad gäller träning av nederdelen, funkar kanon...ett litet tips bara.
EDIT: Abslide e den där blå:a grejen som man har framför sig och rullar med på golvet
korvgubbe skrev:Låter som du har bra koll på kosten med andra ord. Tyvär för få som har. Se även till att äta ofta. 6 ggr per dag iaf.. själv är jag ingen kosttaliban utan nöjer mig med att äta tre mål mat samt frukt vid tre tillfällen därimellan.
Promenader är ett självklart alternativ. Kan rekommendera simning, klättring..
Sen en annan effektiv träningsform som är de lågintensiva aktiviteternas motsats är "high intensity interval training".. Är löpning som påminner om intervaller.. eller rättare sagt är just intervaller fast med högre intensitet än normalt.
Ge dig ut, jogga i ca tio minuter för att bli ordentligt uppvärmd.
Därefter sprintar du 30 sek(spring max) sedan jogga långsamt 30 sek
Upprepa 4-5 ggr..
Lägg till en cykel(30 sprint + 30sek jobb) varje vecka tills du är uppe i 15 cykler..
Den höga intensiteten gör att kroppen är uppe i varv i många timmar efteråt vilket ger en väldigt hög inverkan på den totala förbränningen.
40 minuter promenad ger mer fettförbräning än ett HIIT-pass under den tid man är aktiv. Men däremot får man en högre totalförbrukning sett på hela dygnet med HIIT eftersom det påverkar förbränningen under så många timmar efter själva passet.
hållundan skrev:Den är jävligt bra för mage, armar osv osv. Men ryggen tar otroligt mycket "stryk"...
Iaf på mig själv, och de jag pratat med som kör med den.
Sanning. Måste vara min hyffsat otränade rygg som svider litekorvgubbe skrev:Abslide och alla kopior är bra.. Däremot bör man inte använda den om man är helt otränad... Lite för hårt.. Men om man kör med dem är det viktigt att man spänner och jobbar med hela bålen.. inte bara magen. Man måste spänna mot med ryggen.. Gäller att göra övningen väldigt kontrollerat.. en av de effektivaste magträningarna jag testat på senare tid.. gör man rätt bör inte ryggen ta stryk... Tror snarare många är för svaga i ryggen så de får ont av den anledningen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|