Tjejkörning, onsdag 30 juni, Söderut

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
aha det var ni som stod där, fanns ju inte ens lappar så det räckte så man kunde få sin introduktion registrerad grr:mad:

Lyckat smc upplägg :p

Jasså,du fick en väst?? Eller.... nä, isåfall skulle du ju ha gett den till oss tjejer eller hur... ? Gentleman:yoparty

Vi tar Järfälla i morgon kväll istället och är ute i skiiiiitgoood tid...

Last edited:

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Tänk på att folk ställer upp ideellt som funktionärer och instruktörer på sin fritid. Alla funktionärer har inte superrutin då de inte ställer upp varje gång och kanske missar att få med sig allt. Skulle du gilla att bli klankad på om du ställer upp på din fritid och gratis. Knappast. Var glad att vi ändå har de här möjligheterna till fortbildning. Jag tror du överlever om de nu skulle vara så att du tvingas gå introduktionen en gång till.

Självklart uppskattar alla deras ideella arbete och har förståelse för att dom kanske inte kan allt. Men vi som klivit upp 5 på morgonen, dragit oss iväg, står en timme i gassande sol och sen blev det inget... o sen fick 5 olika besked om utbildningen så är måttet rågat... just då, frustration som varar 2 min!!! Jag brukar alltid vara jättenöjd eftersom jag får en egen instruktör nästan hela dagen eftersom dom tycker att jag behöver det:va hmmmm.

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Självklart uppskattar alla deras ideella arbete och har förståelse för att dom kanske inte kan allt. Men vi som klivit upp 5 på morgonen, dragit oss iväg, står en timme i gassande sol och sen blev det inget... o sen fick 5 olika besked om utbildningen så är måttet rågat... just då, frustration som varar 2 min!!! Jag brukar alltid vara jättenöjd eftersom jag får en egen instruktör nästan hela dagen eftersom dom tycker att jag behöver det:va hmmmm.

Vet att det kan vara surt att stå utan. Har själv blivit utan på Rörken efter att ha åkt 10 mil. :krama

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Tänk på att folk ställer upp ideellt som funktionärer och instruktörer på sin fritid. Alla funktionärer har inte superrutin då de inte ställer upp varje gång och kanske missar att få med sig allt. Skulle du gilla att bli klankad på om du ställer upp på din fritid och gratis. Knappast. Var glad att vi ändå har de här möjligheterna till fortbildning. Jag tror du överlever om de nu skulle vara så att du tvingas gå introduktionen en gång till.

Meh, jag har inga problem med att bli utan, hade inte ens tänkt köra för jag skulle jobba direkt efter, skulle "bara" fixa introduktionen.
Men det var inte så "bara" skulle det visa sig :D
Köa en timme, fick sen reda på att jag inte hade behövt köa för det, och sen fick vi ok att vi kunde köra intro, medans han som höll i intron sa att vi får göra det igen ändå när vi väl hade gjort det, men han gav med sig sen när han fick höra att vi fick ok att köra introt bara och slipper göra det sen nästa gång.
Efter många om och men när vi kommer ner sen igen fanns det typ 3 blanketter tilll 10 pers.

Och hade det från början framgått att Introkursen var på typ 5minuter hade man ju inte ens behövt åka dit och köa :tungan
Jag trodde det var typ någon lite längre grej på 30min-1Tim, ingenstans framgår heller detta ;)

Det var det jag reagera på, all heder till smc personalens gratis arbete och allt vad det innebär.
Jag tror dock det går att göra det bättre både för dom och alla köande/deltagare, planering är en bra start, se till att ha ordentligt med papper för folk att fylla i, eller varför inte lägga ut det på nätet så man kan fylla i och betala skiten hemma :D
kötiden skulle minska rätt drastiskt tror jag när det inte står folk i kön som fyller i det när dom väl kommer fram ;)
Många förbättringar går att göra, och då mest till smc's fördel, slipper dom springa som yra hönor och dubbeljobba i onödan ;)
Win/Win ;)

Såja ledsen att det vart lite offtopic :)
Vill någon diskutera det mera skicka ett pm vetja :)

Jasså,du fick en väst?? Eller.... nä, isåfall skulle du ju ha gett den till oss tjejer eller hur... ? Gentleman:yoparty

Vi tar Järfälla i morgon kväll istället och är ute i skiiiiitgoood tid...

Hehe näe ingen väst, dom var slut redan när jag kom fram, hade inte tid att köra ändå :)
Men jajemen du hade lätt fått en av mig om jag hade fått en :tungan

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.

Äsch, vi hade ju faktiskt kunnat få röda västar. Men det matchade ju inte våra rosa läppstift. Och det är fan inte okej! :mad:

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
LJ Lundmark;

Jaa jag tar hojen, och de också.
Jag är en klen fegis - får inte upp hojen på släpet :D Eller ner... Då ligger den säkert och luktar på asfalten i horisontellt läge sen.. Det har jag karln till...

Last edited:

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Rörken i morgon!!! Vi är några som ska dit

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Åh, jag skulle gärna hänga på. Vilken tid måste man vara där? Lite svårt att komma från jobbet i tid just nu :(

1,5h innan räckte idag. De gröna västarna (nybörjargrupp) ryker först. Sen kan jag efter empiriska studier på Järfälla meddela att även om man är en av de första i kön så kan arrangörerna bestämma att det är en ny kö som gäller, och då är man helt plötsligt sist... :mad:

Allt utom körningen är tyvärr rörigt, men körningen är skitkul, och instruktörerna topp så man blir glad och nöjd till sist ändå. :tummenupp

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
1,5h innan räckte idag. De gröna västarna (nybörjargrupp) ryker först. Sen kan jag efter empiriska studier på Järfälla meddela att även om man är en av de första i kön så kan arrangörerna bestämma att det är en ny kö som gäller, och då är man helt plötsligt sist... :mad:

Allt utom körningen är tyvärr rörigt, men körningen är skitkul, och instruktörerna topp så man blir glad och nöjd till sist ändå. :tummenupp

Har kört en gång och tyckte det var superkul, men 1,5 timme innan är ju ett litet problem om man jobbar och sen dessutom ska hinna till Uppsala :( Så då blir det nog inget Rörken för mig imorrn, typiskt!!
Får försöka vara lite piggare på helgerna fortsättningsvis istället ;)

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
LJ Lundmark;

Jaa jag tar hojen, och de också.
Jag är en klen fegis - får inte upp hojen på släpet :D Eller ner... Då ligger den säkert och luktar på asfalten i horisontellt läge sen.. Det har jag karln till...

Hehe, ja alltså, jag hade tänkt att min MAN skulle dra upp min hoj på släpet, hihi! Men okay, hittar ni dit? I så fall hakar jag gärna på!!! Vilken tid drar ni? :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Helt OT, men är det nån av damerna som har långa naglar och som har hittat handskar som passar? Märke?

Fråga killarna dom kanske ger bättre svar. :gnissla:tuttar

Jag har naglar och exets gamla handskar funkar ok, dock köpte jag ett par nya nu som kommer inom ett par dagar så jag hojtar till om de fungerar tillsammans med klorna. :krama

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Handskar som funkar till klor: Halvarsson Dino (även testade i senaste Bike.
dino1_b.jpg

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
R6
Åk till Rörken på söndag (11/7) istället, då är det "tjejköring"...
Så slipper ni missa en plats i den "lugna" gruppen ikväll :)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Åk till Rörken på söndag (11/7) istället, då är det "tjejköring"...
Så slipper ni missa en plats i den "lugna" gruppen ikväll :)

Ja, vi tänkte ta både ok.... måste ju träna mycket, ligger hästlängder efter dig. Såg dina häftiga bilder

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
R6
Ja, vi tänkte ta både ok.... måste ju träna mycket, ligger hästlängder efter dig. Såg dina häftiga bilder

Tack, det ser mer häftigt ut än vad det är...

Bra där! Ni är snart i kapp :banana Det är ju så kul att köra knix och bra träning.
Då ses vi nog på söndag :)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Hur blev det, skulle vi ha en stående tjejkörning på onsdagar framöver?? Det var ju såååå skoj sist:D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati