tjejhoj

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag bommade ehh.. TV-festligheten, för jag har varit och åkt rallybil mellan dom norrländska furorna i dag, de, de e MANLIGT det...

Ha! Bensin är inget bilbränsle, det är kneipsu med bensin, det är en sån där kemikalie man har till att tvätta bort nagellack med!

Jag å andra sidan visste inte ens OM att det var schlager idag! Jag har varit och tittat till båten, pysslat med Seffle tändkulan för att därefter cykla 3 mil till garaget och kolla till min gamla dieselmerca! Och ikväll har jag enbart kollat jag på motorprogram på Discovery. Nämen titta, nu står håret som en ryamatta på dieselbröstet igen ser jag. Dags för klippa igen, var la jag blåslampan...:va

Nee nu ska jag sluta spamma sönder den här tråden. Vi måste prata "tjejhojar". Vad tycker du är en bra tjejhoj? Eller tycker du som jag att frågan är konstig?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Nee nu ska jag sluta spamma sönder den här tråden. Vi måste prata "tjejhojar". Vad tycker du är en bra tjejhoj? Eller tycker du som jag att frågan är konstig?

En bra tjejhoj i mina ögon är den hoj en tjej helst vill köra...
Jag tycker att frågan är konstig.

Fast brorsans tjej kör ju Sportster :D

En bra hoj för småväxta/lätta personer kan vi diskutera, vad kör Rossi?
Borde funka till tjejer i hans storlek.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En bra tjejhoj i mina ögon är den hoj en tjej helst vill köra...
Jag tycker att frågan är konstig.

I agree.

Fast brorsans tjej kör ju Sportster :D
.

Jaså! Hur går det med ditt moppetrimmande förresten, får du någe fjong på ground shakern? :D http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144007

En bra hoj för småväxta/lätta personer kan vi diskutera, vad kör Rossi?
Borde funka till tjejer i hans storlek.

Haha! Den var bra! :tummenupp
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...jag har varit och åkt rallybil mellan dom norrländska furorna i dag, de, de e MANLIGT det...

Jag la märke till en mängd norrgående ekipage tidigare i kväll, så dom kom väl från samma evenemang. Vart åkte Ni, och hur gick det? Förare lr kartläsare?

Ha de!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag la märke till en mängd norrgående ekipage tidigare i kväll, så dom kom väl från samma evenemang. Vart åkte Ni, och hur gick det? Förare lr kartläsare?

Ha de!

Jag:
Lövånger, Tvåa i klassen, Kartläsare

Min son:
Lövånger, Trea i klassen, Kartläsare (han är bara 15, så det är bäst att han håller sig i den stolen, fast sommartid kör han Folkrace)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag:
Lövånger, Tvåa i klassen, Kartläsare

Min son:
Lövånger, Trea i klassen, Kartläsare (han är bara 15, så det är bäst att han håller sig i den stolen, fast sommartid kör han Folkrace)

Det var inte illa, ni verkar ju ha rallygener i familjen!:klappar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var inte illa, ni verkar ju ha rallygener i familjen!:klappar

Jag nämde aldrig att jag åker med en C-förare, så grabben var före i totalen :D

Till mitt försvar kan jag säga att det var första tävlingen i år, och vi åkte notat för första gången...

Vi bommade ett vägbyte och snurrade i en vinkel höger, men annars gick det bra, trots att jag tappade bort mig i noterna i början.

Grabben åker i den här:

1124_07993.jpg


Och jag i den här:

1124_08020.jpg
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag nämde aldrig att jag åker med en C-förare, så grabben var före i totalen :D

Till mitt försvar kan jag säga att det var första tävlingen i år, och vi åkte notat för första gången...

Vi bommade ett vägbyte och snurrade i en vinkel höger, men annars gick det bra, trots att jag tappade bort mig i noterna i början.

Grabben åker i den här:

Och jag i den här:

Imponerande! Som far kan jag tänka mig att det är lika skön känsla när sonen hamnar bra till som när man får en bra placering själv. Ni verkar ha haft en kul lördag! :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag:
Lövånger, Tvåa i klassen, Kartläsare

Min son:
Lövånger, Trea i klassen, Kartläsare (han är bara 15, så det är bäst att han håller sig i den stolen, fast sommartid kör han Folkrace)

Då lyfter vi på hatten och gratulerar familjen till imponerande resultat:tummenupp . Hur länge till tror Du grabben din visar Dig sådan stor respekt att han nöjer sig med att lägga sig bakom farsan i resultatlistan?:D

I brist på snö vid kustlandet är väl detta en bra sysselsättning att ägna sig åt i väntan på den tvåhjuliga årstiden... Ni hade hittat fina bilder på ekipagen (om nu bilderna var från dagens eskapader)!

Återigen - Grattis, och ...

Ha de!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Jag:
Lövånger, Tvåa i klassen, Kartläsare

Min son:
Lövånger, Trea i klassen, Kartläsare (han är bara 15, så det är bäst att han håller sig i den stolen, fast sommartid kör han Folkrace)

Måste fråga.. Hur är man funtad som frivilligt åker med nån rallydåre?:näsblod Själv vågar jag knappt åka vanlig bil, om jag inte är packad dvs. Mina noter hade enbart bestått av "Bromsa!! Bromsa för helvete!!!!"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Måste fråga.. Hur är man funtad som frivilligt åker med nån rallydåre?:näsblod Själv vågar jag knappt åka vanlig bil, om jag inte är packad dvs. Mina noter hade enbart bestått av "Bromsa!! Bromsa för helvete!!!!"

Ähh, det är väl inte så farligt, däremot tuggar jag frenetiskt åksjuketuggummi, eftersom jag, som aldrig annars blir åksjuk har fruktansvärt svårt för att sitta och läsa utan att titta ut, eller som en annan kartläsare en gång beskrev det, försök läsa, förstå och vidareberätta en text som du läser i en bullrig torktumlare utan att bli groggy...

Jag njuter av varenda sekund av bilåkningen, även dom bitar som går på två hjul eller när det tar i träd eller stenar, det är mest bilen jag är orolig för.

Bilen jag åker i bytte vi allt framför torpedväggen på i fjol efter ett besök mot ett par tallar (dock var det inte jag som läste karta då).

En av grabbens första tävlingar klippte dom en rejäl tall med dörrstolpen på hans sida, dom fullföljde ändå, men dörren gick inte att öppna och framrutan behövdes bytas efter det.

Man blir lite blå efter bältet efter en sån smäll, annars är skador väldigt sällsynta.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top