Tjejer, varför svankar ni....

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Okej..? Först så skriver du i ett inlägg...

Nu va vi här igen... Folk som känner mig förstår precis vad jag menar, och de jag regelbundet kör med vet att ja e tjej, men det blir fan en trafikfara när folk ska försöka köra om en, och kör över sin förmåga, för att man e tjej... därav av det är bättre å smälta in.

Sen har jag ingen anledning å försöka va HET när jag kör hoj, det är inte av den anledningen jag kör. Jag Kör för att jag älskar å tänja gränser och gillar adrenalinet. Inte för att "det är sexigt med tjejer som kör hoj".

Vill andra tjejer svanka å va heta så får de va det. Jag vill inte va det, kommer inte va det, och vad alla än skriver här tycker jag det ser amatörmässigt ut, jag tycker det är löjligt och förnedrande me tjejer som kör hoj för att få killar, jag vill hellre bli bedömd för hur jag kör än för hur jag ser ut eller vilket kön jag har, jag hade hellre varit kille, men uppskattar fördelarna me att va tjej ändå och jag respekterar kvinnor (är ingen kvinnohatare för DET om nåt vore paradoxalt), och jag kommer aldrig förstå ert resonemang så det kvittar va ni skriver.

Vill folk påstå att jag är kvinnohatare och att det är synd om mig pga mina åsikter är det upp till dem.

Ni tjejer som uppenbarligen tar illa upp pga det, ledsen, men jag hymlar inte med vad jag tycker och tänker. Tycker ni det suger är det erat problem. Som sagt. Vill ni att det ska synas att ni e tjejer när ni kör är det helt upp till er, men jag smälter hellre in och kör min grej. Så sätter vi punkt där. Vill ni ta upp diskussionen igen, så gör det när vi ses någonstans, för jag orkar inte läsa sånna här maratoninlägg!

Puss på er!
//Kvinnohatande RebeX:banana

Nu ska jag faktiskt ställa mig här och ta lite parti.

Rebex skriver ibland som hon skulle sagt det, och ni har uppenbarligen inte läst det i det tonläget hon menat. :D

För det första försöker hon inte dölja att hon är tjej. Jag har ju redan förklarat detta, läser ni inte hela tråden? Man stoppar in håret och har en tröja ovanpå, för att man, som Nollvision skrev, slipper bry sig på alla andra lika mycket då. Vare sig man vill eller ej, så har man blickarna på sig på ett annat sätt när man är 2 tjejer bland 50 killar som ska ut och köra. Så är det bara. Om man nu har en chans att slippa det där stirrandet ett tag, så tar man ju den. Och den chansen blir mycket större med en tröja och håret instoppat.

Detta är ju ett problem som uppstår när det kommer in nykomlingar, såklart. Och det gör det hela tiden hos oss. De vi kört med förr vet ju hur vi kör, och de små liven har lärt sig att det faktiskt kan vara okej att ligga bakom en tjej. Det är rediga pågar det! :tummenupp :tuttar

Tänk att det ska behövas en tolk! :D

Nu får du ju det att låta som att man som tjej måste vara fin och fixad, oavsett vad man gör. Jag tycker självklart om fina och fixade tjejer men jag inser också att man inte alltid pallar att fixa sig, jag vet att jag inte pallat med det om jag varit tjej t.ex. När man kör hoj känns som ett tillfälle där det faktiskt kan vara skönt att inte behöva bry sig om hur man ser ut utan bara köra hoj.

Precis! Jag vill bara köra hoj!:yoparty

Håller absolut med. Men jag förstår även om det ibland är lättare att dölja att man är kvinna än att bli tvungen att hantera testosteronhannars alfabeteende när de ser kvinnliga former.

Ibland är det skönt att dölja vem eller vad man är för att kunna slappna av och sköta sitt. Det är synd att det ska behövas, men tyvärr är det inte en perfekt värld. Det är svårt att påverka andra och ibland blir man helt enkelt trött på att hantera deras reaktioner. Då kan det bli att man väljer att gå inkognito.

Sen ska man ju naturligtvis inte förneka vem man är.

Precis, jag förnekar inte vem jag är, jag bara tar en paus från det när jag kör hoj.:tummenupp
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
jag hade hellre varit kille...

..jag förnekar inte vem jag är, jag bara tar en paus från det när jag kör hoj.:tummenupp

Ja, men ta då dina sk "pauser" bäst du vill dårå bruttan, men jag hoppas innerligt att du en dag tröttnar på förklädnaden och vågar vara dej själv ist.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Förstår inte riktig hur ni menar, står ni med hjälm på från det att ni tagit på er utrustningen tills det att ni är hemma? :va

För egentligen spelar det väl ingen roll hur ni än försöker maskera att ni inte är tjejer för så fort ni inte har hjälm på så ser man att ni e tjejer, eller? :va ;)

Jag tycker om min hjälm. Den är skön att ha på sig, och jävligt jobbig att ta av, så den åker inte av förrän det är låååånga pauser. När vi är framme vid vårt mål för dagens körning kan det ju kvitta om jag har den på eller ej, för då är ju körningen redan avklarad.

Och jag tror att det syns att jag är tjej om jag tar av min hjälm, men jag är inte helt säker. Det syns säkert ändå, trots tröja och grejer. Men det är kanske inte lika uppenbart.

Äh, låt dom "maskera" sig bäst dom vill. Vi steker hela högen i sommar, med utsläppt hår och svankade som om vi vore gamla nedsuttna kusar, bara för att jävlas liksom :tuttar

Vem ska ni jävlas med? Pensionärerna med rullator, som ni håller jämn hastighet med, med era raka armar? ;)
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Är man tvungen att dölja att man är tjej när man kör hoj så omger man sig med folk som har en skev kvinnosyn eller så kanske man har en lite knepig självbild.

Mina 2 ören.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Är man tvungen att dölja att man är tjej när man kör hoj så omger man sig med folk som har en skev kvinnosyn eller så kanske man har en lite knepig självbild.

Mina 2 ören.

Tycker du inte att de flesta av det manliga könet har skev kvinnosyn?

Jag har redan förklarat detta så bra det går, men folk verkar ju inte VILJA förstå vad som menas. Ni är så enkelriktade..... :brinnerup

I grund och botten handlar det om att väldigt många killar anser att det är nedlåtande att ligga bakom en tjej, tydligen. Så när de ser att det är en tjej med är det prio ett att hamna framför henne i ledet. Sen ligger de där, och leker gummiband med killen framför de, kör över sin förmåga och kollar i backspegeln var 10e meter, med förhoppningen att tjejen bakefter inte hänger med.

Alla är inte sådana, och eftersom du vägrar förstå vad vi skriver, så tillhör du väl inte den kategorin helt enkelt.

Jag hörde en kille som pratade i telefon precis innan vi skulle köra iväg en gång. Personen i andra änden undrade nog när han skulle vara hemma igen, och då svarade han "Jadu.. Vi har en brud med i gänget här idag, så det kommer nog ta en jäkla tid." Det tycker iaf jag är en väldigt förutfattad mening.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Ja, men ta då dina sk "pauser" bäst du vill dårå bruttan, men jag hoppas innerligt att du en dag tröttnar på förklädnaden och vågar vara dej själv ist.
OM jag målar min moppe rosa, får jag en förklädnad och borde därför skämmas?

Ni är så enkelriktade..... :brinnerup

I grund och botten handlar det om att väldigt många killar anser att det är nedlåtande att ligga bakom en tjej, tydligen. Så när de ser att det är en tjej med är det prio ett att hamna framför henne i ledet. Sen ligger de där, och leker gummiband med killen framför de, kör över sin förmåga och kollar i backspegeln var 10e meter, med förhoppningen att tjejen bakefter inte hänger med.

Det är bra att vara enkelriktad, inte som ni säger en sak och man måste gissa sig till vad ni verkligen menar.

Vill man inte ligga bakom en tjej beror det på 2 saker. Antingen har personen inga attraktiva former, eller så är personen bakom homosexuell.
 
Last edited:

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Är man tvungen att dölja att man är tjej när man kör hoj så omger man sig med folk som har en skev kvinnosyn eller så kanske man har en lite knepig självbild.

Mina 2 ören.

Helt rätt! Jag har kört med säkert minst 500-1000 killar under åren och det är ytterst få som haft nån konstig inställning till mig för att jag är kvinna. Visst finns det de som tvunget ska om en trots att jag kör i samma takt som alla andra och aldrig har några problem att hänga på men jag känner att jag inte bryr mig ett skit.
Vill de ligga före så varsågod, blir nån lyckligare av att köra om mig, så varsågod:tummenupp
Jag har tom. haft ett antal killar som bett mig att inte köra så fort när jag lett gruppkörningar för att de inte kände sig bekväma med min hastighet. Det tycker jag är moget.
Man får som kvinna på sporthoj leva med att det finns en del fördomar, bara att skita i som sagt!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tycker du inte att de flesta av det manliga könet har skev kvinnosyn?

Jag har redan förklarat detta så bra det går, men folk verkar ju inte VILJA förstå vad som menas. Ni är så enkelriktade..... :brinnerup

I grund och botten handlar det om att väldigt många killar anser att det är nedlåtande att ligga bakom en tjej, tydligen. Så när de ser att det är en tjej med är det prio ett att hamna framför henne i ledet. Sen ligger de där, och leker gummiband med killen framför de, kör över sin förmåga och kollar i backspegeln var 10e meter, med förhoppningen att tjejen bakefter inte hänger med.

Alla är inte sådana, och eftersom du vägrar förstå vad vi skriver, så tillhör du väl inte den kategorin helt enkelt.

Jag hörde en kille som pratade i telefon precis innan vi skulle köra iväg en gång. Personen i andra änden undrade nog när han skulle vara hemma igen, och då svarade han "Jadu.. Vi har en brud med i gänget här idag, så det kommer nog ta en jäkla tid." Det tycker iaf jag är en väldigt förutfattad mening.

Ja du vet inte riktigt vad jag skall svara på allt detta.

För det första! alla killar har inte en skev kvinnosyn även om du gärna vill tro det eftersom det kanske är smidigt att gömma sig bakom.

Kör inte med jättemånga tjejer men dom jag kör med respekteras till 100%.

Man får den respekt man förtjänar inget annat.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst finns det de som tvunget ska om en trots att jag kör i samma takt som alla andra och aldrig har några problem att hänga på men jag känner att jag inte bryr mig ett skit.

Folk som kör om på rakorna och bromsar sig skitnödiga innan kurvorna kör om även mig, så det är nog könsneutralt skulle jag tro.

Dessutom kör inte jag speciellt fort/bra och har en antik hoj, så det är då fan ingen merit att lyckas klämma sig om mig på en raka.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ända sedan begynnelsens tider så har honorna svankat sig igenom livet.
Medelst detta verktyg så har dom förskaffat sig fördelar samt vackra stenar av sina motparter. Hon har utan samvetskval stått svankandes på sidan om och sett sina hanar slåss om vem som ska få klubba henne och lägga satsen där i den djupaste av alla svankar.
När sedan människan började utvecklas så började mannen gå upprätt, slutade (nästan) att dra knogarna efter backen och lärde sig tillverka större bättre vapen för att övervinna sin motståndare i kampen om svanken.

Utvecklingen nådde sin kulmen när hiroshima ödelades. Då hände något, människans evolution svängde, det var inte längre starkast som fick svanken, från den punkten så var det den snabbaste som segrade.
Det är även det mottot vi lever efter idag, människan utvecklar fortfarande metoder för att bli snabbast, maskinerna blir mindre snabbare och bättre. Allt för att få den...

Jag hittade ett bevis på att genen nedärvs, hona till hona. Visst ibland kan genen missa och gå från hona till hane. Men dom får ligga dom med ibland
 

Bifogat

  • svankaroni.jpg
    svankaroni.jpg
    113.6 KB · Visningar: 339

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Ända sedan begynnelsens tider så har honorna svankat sig igenom livet.
Medelst detta verktyg så har dom förskaffat sig fördelar samt vackra stenar av sina motparter. Hon har utan samvetskval stått svankandes på sidan om och sett sina hanar slåss om vem som ska få klubba henne och lägga satsen där i den djupaste av alla svankar.
När sedan människan började utvecklas så började mannen gå upprätt, slutade (nästan) att dra knogarna efter backen och lärde sig tillverka större bättre vapen för att övervinna sin motståndare i kampen om svanken.

Utvecklingen nådde sin kulmen när hiroshima ödelades. Då hände något, människans evolution svängde, det var inte längre starkast som fick svanken, från den punkten så var det den snabbaste som segrade.
Det är även det mottot vi lever efter idag, människan utvecklar fortfarande metoder för att bli snabbast, maskinerna blir mindre snabbare och bättre. Allt för att få den...

Jag hittade ett bevis på att genen nedärvs, hona till hona. Visst ibland kan genen missa och gå från hona till hane. Men dom får ligga dom med ibland

Titta, det är ju jag! Kom igen nurå, gnäll på att jag inte har på mig regelrätt utrustning!

Jag slutade att svanka när jag inte fick några :ligga-förslag. :gråta Jag menar, jag tog ju hojkort för att få ligga och för att alla hårda grabbar skulle tycka att jag var cool. Med facit på hand skulle jag spenderat mer tid på krogen och mindre tid på lågfartsbanan. :gnissla

Nuförtiden sitter jag, precis som DieselDoris så elegant uttryckte det, som en skitnödig hund. Ja, när jag inte svankar i ett garage vill säga.

Får man ligga bakom o suckta:tungan

Självklart, bara du har haklapp på dig så det inte blir dregelspår på Bulten. Vi vill ju inte att folk ska klota. :tuttar
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jo tyvärr har en hel del det:huvet
Har pratat me några stycken som tydligen tycker kvinnor o män ska va jämnställda. Vissa faller för lätt för all propaganda skit som skriks ut på gatorna. Nä dom borde spärras in. diRekCt :mattias
1921 Är året då sverige tappa sin stolthet :glömdet

Tycker du inte att de flesta av det manliga könet har skev kvinnosyn?

.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top