Tjockisar i alla länder, förena eder!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hur har det gått sen tråden började?

Gick Freppa ner till 85kg?

Kom Bingo under 80kg?

Nr18, hur ser vikten ut idag? 95-+?

R1 wannabe ? 95kg?

titum, 70kg?

Eureka, 75kg?

Wargen, 75kg?

och alla ni andra ... hur blev det sen?

gick jag ner? jag skylle ALLT på amerikansk skitmat och dålig koll på vad jag äter på semestern...
nä jag gick inte ner, åkte till USA och gick upp istället... nu jobbar jag på att komma tillbaka till den vikt jag hade för 3 år sen... och den var FÖR MYCKET!
-4.5kg sen nyår, vardagsmotion, äta lite bättre mat, mer frukt och nåt i magen lite oftare. får väl se hur bra det går med att äta någorlunda nyttigt till helgen när man ska på svensexa :fyllisar
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur har det gått sen tråden började?

Kom Bingo under 80kg?
Men skit på dej, hörru :mad:

Var nere på ca 81-82 kg som bäst (och det var vältränade kilon) men är nu uppe i runt 85 igen (inte fullt så vältränade kilon). Jag skyller allt på skador. Knäna har tagit mycket stryk och det känns helt enkelt inte bra att springa längre, så jag kan inte alls göra det i samma utsträckning som då. Synd, för det lärde jag mig verkligen att gilla - en till två mils löpning på söndagarna var något jag verkligen såg fram mot. Styrketräningen däremot... Där har jag inga ursäkter, annat än att jag är lat och dum :mad:

Men men, till sommarn är jag fit som en ål.
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag går härmed ur klubben för tjockisar. Väge 99,5 kg när detta år såg sin första morgonsol. Väger i skrivande stund 85 kg och kruvan pekar fortfarande neråt :banana det känns helt underbart. F-n vad hojen kommer att gå fort nu när alla kilona e borta...

Vill rickta ett stort tack till Gun Åberg i Vinslöv även om hon aldrig kommer att läsa detta. :Bugar
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Snabbt

Shit - hur kan du ha gått ner 14,5 kg på knappt 6 veckor...:confused: ?

Jag började själv den 1 januari och har gått ner ca 9 kg.

Jag går härmed ur klubben för tjockisar. Väge 99,5 kg när detta år såg sin första morgonsol. Väger i skrivande stund 85 kg och kruvan pekar fortfarande neråt :banana det känns helt underbart. F-n vad hojen kommer att gå fort nu när alla kilona e borta...

Vill rickta ett stort tack till Gun Åberg i Vinslöv även om hon aldrig kommer att läsa detta. :Bugar
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag har gått ner de kilo på 3 veckor och två dagar :yoparty

TROLLDRYCK!!! :hihi

Nackdelen med det hela e ju att man får köpa helt ny garderåb och ett nytt skinnställ men det är det värt....
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Startvikt den 20/12 07 82 kg. Målvikt 3/5 08 74,9 kg.
Nulägetsvikt 77,8 kg...

Ät som en höna, skit som en elefant :D
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Har tagit tag i min kondition som är lika med noll.
Igår sprang jag 1 kilometer på löpbandet och trodde att hjärtat skulle explodera. Idag blev det 1,5 och jag överlevde som tur var. Min puls låg direkt efter på 139 och gick iallafall ner i hyfsad takt.
Vad ska man ha för puls för att kunna säga att man har bra kondis?
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
...Vad ska man ha för puls för att kunna säga att man har bra kondis?
Det är din vilopuls som talar om vad du har för kondis... Ligger du under 60 e det fint! Maxpuls för :tuttar 220 - halva åldern.
För en annan gubb:arsele så är det - hela åldern.... *pust* :näsblod
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det är din vilopuls som talar om vad du har för kondis... Ligger du under 60 e det fint! Maxpuls för :tuttar 220 - halva åldern.
För en annan gubb:arsele så är det - hela åldern.... *pust* :näsblod

min vilopuls låg på 35-38 sist jag mätte, men kondis? näääääää
maxpulsen runt 210, uppmätt på spinningcykel för 2 år sen... sen dess har jag inte tränat :D (det va iallafall vad pulsklockan visade)


//håkan
 

MC Doktorn

Guest
Har tagit tag i min kondition som är lika med noll.
Igår sprang jag 1 kilometer på löpbandet och trodde att hjärtat skulle explodera. Idag blev det 1,5 och jag överlevde som tur var. Min puls låg direkt efter på 139 och gick iallafall ner i hyfsad takt.
Vad ska man ha för puls för att kunna säga att man har bra kondis?

DU kan ha en vilopuls på 35 pga av hjärsjukdom.

En riktigt vältränad har ett högt syreupptag vilket innebär att man kan ligga nära max under längre tider typ 90% av BPM utan att det bildas mjölksyra som bildas..

Eller??
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
DU kan ha en vilopuls på 35 pga av hjärsjukdom.

En riktigt vältränad har ett högt syreupptag vilket innebär att man kan ligga nära max under längre tider typ 90% av BPM utan att det bildas mjölksyra som bildas..

Eller??

Haha 35 no way, ligger snarare mellan 70-80 i vilopuls. Så jag känner att jag måste öka konditionen lite så att jag orkar fullt hela racen plus lite till :yoparty
 

sandstream

Guest
min vilopuls låg på 35-38 sist jag mätte, men kondis? näääääää
Antingen så skämtar du, har dåligt minne eller så ligger du verkligen på samma nivå som elitidrottare :va
(Eliten inom cykling och längdåkning ligger runt 35 BPM)
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Antingen så skämtar du, har dåligt minne eller så ligger du verkligen på samma nivå som elitidrottare :va
(Eliten inom cykling och längdåkning ligger runt 35 BPM)

Spanjoren Miguel Indurain startade 1990-talet med en 10:e plats men hans tid skulle komma. Från 1991 till 1995 dominerade Indurain Tour de France totalt och blev den förste att vinna fem år i rad. Indurain var suverän på tempoåkning och kunde sedan kontrollera fältet i bergen. Det var kanske inte så spektakulärt som Merckx eller Coppi men det var synnerligen effektivt. Indurain var något av ett fysiskt fenomen med en vilopuls på 29 och en lungkapacitet på 8 liter!

Det är Lågt! :näsblod
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Imponerande måste jag säga.

Vad är hemligheten? vad är det för trolldryck?


Jag går härmed ur klubben för tjockisar. Väge 99,5 kg när detta år såg sin första morgonsol. Väger i skrivande stund 85 kg och kruvan pekar fortfarande neråt :banana det känns helt underbart. F-n vad hojen kommer att gå fort nu när alla kilona e borta...

Vill rickta ett stort tack till Gun Åberg i Vinslöv även om hon aldrig kommer att läsa detta. :Bugar
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Idag blev det 2 km på cykeln och sen lite styrka på axlar, armar, mage och rygg. Det var mycket folk på gymmet så jag drog därifrån och kom hem och sprang 3 km under tiden solen gick ner. Helt underbart men sjukt jobbigt att springa i kuperad terräng.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Jag tror Håkan mätte vilopulsen i rännstenen efter lite för mycket sportdryck... Det räknas inte, Håkan! ;o)

Jag stilade lite för mycket på crossbanan (depån egentligen! ;o) och pajjade båda knäna för lite mer än ett år sedan. Har försökt träna men det har gjort förbannat ont hela tiden. T o m att gå ut med hundarna ger smärta och värk i timmar efteråt. Ska till läkaren igen och kolla resten också (min gamla brist på röda blodkroppar som tvingade mig att sluta tävla 2004 spökar fortfarande med HB-värden runt 50-60 istället för normala 130....) och kan de fixa knäna lite och få fart på blodet så ska jag fortsätta att förnedra Håkan "vilopulsen" i cross och kanske komma under 90kg till säsongen börjar. Förnedra Håkan blir lätt men 90kg kommer att bli svårt!! ;o))

Mailade lite med Freppa häromdagen. Han ville ha ut mig på fet luxlunch i Kungsan så jag tror nog han är sitt vanliga, lite rundare jag. Dessutom satt han i Köpenhamn och vi vet ju alla vad dansk mat gör med rr-förare (läs Kim Jensen och Prang!! ;o))
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Får värk i översidan av foten och smalbenen efter att ha sprungit. Är det ovana eller något annat? Hur göra för att bli av med det?
Kommit på att det är kul att springa ju.

Tycker att jag har bra skor med bra dämpning både fram och bak.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Får värk i översidan av foten och smalbenen efter att ha sprungit. Är det ovana eller något annat? Hur göra för att bli av med det?
Kommit på att det är kul att springa ju.

Tycker att jag har bra skor med bra dämpning både fram och bak.

Du är inte van vid hårt underlag. Antar att det var ett tag sen du sprang regelbundet. Spring vid sidan av asfalten på gräset eller börja med löpband. Musklerna vänjer sig rätt snabbt. Det kan dock sitta kvar vid intensiv och långa lopp på asfalt.

//Dafe
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top