Tjockisar i alla länder, förena eder!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Såg i tidningen i dag att en fettsugning av magen kostar 18-25.000:-. Swedie och jag kanske kan få grupprabatt om vi gör det samtidigt :D

Haha nej då.. hård träning är det som gäller.
Det sura är att får jag Swedie att följa med och träna så är det han som kommer att rasa i vikt och inte jag :mad:
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Självklart så hade jag tagit fel på tiden och trodde att passet började klockan 17. Nehe, började visst klockan 18. Som tur var så skulle det börja ett core/spin pass vid 17.30. Tänkte att jag hoppar på det istället. Turen var inte på min sida och självklart var ledaren sjuk. Där står det en hurtig tjej och säger att nu är det Skivstång/Spinning i 90 minuter!!!!!
Det var det jobbigaste jag varit med om.. My god.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag ska av olika anledningar undvika citrusfrukter och jucier av dessa.
Eftersom jag inte dricker varken te eller kaffe så tänkte jag se om det finns några förslag på vad man kan dricka istället. Framför allt till frukost.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Jag ska av olika anledningar undvika citrusfrukter och jucier av dessa.
Eftersom jag inte dricker varken te eller kaffe så tänkte jag se om det finns några förslag på vad man kan dricka istället. Framför allt till frukost.
Om man har sådan tur att man har bra kranvatten så är det faktiskt inte att förakta som måltidsdryck, i synnerhet om man kolsyrar det.:tummenupp Efter att ha druckit Loka, Ramlösa etc till maten i flera år köpte vi förra året en Sodastream (igen, förra gången var för typ 15 år sedan). Det var det bästa prylköpet till familjen på länge. Sparar en massa pengar och slipper bära hem hundra kilo vatten från Ica varje månad. Vill man dricka nåt smaksatt så är flera av essenserna riktigt bra, till exempel koffein/energidrycken som dessutom är lågkalori... :tungan
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Hej på er!
Ville bara säga att denna tråden var intressant läsning, har smygläst lite och hittat en del tips och detta är verkligen en tråd som ger motivation och energi om man så kan säga.

I alla fall, kan ju dra min lilla historia om en allmänt trevlig prick som hade livsglädje och allt det där som gör livet värt att leva tills han tröttnade på allt. Detta p.g.a ett skitjobb och urkassa arb.tider.

Detta resulterade i mycket öl, sena nätter, dålig kost och fråna att ha varit en atlet i fotboll, innebandy, styrketräning samt en social prick till en rejäl soffpotatis på 2 ynka år.

Datorn och spel tog överhanden och vikten den bara ökade i stadig takt, finns ju inte så mycket man kan förvänta sig då man slutar med all aktivitet och bara sitter stilla.

Nu å andra sidan så tog killen tag i detta och från detta nyår ( 2006 ) satte han upp ett mål som så många andra här, ner 10-15 kg ( från 87-88kg ) till 77-75 kg under detta år och då ska tilläggas att längden på killen är 175 cm, en riktig griseknodd ett tag.

Slutade med alkohol de 1á 4 månaderna, lade om kosten och började löpa till en början. Under sommaren ( de dagar det var okej väder ) åkte han inlines 4 ggr i veckan och tränade lite lätt på gymmet, inga massiva vikter men tillräckligt för att det ska kännas och ge resultat. Killen blir även piggare och gladare såklart på köpet och efter ett tag så var det jue riktigt roligt att träna igen och man ser fram emot det.

Idag väger jag ( ja de e ju mig det handlar om :) ) 78-77 kg och har den svåra biten kvar men det är inte slut på året ännu.

Har precis börjat med "Boxersize" och i sittande stund har jag sådan inihelvetes träningsvärk så jag finner inte ord men satan vad kul och givande det är, eller, jag hoppas det är det, tiden får uttala sig om det.

Men, summa sumarum, vill man så går det och nu så unnar jag mig faktist lite skräpmat och GODIS för en sak är viktig när man tränar och det är att lyssna på kroppen och dess begär.

5 Kg kvar och jag hoppas att alla andra klarar sina mål med.

*Kanske vart lite OT men det bjuder jag på*

Rock on :yoparty
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Om man har sådan tur att man har bra kranvatten så är det faktiskt inte att förakta som måltidsdryck, i synnerhet om man kolsyrar det.:tummenupp Efter att ha druckit Loka, Ramlösa etc till maten i flera år köpte vi förra året en Sodastream (igen, förra gången var för typ 15 år sedan). Det var det bästa prylköpet till familjen på länge. Sparar en massa pengar och slipper bära hem hundra kilo vatten från Ica varje månad. Vill man dricka nåt smaksatt så är flera av essenserna riktigt bra, till exempel koffein/energidrycken som dessutom är lågkalori... :tungan

Jag dricker alltid kranvatten på jobbet till alla måltider men just till frukost smakar inte vatten särskilt gott.

Klart det kan! Jag tycker inte heller om tomater men detta är bra grejjer :)

Får väl testa helt enkelt då.
 
Last edited:

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Jag ska av olika anledningar undvika citrusfrukter och jucier av dessa.
Eftersom jag inte dricker varken te eller kaffe så tänkte jag se om det finns några förslag på vad man kan dricka istället. Framför allt till frukost.

Jag dricker silver-te, en höjdare faktist. Blev tvungen att sluta med kaffe (magbekymmer).
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ingår vindruvor i gruppen citrusfrukter?
Hoppas inte då jag hittade druvjuice.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ingår vindruvor i gruppen citrusfrukter?
Hoppas inte då jag hittade druvjuice.
Nej, det är juice av vindruvor...
Titta på http://www.bramhults.se/ de har ananas, exotisk, äpple, morötter, tranbär och flera andra. kanske lite dyrare då de är färskpressade men oh så goda :)
Se upp med blandningarna bara, några inehåller citrusfrukter också (inte de jag räknade upp men vissa andra)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Igår så fick jag min första genomgång av gymmet. Trodde inte att jag var en gym-människa men jag hade faktiskt riktigt roligt. Upptäckte att jag faktiskt var starkare än vad jag trodde. Till och med instruktören var imponerad hehe.
Så imorgon ska jag upp klockan 7 för att åka iväg och träna. Det är ambitöst.
So beach 2008, here I come.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Igår tillbringade jag 2 timmar på gymmet. Nästan helt själv och mp3:n på högsta volym. Underbart. Trodde inte att det skulle vara kul att träna på gym men ack vad fel jag hade.
Min kropp börjar äntligen formas lite och nu börjar kläderna sitta som dom ska. Men degklumpen ska bli fit så här ska det tränas hårt!
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Igår tillbringade jag 2 timmar på gymmet. Nästan helt själv och mp3:n på högsta volym. Underbart. Trodde inte att det skulle vara kul att träna på gym men ack vad fel jag hade.
Min kropp börjar äntligen formas lite och nu börjar kläderna sitta som dom ska. Men degklumpen ska bli fit så här ska det tränas hårt!


Kul att du hade kul:tummenupp
Men två timmar är lite mycket, 1 timme är lite mer lagom.:)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top