Hej på er!
Ville bara säga att denna tråden var intressant läsning, har smygläst lite och hittat en del tips och detta är verkligen en tråd som ger motivation och energi om man så kan säga.
I alla fall, kan ju dra min lilla historia om en allmänt trevlig prick som hade livsglädje och allt det där som gör livet värt att leva tills han tröttnade på allt. Detta p.g.a ett skitjobb och urkassa arb.tider.
Detta resulterade i mycket öl, sena nätter, dålig kost och fråna att ha varit en atlet i fotboll, innebandy, styrketräning samt en social prick till en rejäl soffpotatis på 2 ynka år.
Datorn och spel tog överhanden och vikten den bara ökade i stadig takt, finns ju inte så mycket man kan förvänta sig då man slutar med all aktivitet och bara sitter stilla.
Nu å andra sidan så tog killen tag i detta och från detta nyår ( 2006 ) satte han upp ett mål som så många andra här, ner 10-15 kg ( från 87-88kg ) till 77-75 kg under detta år och då ska tilläggas att längden på killen är 175 cm, en riktig griseknodd ett tag.
Slutade med alkohol de 1á 4 månaderna, lade om kosten och började löpa till en början. Under sommaren ( de dagar det var okej väder ) åkte han inlines 4 ggr i veckan och tränade lite lätt på gymmet, inga massiva vikter men tillräckligt för att det ska kännas och ge resultat. Killen blir även piggare och gladare såklart på köpet och efter ett tag så var det jue riktigt roligt att träna igen och man ser fram emot det.
Idag väger jag ( ja de e ju mig det handlar om
) 78-77 kg och har den svåra biten kvar men det är inte slut på året ännu.
Har precis börjat med "Boxersize" och i sittande stund har jag sådan inihelvetes träningsvärk så jag finner inte ord men satan vad kul och givande det är, eller, jag hoppas det är det, tiden får uttala sig om det.
Men, summa sumarum, vill man så går det och nu så unnar jag mig faktist lite skräpmat och GODIS för en sak är viktig när man tränar och det är att lyssna på kroppen och dess begär.
5 Kg kvar och jag hoppas att alla andra klarar sina mål med.
*Kanske vart lite OT men det bjuder jag på*
Rock on