Tjock-TV eller Smal-TV?

Vilken typ av TV har du,om du har en öht?

• Antal röstningar
    0

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Det finns en pågående diskution ang strömtjuvar och Standbytider där några inlägg behandlar frågan om Tjock-TV och Smal-TV.
Finns det några som har kvar sina Tjock-TVs eller har alla gått på propagandan och bytt ut dom till den smalare varianten.
Jag e en stolt ägare till en tjock-TV och jag skäms inte att berätta det.:D

..det är ju svårt att få 50" och 1080p i tjock-tv-varianten... :crash Bilden på en tjocktv är så kassafuckinggrande att det är förvånansvärt att det fortfarande är lagligt att ha en sådan.

Ström finns i eluttaget. Alltså, ett icke-problem. :hihi

Har kvar min gamla bildrörs tv fortfarande, men kan väl konstatera att utvecklingen gått framåt. I synnerhet om man ska titta på DVD eller Blue Ray film eller spelar tv-spel via PS3. För vanligt tv tittande tycker jag fortfarande att en bildrörs tv duger långt. Har man inte digital tv utan nyttjar det analoga nätet har man ingen större glädje av en större plasma eller LCD skärm. Ett tag hade jag digital tv, men kände att det inte var värt att lägga ett antal hundralappar i månaden för något som bara sänder repriser - även om bild och ljudkvalitén var märkbart bättre även på en bildrörs tv.

Jag kör glatt vidare med tjock-tv, så länge den fungerar.

Men nästa blir ju en platt, det finns ju inget annat i dag.

Jag har dock inget behov av 52" då jag sitter relativt nära, så det blir väl någonting runt 30"

Fick en begagnad tjock-TV för 5-6 år sedan när den skulle slängas. Minst 20 år gammal men funkar helt utmärkt.

Så den får hänga med ett tag till, ser så lite på TV:n ändå.

Fattar inte hysterin att som var att byta ut sina fullt fungerande tv-apparater till platta bara för att alla grannar hade såna och oavsett vilken lön man hade.
Kan bara tolka det som att människor har som regel djäkligt dålig självkänsla. Nu är jag själv iofs ägare till en platt tv men det beror på att min gamla tjockis helt enkelt gått sönder.
Samma idioti gäller ju mobiltelefoner som vissa ska köpa ny två gånger om året och det är lustigt nog alltid dom som egentligen har mest ont om pengar som måste visa sin fejkstatus på nåt djäkla sätt.

Jag gav bort min fina tjocktv när jag skulle köpa ny platt-tv, slumpade sig dock så att det inte blev någon ny tv den dagen.

Nu har jag varit utan tv i 9 månader :tummenupp

Ser film på projektorn och en och annan dokumäntär på dator.

Jag har dessutom en riktig fullhöjds-tv!

Många har ju TV apparater som är breda, men min har bild som är lika hög som den är bred!

Fattar inte hysterin att som var att byta ut sina fullt fungerande tv-apparater till platta bara för att alla grannar hade såna och oavsett vilken lön man hade.
Kan bara tolka det som att människor har som regel djäkligt dålig självkänsla. Nu är jag själv iofs ägare till en platt tv men det beror på att min gamla tjockis helt enkelt gått sönder.
Samma idioti gäller ju mobiltelefoner som vissa ska köpa ny två gånger om året och det är lustigt nog alltid dom som egentligen har mest ont om pengar som måste visa sin fejkstatus på nåt djäkla sätt.

Fördomar! Jag bytte ut min fullt fungerande 28" 4:3 tjockis mot en platt 46a för att:

* få bättre bild
* få större bild
* få tillgång till det digitala nätet utan extra prylar
* det är bättre känsla att se på film och spela spel på en stor/bred TV med fullHD än på en dataskärm.

Jag skiter fullständigt i vad grannarna har, jag bor i hyreshus och här snackar man inte med varandra mer än "hej" i korridoren.

Min mobil är f.ö. en 2 år gammal SE med huvudfunktionen "telefinsamtal samt sms". Överväger dock att byta upp mig då det är stört omöjligt att surfa på en 2-tums 240x176 skärm, och ett operativ som inte stödjer flash och dylikt.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Har kvar min gamla bildrörs tv fortfarande, men kan väl konstatera att utvecklingen gått framåt. I synnerhet om man ska titta på DVD eller Blue Ray film eller spelar tv-spel via PS3. För vanligt tv tittande tycker jag fortfarande att en bildrörs tv duger långt. Har man inte digital tv utan nyttjar det analoga nätet har man ingen större glädje av en större plasma eller LCD skärm. Ett tag hade jag digital tv, men kände att det inte var värt att lägga ett antal hundralappar i månaden för något som bara sänder repriser - även om bild och ljudkvalitén var märkbart bättre även på en bildrörs tv.

Sänds det analog TV fortfarande? Inte i marknätet väl? :confused:

Sänds det analog TV fortfarande? Inte i marknätet väl? :confused:

Nej, men i många kabeltv nät.

Något jag retar mig på är att dom flesta nya tv-apparater är förberedda med dvb-t och dvb-c, dvs digitaltv via antenn och kabel-tv, men väldigt få är klara för dvb-s (satelit-tv) vilket innebär att har man egen parabol får man dras med en separat mottagare.

Det skulle vara snyggt om man slapp en burk och en fjärrkontroll...

...Jag skiter fullständigt i vad grannarna har, jag bor i hyreshus och här snackar man inte med varandra mer än "hej" i korridoren.

Till "grannar" räknar jag även kompisar mm som svensson ofta vill jämföra sig med eller hävda sig mot.

Du kanske hör till kategorin som har råd att slänga ut fungerande prylar för att skaffa bättre saker och i så fall lyfter jag på hatten. Jag utgick främst ifrån vanliga proletärer som oftast är belånade till taknocken och egentligen inte har råd med det liv dom visar upp.

Till "grannar" räknar jag även kompisar mm som svensson ofta vill jämföra sig med eller hävda sig mot.

Du kanske hör till kategorin som har råd att slänga ut fungerande prylar för att skaffa bättre saker och i så fall lyfter jag på hatten. Jag utgick främst ifrån vanliga proletärer som oftast är belånade till taknocken och egentligen inte har råd med det liv dom visar upp.

word..finns så mycket folk som antingen har råd att hålla en " dyr " front el så lever dom som råttor för att ha råd med sina prylar.

jag skiter i vilket igentligen..har några polare som är just som ovan..både belånade till tänderna el lever som råttor för att ha råd.

Men jag är ägare av just en fetto burk..vill gärna byta till en bantad variant men jag ser sällan tv på sommar halvåret..mest bara på vintern så då får det vänta.

gäller inte de där motorcyklar också?

Det handlar om prioriteringar, ibland måste man få unna sig något nytt. Men, nej, jag har inga 13k över att lägga ut på ett bräde. Det är därför jag, för omväxlings skull, lagt den på finans med exakt 0kr i extra avgifter.

Måste var lite OT jag också och hänga på two stroke man.

Har som policy att jag bara ska tillåta mig två lån: Bostaden och studielånet. (har bara studielån idag).

Köper allt annat som bilar, MC, elprylar osv utan lån. Jag blir inte lyckligare för att jag skulle ha en ny BMW S1000RR (med lån) utan det funkar helt ok med att köra någon begagnad och fullt betald hoj.

Det är en jäkla frihet att en dag kunna säga: Nej nu drar jag till Tibet ett år och sätter mig på ett berg o mediterar utan att behöva tänka på en massa lån och skulder.

(ok Tibet var ett exempel, men ni fattar)

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick