Tjockisar i alla länder, förena eder!

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Nu tror jag herr Roller överdriver censuren här... Det hade väl räckt med
bara en pixel som censur??? :D

Sorry... Kunde inte låta bli!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nu tror jag herr Roller överdriver censuren här.

Vaddå? :confused:

klockspel2.jpg
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
*asg*:tummenupp
Som sagt VAR... ÖVERDRIVER så inihlvt! :skrattaåt

Vid håller fortfarande att en pixel nog hade räckt men okay...
Det är lördag idag så säg tre pixlar då... :D

Back on topic nu..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är ingen skillnad på att springa tre km och tio km när du har fått lite grundkondis. Kondisen gör att du kan springa oansträngt i en viss fart - sen kvittar distansen (till en viss, tydlig gräns). Om du startar nu och går lite metodiskt tillväga så kan du springa milen före den 1:a oktober. Det är inte särskilt lång dit :)

Jag kunde springa 5km hård terränglöpning på 17 minuter, eller 17.49 för att vara exakt. Så grundkondisen var det inget fel på.
Kom knappt runt milen på godkänd tid under 50 min i lumpen, och då försökte jag flera gånger innan det gick. Av en enkel anledning, jag hade ingen aning om hur man "höll farten", jag sprang alltid i stort sett som på 2-5km loppen, och det tempot gick inte att hålla på milen.
Testade och sakta ner, men saktade ner för mycket etc, till slut körde man som vanligt på ren vilja upp till 6-7km, sen blev det rask marsch till slut och sen kom man in på 49.35 eller nåt sånt.
Men det hade kanske funkat med någon soirts farthållare ;)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag kunde springa 5km hård terränglöpning på 17 minuter, eller 17.49 för att vara exakt. Så grundkondisen var det inget fel på.
Kom knappt runt milen på godkänd tid under 50 min i lumpen, och då försökte jag flera gånger innan det gick. Av en enkel anledning, jag hade ingen aning om hur man "höll farten", jag sprang alltid i stort sett som på 2-5km loppen, och det tempot gick inte att hålla på milen.
Testade och sakta ner, men saktade ner för mycket etc, till slut körde man som vanligt på ren vilja upp till 6-7km, sen blev det rask marsch till slut och sen kom man in på 49.35 eller nåt sånt.
Men det hade kanske funkat med någon soirts farthållare ;)
17.49 är banne mig ingen dålig tid. Hur hård terräng var det? Ingick glacärsprickor, bråddjupa raviner och malariaträsk? :D
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
17.49 är banne mig ingen dålig tid. Hur hård terräng var det? Ingick glacärsprickor, bråddjupa raviner och malariaträsk? :D

17.49 är grimt bra! Nu för tiden är jag nöjd om jag håller 5-minuters tempo. Dvs 25 minuter på halvmilen. Men så så är man inte 20 längre :mad:

Idag blir det 7,5km jogg i maklig takt.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men så så är man inte 20 längre :mad:

Idag blir det 7,5km jogg i maklig takt.
Är inte du:confused: Du ser ut att vara ungefär 20 i alla fall. Idag blev det 8 km jogg i maklig takt.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Om jag bara kunde skulle jag gärna ta några kilon från nån som inte behöver dom...
Efter min operation är jag nu nere på 77kg...brukar ha vägt någonstans mellan 85-90.
(Har inte vägt så lite sedan mellanstadiet):huvet
Längtar som fan till jag iaf kan börja träna lite med vikter.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Om jag bara kunde skulle jag gärna ta några kilon från nån som inte behöver dom...
Efter min operation är jag nu nere på 77kg...brukar ha vägt någonstans mellan 85-90.
(Har inte vägt så lite sedan mellanstadiet):huvet
Längtar som fan till jag iaf kan börja träna lite med vikter.

77kg...... jag vägde 91 kg gymmad och klar.... stiftade bakantskap med en bilsida förra året... 7 veckor senare så var man en svensk somalie i rullstol...63 kg....

ska väl tillägga att jag e 186 cm lång med....
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
77kg...... jag vägde 91 kg gymmad och klar.... stiftade bakantskap med en bilsida förra året... 7 veckor senare så var man en svensk somalie i rullstol...63 kg....

ska väl tillägga att jag e 186 cm lång med....

Fy fasen !
Bara att bita ihop och komma igen.
På bättringsvägen?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
17.49 är banne mig ingen dålig tid. Hur hård terräng var det? Ingick glacärsprickor, bråddjupa raviner och malariaträsk? :D

Det var faktiskt riktigt extremt hårt. Det hade snöat under natten och sen töat upp, så spåret var lervälling och en backe var så brant att man fick ta den på mer eller mindre på alla fyra, det var ett 2.5km spår på KJ-mönstringen i ulriksdal som man sprang två varv.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Överansträning av smalbenen.. muskler, benhinnor?
Har ont i vänster smalben sen jag körde på Knutstorp i helgen.
Den nedre delen ner mot foten. Just under belasting gör det riktigt ont, går och småhaltar. Känns konstigt att överanstränga just där. Visserligen jobbig bana och sittandes på tå hela tiden.

Tänkte vila en vecka för att se om det går över.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kan man lyckas få resultat genom regelbunden träningen och hyfsad kost?
Jag har inte disicplin nog för att gå dieter och olika sätt att äta. Försöker tänka på att äta okej och följa tallriksmodellen. Äta mycket frukt, dicka mycket vatten och undvika onyttigheter. Även fast det slinker ner då och då och ibland för ofta.

Tränar just nu mellan 2-4 gånger i veckan beror på hur mycket jag hinner.
Kör friskis och svettis så det blir varierad medeljympa som är blandad kondis, styrka och smidighet. Vissa dagar byter jag ut den mot medelstyrka då man kör mest styrka under passet. Sen blandar jag Core och Spinning. Vissa pass så är det Core/Spinning ihop.

Veckans schema blir:
Måndag: Medeljympa
Onsdag: Core
Torsdag: Medeljympa eller Core/Spinning
Fredag: Spinning

Ska testa gymmet så småningom.

Känner att konditionen och styrkan ökar. Mina ryggproblem minskar och välbefinnandet ökar.
Men självklart vill man ju se resultat på kroppen. Kan man förvänta sig några? Är det bara hålla ut och så kanske det kommer? Eller är det kört och måste man börja dieta?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Har du stillasittande jobb kan du skippa en stor del (kanske inte allt) av kolhydraterna (bröd, ris, pasta, potatis etc) vid lunch och kvällsmat och istället bäka på med mer kött (eller fisk) och grönsaker. Frukt är jag oxå skeptisk till, det är väl bättre än rörsocker men det är ju knappast energifattigt, möjligtvis innan träningen ifall du inte hunnit med att äta ngt annat. Inget vetenskaplig grund i mitt påstående, men det fungerade bra för mig och jag slapp vara hungrig (någonsin).
Edit: Kan vara värt att kolla över frukosten så den inte bygger på sockrad juice, sockrad youghurt och übersockrade flingor.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Kan man lyckas få resultat genom regelbunden träningen och hyfsad kost?
Jag har inte disicplin nog för att gå dieter och olika sätt att äta. Försöker tänka på att äta okej och följa tallriksmodellen. Äta mycket frukt, dicka mycket vatten och undvika onyttigheter. Även fast det slinker ner då och då och ibland för ofta.

Tränar just nu mellan 2-4 gånger i veckan beror på hur mycket jag hinner.
Kör friskis och svettis så det blir varierad medeljympa som är blandad kondis, styrka och smidighet. Vissa dagar byter jag ut den mot medelstyrka då man kör mest styrka under passet. Sen blandar jag Core och Spinning. Vissa pass så är det Core/Spinning ihop.

Veckans schema blir:
Måndag: Medeljympa
Onsdag: Core
Torsdag: Medeljympa eller Core/Spinning
Fredag: Spinning

Ska testa gymmet så småningom.

Känner att konditionen och styrkan ökar. Mina ryggproblem minskar och välbefinnandet ökar.
Men självklart vill man ju se resultat på kroppen. Kan man förvänta sig några? Är det bara hålla ut och så kanske det kommer? Eller är det kört och måste man börja dieta?

Jaadu Alicia... Alicia Alicia Alicia.

Kör på som du gör. Även fast din vikt kanske inte minskar så tåjjtas din kropp till. Får en bättre "shape". Så stirra dig inte blind på vågen.

Skit i att banta, kör på som du gör med tallriksmodellen och motion. Du skriver att konditionen och styrkan ökar, ryggproblemen minskar och välbefinnandet ökar. Bara det gör det värt att träna! :tummenupp

/ Dr Phel
 

sandstream

Guest
Kör på som du gör. Även fast din vikt kanske inte minskar så tåjjtas din kropp till. Får en bättre "shape". Så stirra dig inte blind på vågen.
Äcktsaktly!
Tänk på att de muskler du, Alicia, lägger på dig väger mer än fett och dessutom konsumerar energi, tex fett.
Se nu till att få fart på Swedie också, ska han harva runt på den där trötta italienaren ett år till så måste han ner i samma vikt som Butter för att ha en chans :tungan

Själv drog jag igång försäsongsträningen redan idag och ska försöka bygga upp en bra grundkondition till våren. Kommer äta som vanligt men ge mig ut och gå och springa ett par gånger i veckan och försöka skära ner på chokladen (den som är så jefla goooood!) :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Äcktsaktly!
Tänk på att de muskler du, Alicia, lägger på dig väger mer än fett och dessutom konsumerar energi, tex fett.
Se nu till att få fart på Swedie också, ska han harva runt på den där trötta italienaren ett år till så måste han ner i samma vikt som Butter för att ha en chans :tungan

Själv drog jag igång försäsongsträningen redan idag och ska försöka bygga upp en bra grundkondition till våren. Kommer äta som vanligt men ge mig ut och gå och springa ett par gånger i veckan och försöka skära ner på chokladen (den som är så jefla goooood!) :)

Jo jag vet ju allt sånt där. Men man vill ju ha fin fina resultat och det snabbt. Jag ska försöka hålla igång nu enda fram till säsongen. Förhoppningsvis så har man tid att fortsätta när säsongen kommer igång också.

Jadå, det blir operation nu november och efter det då kommer piskan fram :D
Tänkte att han ska med på mina spinningpass efter att rehabliteringen av foten är klar.
 

sandstream

Guest
Jadå, det blir operation nu november och efter det då kommer piskan fram :D Tänkte att han ska med på mina spinningpass efter att rehabliteringen av foten är klar.
Såg i tidningen i dag att en fettsugning av magen kostar 18-25.000:-. Swedie och jag kanske kan få grupprabatt om vi gör det samtidigt :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top