Tjockisar i alla länder, förena eder!

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Jewlar, det här lät ju jobbigt *_*, fast man kanske ska haka på ändå så arslet kommer i ett par skinnbrallor :D
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Körde mitt första areobicspass i går. Satan vad jobbigt det var.
För en gång skull var det en kille som var instruktör och det var nästan bättre. Det var stenhårt från början till slut, inget vilande där inte.
Killen hade grym koordination, jag tappade bort mig efter tredje rörelsen.
Men svettigt och effektivt var det. Detta ska testas flera gånger.
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Våren 2005 vägde jag ca 93,gick ner 15 kilo sommar 2005, varma dagar och 10 koppar kaffe om dagen, åt eller drack inget annat och skakade som satan för att jag drack så mycket kaffe men det var värt det :yoparty
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Har gjort 90% av resan.

Lucia 2006: 92.8kg
Idag 83.8kg

Första målet var att komma ner till 84 vilket passerades förra veckan. Nu skall jag ta ett par kilo till i lugn takt, kör kilo för kilo tills jag känner att spegeln reflekterar den mentala bilden av hur jag ser ut.

Har varit mycket strikt och ordningssam denna gång och skött kosten riktigt bra enligt nuvarande rön samt tränat som fan vilket gjort att allmäntillståndet blivit _mycket_ bättre. Nu återstår bara att häva ett par långvariga inflammationer i kroppen också för att få bukt på lite elak värk som blivit kronisk sedan skall man väl kunna vara nöjd.

Sedan återstår den lilla detaljen att hålla stilen också förståss :)

Mvh Anders
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Alicia: Hur lång är du?

Angående min avatar så var vikten 75 kg på tävling (175 cm lång).

Supergirl: Hänger du på Body's forum? Nick i sådana fall?
 
Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Jag är 180 cm lång.

Ok. Längre än mig då :rolleyes: Hade jag vart dig så hade jag dragit ner på min kolhydratskonsumtion samt ökat på fettet med mer fler och omättat fett. Gärna lite extra omega 3.
Självklart bör proteinet alltid hållas högt för att spara på muskelmassa. Muskelmassa är bra för alla som vill hålla en bra förbränning. :tummenupp

Mvh Calle
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tränade för första gången på 2 veckor. Var sjuk en vecka och sen inte helt återställd den andra. Men det var riktigt skönt att komma igång igen. Nu hoppas jag på fint väder och varma morgnar så att jag kan börja cykla till jobbet. 1,6 mil om dagen borde väl ge något?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Vägde 88 vid nyår, var nere på 82 innan sommaren. Nu går det upp igen, 85kg i halvlek.

bla bla bla

Byt ut all majsöl (sånt de säljer på bordershopen) och alla slibbiga Bacardi Breezer mot sund folköl och vital Jack Daniels.

Var uppe å vände på 87 vid jul, nu är det nere på 81, kan inte vägt så lite på denna sidan 25 vad jag minns. Vet inte vilket utav Jack Daniels och folköl som gjorde det, spelar inte så stor roll, båda är ganska gott.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vad är bäst? Att gå 30 minuter innan frukost eller 60 minuter efter frukost?
Orkar inte gå en timma innan frukost men tycker att 30 minuter är för kort att gå.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vad är bäst? Att gå 30 minuter innan frukost eller 60 minuter efter frukost?
Orkar inte gå en timma innan frukost men tycker att 30 minuter är för kort att gå.

Klicka HÄR
och sök på "Sporthoj.com" där det står "Klubb/förening/ort".

Jogga en sväng vid midnatt är bra. Osså en bira på det. :öl
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Klicka HÄR
och sök på "Sporthoj.com" där det står "Klubb/förening/ort".

Jogga en sväng vid midnatt är bra. Osså en bira på det. :öl

Det där lät jobbigt.

Jag har precis varit ute och promenerat raskt en timma. Efter 35 minuter gjorde jag misstaget att springa 10 minuter i skogen. Mitt fall blev en lång uppförsbacke som nockade mig helt. Pulsen rusar iväg till 200. Lungorna expanderar så att dom gör ont. Kan knappt andas och då har man fortfarande 15 minuter hem. Det var låånga 15 minuter innan jag kom hem.

Så springa en mil känns just nu helt omöjligt.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag har en användare där men är inte speciellt aktiv, tycker mest det är klubben för inbördes beundran och en massa ryggdunkande.


Alicia: Hur lång är du?

Angående min avatar så var vikten 75 kg på tävling (175 cm lång).

Supergirl: Hänger du på Body's forum? Nick i sådana fall?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Häng med hit också/istället (halvmaran): http://www.palermosupermarathon.com/index.php?lan=en

Osså en panna rötjut på det :)

Låter clockers mannen! :öl

Är det dom som har vin ist för vatten på vätskekontrollerna föressten? :D

Det e nåt lopp i nåt vindistrikt som har det vet jag. Men det kanske va nånstans i Frankrike?

Det där lät jobbigt.

Jag har precis varit ute och promenerat raskt en timma. Efter 35 minuter gjorde jag misstaget att springa 10 minuter i skogen. Mitt fall blev en lång uppförsbacke som nockade mig helt. Pulsen rusar iväg till 200. Lungorna expanderar så att dom gör ont. Kan knappt andas och då har man fortfarande 15 minuter hem. Det var låånga 15 minuter innan jag kom hem.

Så springa en mil känns just nu helt omöjligt.

Nöt på bara... Man får ligga i lite. Sen kommer man över en tröskel när allt bara släpper och det faktiskt är skönt :) Men jag känner igen känslan du beskriver :pannkyss

Jag ska hålla SH's fana högt och vinna hela skiten tänkte jag! :yoparty
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men man behöve rinte träna för att gå ner i vikt...
Jag hatar motion, såvida det inte är att simma förstås..
Jag ändrade min kost till att bara äta nyttig mat med lite kolhydrater, mycket wok och fullkornsbröd osv osv... Tappade 47 kilo på 7½ månad... Rörde mig inte en minut mer än nödvändigt... :D Iofs så började jag på 120 så det var ju inte så svårt dom första 35 kilona direkt... :D
Lyckades få upp förbränningen massor på något annorlunda sätt och det slutade med att jag blev tvungen att lägga om kostvanorna igen för att inte
bli bara skinn och ben.. .Men det klart.. .Jag hade ju ett trevligt mål.. När jag kom under 85 så fick jag ta hojkort... :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Så springa en mil känns just nu helt omöjligt.
Det är ingen skillnad på att springa tre km och tio km när du har fått lite grundkondis. Kondisen gör att du kan springa oansträngt i en viss fart - sen kvittar distansen (till en viss, tydlig gräns). Om du startar nu och går lite metodiskt tillväga så kan du springa milen före den 1:a oktober. Det är inte särskilt lång dit :)

Sen hänger du med mig och RoLLER till Sicilien och serverar oss rödvin, om de serverar något annat längs banan :D

Låter clockers mannen! :öl

Är det dom som har vin ist för vatten på vätskekontrollerna föressten? :D
Jag har precis fixat en winegirl till oss, om de inte skulle göra det :)

Du fattar att jag kommer att pringa ifrån dig va? Jag säger det nu så du inte blir ledsen eller besviken efter loppet.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det är ingen skillnad på att springa tre km och tio km när du har fått lite grundkondis. Kondisen gör att du kan springa oansträngt i en viss fart - sen kvittar distansen (till en viss, tydlig gräns). Om du startar nu och går lite metodiskt tillväga så kan du springa milen före den 1:a oktober. Det är inte särskilt lång dit :)

Sen hänger du med mig och RoLLER till Sicilien och serverar oss rödvin, om de serverar något annat längs banan :D

Jag har precis fixat en winegirl till oss, om de inte skulle göra det :)

Du fattar att jag kommer att pringa ifrån dig va? Jag säger det nu så du inte blir ledsen eller besviken efter loppet.

Du är en van löptränare hör jag.

Idag körde jag lite överkroppsträning. Hyrde en kanot:
kanot.jpg


Sen vädrade jag klockspelet.
klockspel.jpg
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top