Tjockisar i alla länder, förena eder!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Du är inte van vid hårt underlag. Antar att det var ett tag sen du sprang regelbundet. Spring vid sidan av asfalten på gräset eller börja med löpband. Musklerna vänjer sig rätt snabbt. Det kan dock sitta kvar vid intensiv och långa lopp på asfalt.

//Dafe

Började på löpbandet två gånger sen sprang jag i skogen på lerigt och mjukt underlag. Får väl testa igen om ett par dagar.
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Benhinnan!? vanligt när man hämtat ut nya kängor ifrån förådet! Lindring=Sträck ut tårna...ex. ta höger ben som om du släpade den i backen o tryck tårnas översida emot golvet (stretcha)så du får en spänning i muskeln som löper ifrån lilltån upp till knäts utsida (ingen helt längsgående muskel men det känns så). Över sida på foten? kan vara att du har knutit skosnöret för högt upp! lossa ett snörhål o spänn skon lite lösare. Som ovan, börja jogga på mjukare underlag..skönt att jogga ju!
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Antingen så skämtar du, har dåligt minne eller så ligger du verkligen på samma nivå som elitidrottare :va
(Eliten inom cykling och längdåkning ligger runt 35 BPM)

Ja precis min tanke!

Fick göra ett EKG-test efter att doktorn trodde sig höra ett blåsljud i från mitt hjärta.
Det visade sig vara falskt alarm, men också att jag hade sk. Gunde Svan-EKG... Låg på 48 i vilopuls :va (Ja jag minns rätt)

Till saken hör dock att min kondis inte var bra alls vid tillfället! Den är f.ö. inte bättre nu...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag hade 38-39 i vilopuls under min fysiskt bästa peak. Då var återhämtningen väldigt snabb också. Nu är den nog säkert 10-15 upp. Men är väl mer hur snabbt man återhämtar sig samt syreupptagningsförmågan man mäter kondisen med.
Coopertest brukar ju annars vara ett sätt att mäta kondis på..
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Imponerande måste jag säga.

Vad är hemligheten? vad är det för trolldryck?

Cambridge kuren :tummenupp

jag körde en "ren kur" i nästan fyra veckor. En timme på motionscykeln varje morgon innan jobbet (nästan varje iaf.) Minst 1 1/2 timmes promenad efter jobbet. Jag böejade även cykla till och fråm jobbet, 12 km ToR. Styrketräning tre gånger i veckan (har jag hållt på med i det två-tre år nu, men inte lyckats bli av med det överflödiga fettet).

Det var fyra väldigt jobbiga veckor men helt klart värt det. Har fortfarande lite kvar att ta men rutorna på magen börjar komma fram :)

Ligger kvar på 85 kg....
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
hmm ser många som ligger lågt i vilopuls här (inte läst igenom en stor del av sidorna) men hur/när mäter ni?

Jag tränar ganska mycket och råkade ut för en incident för att tag sen och fick ligga 3 dygn med ekg då mätte jag upp 26 som lägst när jag var vaken.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Konditions Träning Hockey och Vinter bad Med Ved bastun på 100 grader hjälper mig att hålla formen 83-84 kg under vintern.. Skulle i vinter köpt en gammal cross men har inte blitt av, men hittar jag ett gammalt ras som kanske man kan lägga till den körningen som träning oxå..
 

sandstream

Guest
Cambridge kuren :tummenupp
Ligger kvar på 85 kg....
Kan inget om Cambridge, är det typ att dricka något istället för vanlig mat under ett par veckor?

Själv är jag skeptisk mot alla typer av "kurer" eftersom de ändå kräver att man ändrar sitt matintag och motionsvanor för att behålla vilkten efter kuren. Vem som helst kan svälta ner sig 10 Kg på en månad men börjar man sen äta som vanligt igen så går man upp de 10 kilona.

Angående vilopuls så ligger min runt 70 så jag har en bit kvar :D
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Kan inget om Cambridge, är det typ att dricka något istället för vanlig mat under ett par veckor?

Själv är jag skeptisk mot alla typer av "kurer" eftersom de ändå kräver att man ändrar sitt matintag och motionsvanor för att behålla vilkten efter kuren. Vem som helst kan svälta ner sig 10 Kg på en månad men börjar man sen äta som vanligt igen så går man upp de 10 kilona.

Men vem som helst kan inte hålla vikten, det är då kuren det hårda jobbet börjar....

Se det mer som kickstart till ett sundare liv.

Det är just det som det går ut på, att ändra sina vanor. Jag ville ha den snabba viktnedgången för att få motivation.

Jag mår mycket bättre nu, har mer energi i kroppen, känner mig inte lika trött längre...
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Den här tråden behöver livas upp igen.

Benhinnorna löste sig med ett besök till Löplabbet där nya skor provades ut och införskaffades. Funkar prima.

Hur stor skillnad blir det på förbränning om jag springer konstant i låg joggingfart i 50 minuter eller som jag gjorde ikväll, promenerade i rask takt 10 minuter och sprang sen i ett högt tempo 10 minuter och varvade det om vartannat i 50 minuter?

Jobbigaste träningen den här veckan var en heldags roadracingträning på Gelleråsen i 30 graders värme.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Frugan brukar säga till mig "du måste motionera mera" hon springer ju på friskis å svettis några ggr per vecka, men jag tycker det e urbota tråkigt å brukar för det mesta svara henne att åka på falkenberg å andra konditionskrävande banor, det e grejen :)

Enda kruxet med mitt sätt att få kondition är att det kostar 100000000ggr mer än att springa på friskis å svettis ,,, men å andra sidan tycker jag det e 1000000ggr roligare å jag tycker det ger resultat med.

Behöver många banåkningsdagar efter denna "ölhävarsommar" känner jag hehe
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nästan tre år senare är jag åter en degklump, Mr. K vill inte ligga längre, min flickvän har blivit min fru (jag fick iallafall ligga en gång) och GSXR1100RRRRR är fortfarande vid liv.

Vad fan gick fel? Måste genast utmana mig själv.
Mål 1: Tappa 8kg innan mars 2009
Mål 2: Ha sex minst två gånger under 2008 med min fru. Om inte Mr. K vill ligga.
Mål 3: Döda GSXR1100RutgerHauer
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hur stor skillnad blir det på förbränning om jag springer konstant i låg joggingfart i 50 minuter eller som jag gjorde ikväll, promenerade i rask takt 10 minuter och sprang sen i ett högt tempo 10 minuter och varvade det om vartannat i 50 minuter?

Du kan nog få många olika svar på den här frågan.

Men om du tänker dig att förbränning är precis som på hojen, så är det varvtal och tid som ger "förbrukningen". Sen finns det massa faktorer som påverkar, men så blir lättast att tänka, speciellt för oss hojåkare :tummenupp

Varvtal = hjärtfrekvens

Promenad/löpning är intervallträning, vilket är att föredra vid konditionsträning. Läs mer på www.marathon.se där begreppen är utredda.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nästan tre år senare är jag åter en degklump, ...


....
Så inför 2006 har jag nu en massa kansken och det enda säkra är att jag idag väger 89kg. Landsvägshoj, ratracer a'la ERF eller något annat...det beror nog mest på jobb och lust.
...

Får Freppa riva liv i en gammal tråd så är det väl inte mer än rätt att ett annat gammalt lik rycker till lite.

Ja fy fan. Tittade igenom tråden lite och insåg att allt var inte bättre förr. Fick ordning på livet, behöll huset o kärringen, skaffa hoj, sålde hoj, köpte dieselpendlargubb-bil.... och satt nu för två veckor sedan och planerade att bli pappa till en VTR och åka ner till Karlskoga. och blev tammejfan med båt?? Jag vet inte riktigt hur det gick till, men det var jävligt varmt ett par dagar så det var väl någon sprint som släppte...

Men vad var det det gällde egentligen....VIKTEN ja.....:gnissla

Har bestämt för mig att jag vägde 84kg när jag fortfarande använde racingstället regelbundet och tydligen vägde jag 89 ett år senare.... och nu behövs det fan en siffra till. Sista året har jag legat mellan 95-104 och saknar helt orken att göra något åt det.

Men allt klär en skönhet.

"Marriage is for ugly people who doesn't think they can get laid any other way"
Citat av Steve O

Det där var alldeles för avanserat för att han ska ha klarat att hitta på det själv...
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
...
Vad fan gick fel? Måste genast utmana mig själv.
Mål 1: Tappa 8kg innan mars 2009
Mål 2: Ha sex minst två gånger under 2008 med min fru. Om inte Mr. K vill ligga.
Mål 3: Döda GSXR1100RutgerHauer
Mål 1: Du är farsa, lägg ned!
Mål 2: Se mål 1
Mål 3: Se mål 1
Capice?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top