"tjejkörning" ?

schizophrana

Guest
köp en motard schizophrana

åh du anar inte vad jag har funderat på det men då kunde jag lika gärna stanna i skogen med den enduron jag hade. Motard på gata känns lite..hm..malplacerat, iallafall för min del som kört mkt i skogen.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
alltså väldigt OT men kan någon bara upplysa en nyinvigd i hojvärlden varför det är så viktigt med man måste kunna utnyttja alla resurser i hojen man har/vill ha? Om jag nu förstått det rätt gillar exempelvis någon att ta det lugnt med sin hoj, kanske bara känslan att man sitter på något som åker ifrån det mesta räcker i "adrenalintillfredställelse" för en del? Eller går fordonet i fråga sönder för att man enligt vissa "såsar"?

Varför startar du inte en ny tråd om val av hoj som första hoj tex?

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
jag har tagit bort de inlägg som var provocerande, att jag ber henne starta en ny tråd då det är helt OT i den här tråden är väl inte så konstigt?

Visst kan man be om de, men så kanske de var en fråga som ställdes här pga att de var tjejer som skrev i den.

Men vi låter detta vara nu och jag anser att frågan är fri och alla får fråga.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Visst kan man be om de, men så kanske de var en fråga som ställdes här pga att de var tjejer som skrev i den.

Men vi låter detta vara nu och jag anser att frågan är fri och alla får fråga.

Ok, jag ska förresten provköra en GSR 600 för jag funderar allvarligt på att skippa sporthoj på väg nästa år och istället köpa en oreggad banhoj och en billigare, mindre hoj att köra till och från jobbet med:tummenupp
Min son föreslog en GSR , hur är den försäkringsmässigt?

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ok, jag ska förresten provköra en GSR 600 för jag funderar allvarligt på att skippa sporthoj på väg nästa år och istället köpa en oreggad banhoj och en billigare, mindre hoj att köra till och från jobbet med:tummenupp
Min son föreslog en GSR , hur är den försäkringsmässigt?

Jag betalar ca 8000 hel /hel så jag gnäller inte med tanke på att jag bor så centralt som jag gör.
Och GSR en är kul på rak och krokig väg så de är ett bra val anser jag :)
( men jag är kanske lite partisk :D)

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Jag betalar ca 8000 hel /hel så jag gnäller inte med tanke på att jag bor så centralt som jag gör.
Och GSR en är kul på rak och krokig väg så de är ett bra val anser jag :)
( men jag är kanske lite partisk :D)

Jag har ju mer och mer problem för varje år med mina whiplashskador och skulle behöva en mer upprätt hoj, visst är det lite bättre körställning på den än på gsxr?

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag har ju mer och mer problem för varje år med mina whiplashskador och skulle behöva en mer upprätt hoj, visst är det lite bättre körställning på den än på gsxr?

Japp de är mer upprätt men man kan luta sig framåt i vissa lägen när man känner för de :) Jag är jätte nöjd med den på alla sätt å viss men kommer ändå att sälja min antingen i höst eller till våren :)

Mickis

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag hade gärna varit med på både tjejköring och torsdagskörningarna om det inte vore för att hojen står på verkstan. Visst har jag varit lite orolig för att farten kanske är lite högre än vad jag själv kör, men jag tror ändå att det är bra att följa med ut och prova om det är något för mig. Har kört lite på Tuvägen förra året och lärde mig MYCKET som jag sedan hade nytta av ute på vägen. Jag ökade hastigheten en hel del och vågade avnända hela hojens register.
Hoppas att jag snart kan åka med Er!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Jag hade gärna varit med på både tjejköring och torsdagskörningarna om det inte vore för att hojen står på verkstan. Visst har jag varit lite orolig för att farten kanske är lite högre än vad jag själv kör, men jag tror ändå att det är bra att följa med ut och prova om det är något för mig. Har kört lite på Tuvägen förra året och lärde mig MYCKET som jag sedan hade nytta av ute på vägen. Jag ökade hastigheten en hel del och vågade avnända hela hojens register.
Hoppas att jag snart kan åka med Er!

Byt till Suzuki så behöver inte hojen stå på verkstad:tummenupp

skämt åsido, ja det är jättenyttigt att köra på tuvängen och rörken, kanske inte för att köra så mkt. fortare men mer att man känner sig bekväm och säker på hur ens egen hoj beter sig.
Välkommen att köra med oss! Både tjejer och killar!

Mickis

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Byt till Suzuki så behöver inte hojen stå på verkstad:tummenupp

skämt åsido, ja det är jättenyttigt att köra på tuvängen och rörken, kanske inte för att köra så mkt. fortare men mer att man känner sig bekväm och säker på hur ens egen hoj beter sig.
Välkommen att köra med oss! Både tjejer och killar!

Skulle kanske ha köpte en annan hoj..:D men nu längtar jag massor till att få komma ut och köra, har inte haft något hoj på två månader :huvet.
Den 22:a blir det tuvängen :yoparty. :banana
Visst är det så att man kankske inte först och främst åker fortare men man inser att man vågar mer, litar på hojen och sig själv. Man växer som förare.

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Aha! Då står det inte bra till med nån som tjöper en BOSS HOSS då, eller...:va

Nej för bövelen, dom är könsstympade hela högen. Så mycket input, så lite output. Som att köpa 10 dunkar starksprit till midsommar å få varsin 6:a till sillen... :huvet

Fast den liknelsen kanske inte är så långt ifrån en cheytjörning med sporthojjar... :rolleyes: Eller saeco12 när han inte é på inhängnat område :D

FÖÖÖRLÅÅÅT...kunde inte låta bli för helvete. :brinnerup

EDIT: Kakan, före du säljer din hoj vill jag ha mina zebraöron :mad:
Och en fika på Rosenhill.

EDIT 2: Ovan off topic, sorry... (det är Shooters fel!)

Back to topic:
Jag kan väl själv undra om damer som inte kör alltför ofta med svårhanterliga sporthojjar kanske själva är en bidragande orsak till att de inte dyker upp... Moment 22 - blir lixom för mycket att leva upp till när de väl dyker upp och kör som skit? Och nu måste jag verkligen förtydliga att det är dom själva som troligen "tycker" att dom kör som skit! Orsaken till detta är att det förväntas att du ska köra som en satans pålisdödare bara för att du har din GSXRR1ZX10RRRR Grillchips... :rolleyes:

Typ?

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM